Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-02-23, 22:45
  #1
Medlem
johanness avatar
posta här om du nyligen har sett ett polispådrag och undrar vad det är som pågår.

posta inte en ny tråd om pådraget i aktuella brott och kriminalfall eftersom den med största sannolikhet blir papperskorgad.

om det efterhand framkommer info som visar att utryckningen handlar om ett aktuellt brott eller kriminalfall går det bra att posta en ny tråd i aktuella brott och kriminalfall och fortsätta diskussionen där. men först då.

/mod
__________________
Senast redigerad av johannes 2013-02-28 kl. 01:36.
Citera
2012-11-04, 21:20
  #2
Medlem
Varför är det så många poliser i Göteborg ikväll?

Jag räknade till 7 piketbilar, eller vad det nu heter, på Avenyn, 12 totalt i stan, plus ridande poliser.
Vad är i görningen?
Citera
2012-11-04, 21:22
  #3
Medlem
jannesvansloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackSoulChoir
Jag räknade till 7 piketbilar, eller vad det nu heter, på Avenyn, 12 totalt i stan, plus ridande poliser.
Vad är i görningen?

Djurgårn lirade mot gbg i eftermiddags... Polisen kanske är ute och håller koll på stan och letar efter ev. box?
Citera
2012-11-04, 21:22
  #4
Medlem
woords avatar
Djurgårdsfans är på besök i stan, säkert därför.
Citera
2012-11-04, 21:22
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackSoulChoir
Jag räknade till 7 piketbilar, eller vad det nu heter, på Avenyn, 12 totalt i stan, plus ridande poliser.
Vad är i görningen?

Djurgårdens IF har varit på besök.
Citera
2012-11-04, 21:22
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackSoulChoir
Jag räknade till 7 piketbilar, eller vad det nu heter, på Avenyn, 12 totalt i stan, plus ridande poliser.
Vad är i görningen?

Ovanligt många nysvenskar som är ute och roar sig !?
Citera
2012-11-04, 21:23
  #7
Medlem
Fotbollsmatch!
Citera
2012-11-04, 21:23
  #8
Medlem
jannesvansloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurgelmaz
Djurgårdens IF har varit på besök.

Citat:
Ursprungligen postat av woord
Djurgårdsfans är på besök i stan, säkert därför.

Borde dem inte åkt hem redan?

Det är ju trots allt Måndag imorgon, och de flesta har ju ett jobb...
Citera
2012-11-04, 21:56
  #9
Medlem
woords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jannesvanslos
Borde dem inte åkt hem redan?

Det är ju trots allt Måndag imorgon, och de flesta har ju ett jobb...

Många som kör en långhelg och åker hem imorgon alternativt sent ikväll.
Citera
2012-11-09, 20:53
  #10
Medlem
Varför så mycket poliser i malmö idag?

Var riktigt mycket poliser i hela malmö, speciellt vid svea hovrätt. Såg även flera civila. Vet någon varför?
Citera
2012-11-20, 13:05
  #11
Medlem
BrainDisorders avatar
Vad händer i Sala? Mycket poliser cirkulerandes.

Har inte hittat något att läsa om. Tidigare imorse var 3 målade bilar tillsammans med brandbil och räddningstjänst som stack iväg med blåljus på, dock utan sirener. Sen dess har det cirkulerat många bilar fram och tillbaka, ser ut att vara fler vanliga radiobilar än vad som ens finns i stadens garage. Dessutom äldre blåvita modeller som brukar komma från Uppsala. Nyss stod det en radiobil vid tågstation, och samtidigt kom det en vitmålad civilbil (som jag aldrig sett i stan) åt andra hållet ner mot centrum.

Passerade även en vanlig radiobil förbi jobbet medans jag skrev det här inlägget.
Någon slags insats eller något som har hänt?
Citera
2012-11-22, 12:49
  #12
Medlem
DanteAlighieris avatar
Vad händer i Norrköping?

Jag har nu sett två civilare, tre personbilar och fem piketbussar i södergående riktning på E4an. Någon som vet?

Edit: blåljus och full kareta
__________________
Senast redigerad av DanteAlighieri 2012-11-22 kl. 12:51.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback