2014-04-17, 16:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag vet inte var silon är, men jag gissar att det är vid den älvarm som den försvunne antas finnas i. Stämmer det? Vilken sida av älvarmen landade helikoptern på?

Citat:
Ursprungligen postat av t01
Denna flyger dagligen mellan olika sjukhus... med största sannolikhet den du såg.
http://www.nordicrotors.com/SE-JID/
Spot on t01! Där har vi helikoptern, trodde det var en polishelikopter först när jag såg den i luften. Svårt att läsa bokstäverna.
på mig!
Citera
2014-04-20, 23:33
Medlem
Generalen11s avatar
Vet någon vad som hänt? såg massa blåljus och ficklampor i skogen, , 2 MC poliser och polisbilar, polishundar och Polis helikopter som lyser in mot skogen vid Vattentornet i Stjärnbilds? Bergsjön /Göteborg
Citera
2014-04-21, 14:38
Medlem
snikvards avatar
Åker på E18, norrgående rikning mellan Sthlm och Norrtälje. Polishelikoptern flög just förbi (norrgående) med hög fart, såg den en stund senare snurrandes i området runt Rimbo jord, mellan Söderhalls tpl och Ledinge tpl. nån som vet vad som händer?
Citera
2014-04-21, 20:48
Medlem
DenSomSokers avatar
Polishelikoptern snurrade över Täby Centrum bra länge och flög bortåt Näsbypark, någon som vet?
Citera
2014-04-24, 15:05
Bannlyst
Göteborg - Hisingen

4 MC + 3 målade + 1 svart "civil" pansarSUV alla med blåljus i kortege från Biskopsgården-Wieselgren-Vågmästaren-mot centrum.

MC spärrade korsningar, kortegen gick mitt i 2-filiga vägen.
Körde "lagom" fort för att avspärrningarna skulle hinnas med.

Nån som vet?
Statsbesök i Biskopsgården? NI?
Citera
2014-04-25, 00:16
Medlem
Marmosets avatar
I morse, vid 05-tiden torsdag 24/4, sågs en vilt skrikande, spritt språngande naken, storväxt man brottas ned av tre poliser på Duvnäsgatan, Södermalm, Stockholm. En fjärde polis följde verksamheten utan att delta. Mannen skrek på svenska, medan poliserna tilltalade honom på engelska.

Frågorna hopar sig:

Vem är mannen? Var kom han ifrån? Bor han i närheten? Är han en turist? Temperaturen vid tillfället var +3C, så han kan inte ha gått så långt i bara skinnet ... eller?

Vad hade han gjort? Vem larmade polis? Är han släppt? Vad är det för fel på honom? Vad gick han på?

Till slut då; varför?

Min spontana reflektion när jag fick detta berättat för mig i kväll var, "Fan, det där kommer han ju att runka till i åratal - tänk att bli nedbrottad, naken, på offentlig plats, av tre kvinnliga poliser!"
Citera
2014-04-25, 15:02
Medlem
snikvards avatar
Massa poliser har bl.a. spärrat påfarter till E18 samt kontrollerar all norrgående trafik på E18 i höjd med Brottby (norr om sthlm). Någon som vet vad som är i görningen? Eller är det bara aspiranter?
Citera
2014-04-25, 20:01
Medlem
Dancerboys avatar
Verkade vara något slags pådrag vid Huddinge centrum för drygt en halvtimme sedan. Flera polisbilar vid parkeringshuset närmast banken, och en bil nere vid rulltrappan upp till pendeltågen. Någon som vet om det var rån/försök/övning?
Citera
2014-04-26, 23:48
Medlem
Vad händer i Bromma nu?

Är hos en kompis i området Riksby i Bromma cirkulerat en Helikopter,sätt flera radiobilar med blåljus och hundförare ute?
Citera
2014-04-26, 23:53
Medlem
Ranieri81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RallarKalle1
Vad händer i Bromma nu?

Är hos en kompis i området Riksby i Bromma cirkulerat en Helikopter,sätt flera radiobilar med blåljus och hundförare ute?

Undrar jag med, vart stoppad och legkollad utanför Sorbon på Brommaplan De va en hel del poliser i krokarna och en helikopter cirkulerade runt området bakom Ok-macken.
Citera
2014-04-27, 00:32
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RallarKalle1
Vad händer i Bromma nu?

Funderade också på det.

Poliser åker kors och tvärrs runt Bromma/vällingby/hässelby och det står (stod) polisbil samt mcpolis och avvaktade vid e18 västerut.
Citera
2014-04-28, 21:47
Medlem
Korvmackas avatar
Såg precis (30 minuter sen ungefär) en 2 vanliga polisbilar, en civil, och en minibuss dra förbi upp mot Sjöbo i Borås. Någon som vet ?

Dom körde för kung och fosterland kan tilläggas

EDIT: (FB) Norr om Borås vad händer?
Senast redigerad av Korvmacka 2014-04-28 kl. 21:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in