2022-05-18, 22:12
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterSeven
Jag antar att Theo Dietz kommer att få en avgörande roll i rättegången om det går åter Tingsrätten.
Helt avgörande blir hur mycket han kommer att ljuga för Ebba Busch räkning, eller om han lägger sej platt och berättar sanningen om Ebba Busch bedrägliga agerande initialt i affären, om så, är det över för Ebba.

Theo Dietz? vad har plötsligt Theo Diets med Esbjörns stadfästelse att göra?
2022-05-18, 23:01
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Du har fortfarande inte begripit ett smack.
Det enda HD kan skicka tillbaka till tingsrätten är stadfästelsen, och den var inte Theo inblandad i.
Det är stadfästelsen som är överklagad. HD kan således inte upphäva förlikningen hur mycket du än vill.
De kan inte heller återstarta det ursprungliga målet.

Nej, det var väl tingsrättens medlare och Esbjörn som gjorde upp om att förlikningen skulle stadfästas?
Inte var nån Theo Dietz med heller under själva förlikningen, inte då vad jag kan erinra mig.
Ja just ja nu ramlade poletten ner, det var han som endast hade haft ett skrivuppdrag hösten 2020!?
2022-05-18, 23:20
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Hur går det med polisanmälan som du hävda ska finnas?

Så för dig om Dietz säger sanningen så kommer den fortfarande vara en lögn? För du redan bestämt sig vad sanningen är.

Vad hände om HD säger att de inte tar den?

Ja det kom mycket om den handskrivna polisanmälan som gjordes 2/5 (Mån)
Eller 7/5 (Lör?) för enligt nyare uppgifter skulle den gjorts först då!?
Sen skulle den behöva göras om då den var ofullständig och avvisades.
Så inlämnades det nu in någon komplett anmälan (15/5?) av Pillret?
Röken och Supen har fått PM enligt egen utsago.
Bilden på den låsta ytterdörren kan ni lägga ut och avtalet som bifogats också.
Det är offentlig handling som bilaga i en polisanmälan, det vet ni väl va?

Nå, lägg nu korten på bordet, då polisen verkar ha ”tappat bort” hela anmälan.
2022-05-18, 23:31
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Man borde skicka och fråga någon där på Akademiska.
Nu är ju inte namnet synligt men det borde inte vara några problem, dom vill säkert inte bli indragen med i en förfalskningshärva.

Överläkaren på Minnes- och Geriatrikmottagningen på Akademiska i Uppsala heter Len@ Kil@nder.
Du kan skicka utlåtandet till henne och fråga om det verkligen är hon eller någon av hennes personal som har förhört Esbjörns om hans juridiska förehavanden och sedan skrivit ett utlåtande om detta.
Det vore mycket intressant att få höra responsen.

Tror bestämt hennes epost är len@.kil@nder@akademiska.se
2022-05-18, 23:47
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Vi har olika åsikter om Game over bara helt enkelt. Jag tänker att game over är när man har lagfarten till den egendom man köpt och kan börja flytta in.

Men du tänker att Game over är när man fortfarande inte efter 21 månader är lagfarts innehavare och där med inte kan börja renovera och flytta in.

Du har alltså fortfarande inte förstått vad en lagfart är för något. IQ kloakråtta.

Ebba har redan börjat renovera, och har kunnat göra det sedan den 16e september 2020, då hon också kunde ha flyttat in om hon hade velat. Att hon avvaktat med det till nyligen är helt och hållet hennes eget frivilliga beslut. Många skulle säga att det var etiskt och moraliskt korrekt av henne att avvakta, och det kan jag hålla med om, även om det inte var juridiskt nödvändigt. Det var, som sagt, helt upp till henne själv.
2022-05-18, 23:48
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Jag antar att Theo Dietz kommer att få en avgörande roll i rättegången om det går åter Tingsrätten.
Helt avgörande blir hur mycket han kommer att ljuga för Ebba Busch räkning, eller om han lägger sej platt och berättar sanningen om Ebba Busch bedrägliga agerande initialt i affären, om så, är det över för Ebba.

Nu förstår jag inte riktigt.

Esbjörn erbjöd sig att sälja sitt sommarhus för 3.9 milj och det fick han.

Esbjörn anlitade sen en skrivare för ett korrekt JBs köpeavtal och det fick han

Esbjörn skrev av egen fri vilja på ett bindande avtal om försäljning för 3.9 milj..

Esbjörn gick sen och gömde sig efter att han fått 390.000:- i handpenning.

Esbjörn ångrar sig nu i media men inga uppgifter stämmer om, när, hur och varför?

Vad har den med skrivuppdrag med Esbjörns stadfästelsen att göra?
Vad har den med skrivuppdrag med Esbjörns förlikning att göra?
Vad har den med skrivuppdrag med Esbjörns försäljning att göra?
Esbjörn ansökte om stadfästelse och det fick han!
Esbjörn ansökte istället om förlikning och det fick han!
Esbjörn ångra sig nu i media men inga uppgifter stämmer om, när, hur och varför?
2022-05-18, 23:51
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Konsekvensen för Esbjörn blir väl sisådär 390.000 kr

Ja, det där är nästan det mest komiska av allt med Esbjörns överklagan av stadfästelsen. Om han vinner gehör för överklagandet, så bränner han inne sina 390 000 kr.

Och det intressanta är, att Ebba kan ju casha ut dom.
2022-05-19, 00:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Nu förstår jag inte riktigt.

Esbjörn erbjöd sig att sälja sitt sommarhus för 3.9 milj och det fick han.

Esbjörn anlitade sen en skrivare för ett korrekt JBs köpeavtal och det fick han

Esbjörn skrev av egen fri vilja på ett bindande avtal om försäljning för 3.9 milj..

Esbjörn gick sen och gömde sig efter att han fått 390.000:- i handpenning.

Esbjörn ångrar sig nu i media men inga uppgifter stämmer om, när, hur och varför?

Vad har den med skrivuppdrag med Esbjörns stadfästelsen att göra?
Vad har den med skrivuppdrag med Esbjörns förlikning att göra?
Vad har den med skrivuppdrag med Esbjörns försäljning att göra?
Esbjörn ansökte om stadfästelse och det fick han!
Esbjörn ansökte istället om förlikning och det fick han!
Esbjörn ångra sig nu i media men inga uppgifter stämmer om, när, hur och varför?

Stämmer säkert det du skriver jag har inte läst allt för det är fullständigt oväsentligt!

Esbjörn är ju senil, dement eller vilken benämning man använder sej av och detta visste Ebba, detta fick säkert Theo Dietz även veta, men planerna genomförs ändå, att överta Esbjörns familjegård så billigt och så snabbt som möjligt utan insyn för någon runt Esbjörn. Ebba däremot hade många deltagare i denna jävluska lömska morallösa plan till hjälp förutom Theo. En väninna, pappa Truls, mamma, syskon, exman Niklas, vilken tydligen inte ens bor där ute, utan har en exklusiv lägenhet i ett av Uppsala finare områden där han tillbringar sin mesta tid. Där faller då Ebbas huvudargument till att hon vill äga en annan människas familjegård, dvs att hennes barn ska ha närhet till far och mor.
Så åter till Theo, givetvis blir hans vittnesmål oerhört viktigt vid en ev kommande förhandling i Tingsrätten om nu Sture lyckat samla ihop alla bevis på att detta har långt ifrån gått rätt till från början.
Senast redigerad av MisterSeven 2022-05-19 kl. 00:04.
2022-05-19, 00:16
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Stämmer säkert det du skriver jag har inte läst allt för det är fullständigt oväsentligt!

Esbjörn är ju senil, dement eller vilken benämning man använder sej av och detta visste Ebba, detta fick säkert Theo Dietz även veta, men planerna genomförs ändå, att överta Esbjörns familjegård så billigt och så snabbt som möjligt utan insyn för någon runt Esbjörn. Ebba däremot hade många deltagare i denna jävluska lömska morallösa plan till hjälp förutom Theo. En väninna, pappa Truls, mamma, syskon, exman Niklas, vilken tydligen inte ens bor där ute, utan har en exklusiv lägenhet i ett av Uppsala finare områden där han tillbringar sin mesta tid. Där faller då Ebbas huvudargument till att hon vill äga en annan människas familjegård, dvs att hennes barn ska ha närhet till far och mor.
Så åter till Theo, givetvis blir hans vittnesmål oerhört viktigt vid en ev kommande förhandling i Tingsrätten om nu Sture lyckat samla ihop alla bevis på att detta har långt ifrån gått rätt till från början.

Om man kör på din linje och säger att Esbjörn är dement och otillräknelig, hur ska han kunna vittna nu, när han är otillräknelig? Hur ska sjukvården kunna säga att han var otillräknelig då? Hur kan ens Sture driva det här fallet om Esbjörn var otillräknelig då? Det blir ett korthus utan dess like och faller Ebba, faller alla på Esbjörns sida också, inklusive Sture.
2022-05-19, 00:29
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Överläkaren på Minnes- och Geriatrikmottagningen på Akademiska i Uppsala heter Len@ Kil@nder.
Du kan skicka utlåtandet till henne och fråga om det verkligen är hon eller någon av hennes personal som har förhört Esbjörns om hans juridiska förehavanden och sedan skrivit ett utlåtande om detta.
Det vore mycket intressant att få höra responsen.

Tror bestämt hennes epost är len@.kil@nder@akademiska.se

Ja var det inte de jag sa ,HON är ÖL, för minnes mottagningen o det teamet.
Bara meddela att delar av hennes brev kopierats och lämnats till HD men att den dokumentationen av kopierade brev till annan mottagare tyvärr inte kan används i en juridisk prövning.
Be henne skyndsamt tillsända brevet i original samt läkarintyg även det i original, till registratorn på HD med ärendenr. angivet, då rättsprocess är avhängig att de begärda korrekta handlingarna inkommer målet för en rättvis bedömning vid handläggning och dom.
Ett sammandrag av jour.anteckningar i brev till ett ombud, utgör inte ett läkarutlåtande med fastställd diagnos/diagnoser och domstolenen kommer inte att bedöma ett sådant bristfälligt material.
2022-05-19, 05:54
Medlem
Citat:
Ser ang polisanmälan att den avslutas ...1-22.
Men något mer jag ser och har missat helt är att Esbjörn nyss fyllt år, 10e fyllde han år, får skicka ett grattis i efterskott 🎉.

Han känner sig säkert uppskattad att få gratulationer av någon som vill han ska vara dement.
Totalt empatilös och fullständigt insiktslös

Det finns ingen polisanmälan.
Och seriöst 22? Det är självklart en polisanmälan som görs i år har 22, för det är år 2022. Så det bevisar inte att det finns en polisanmälan
Senast redigerad av nighter825 2022-05-19 kl. 06:05. Anledning: Tillägg
2022-05-19, 05:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Nytt lågvatten märke från din sida. Grattis! Jag trodde ditt gamla inte skulle kunna gå att slå.

Du är inte intresserad av att få braattha ska maila. Då hade du kunnat skicka PM. Men du väljer att outa en fullständigt oskyldig människa, vars enda brott är att ha gjort sitt jobb och därmed varit en del i att utreda Esbjörn. För som sagt, namn och Mail hade kunnat skicka som pm och så hade du kunnat skriva inlägget lika bra i alla fall.

Kan du berätta för mig hur tankarna gick när du bestämde dig för att droppa detta namn i en Flashback tråd närmare 3,5 miljoner människor har läst? Tänkte du överhuvudtaget efter? På vilket sätt tänker du att detta ska öka Ebbas trovärdighet?

Du är totalt empatilös och fullständigt insiktslös
Inledningen på ditt inlägg bekräftar verkligen mitt konstaterande i citatet över. Du har noll empati, noll insikt och noll sociala färdigheter.

Du har tydligen problem med alla landets grundlagar. Att man är anställd inom offentlig sjukvård i Sverige och skriver under ett intyg som lämnas till en svensk domstol blir en offentlig handling enligt vår grundlag. Vi har en offentlighetsprincip för att allmänhet och media ska ha insyn i våra myndigheters verksamhet och kunna granska den.

Att dokument blir offentliga handlingar när de lämnas in till en domstol är för att upprätthålla och garantera att vår rättssäkerhet fungerar. Syftet är helt enkelt att både du och jag, med lagens rätt, ska kunna kontakta en myndighetsperson för att kontrollera riktigheten av en uppgift. Vi ska kunna ringa, skicka ett brev eller en mejl och ställa frågor om innehållet i dokumentet.

Sedan kan domstolen välja att begränsa insynen, det gör man ibland av hänsyn till minderåriga brottsoffer. Men absolut inte för att dölja identiteten av en överläkare som skickar in ett läkarintyg. Den läkaren förväntas kunna stå för innehållet i sitt undertecknade dokument.

Det är med anledning av detta jag misstror att domstolen skulle vara den som maskat läkarens namn från intyget, jag tror att det ör Sture Tersaeus som har gjort det med syfte att omöjliggöra en kontroll med utfärdaren vad gäller syfte och innehåll av skrivelsen. Den är helt enkelt omöjlig att verifiera, man kan inte heller fråga i vilket syfte den skrevs.

Det är nämligen himmelsvid skillnad på ett intyg som skrivs till överförmyndaren som utreder behovet av en god man eller till tingsrätten som ska besluta om att placera en människa under förvaltning.

Den som berörs av åtgärden och intyget är enbart Esbjörn Bolin, det är hans rättssäkerhet som behöver värnas. Målet om att sätta honom under förvaltarskap berör inte Ebba Busch på något som helst sätt. Ändå utbrister du i otrevliga personangrepp mot någon som vill bringa klarhet. Det bevisar att du inte alls motiveras av Esbjörn Bolins situation utan enbart av ditt hat av Ebba Busch. Esbjörn Bolin är bara ett verktyg för ditt hat och du tycker uppenbarligen att han gott kan sättas under förvaltarskap mot sin egen vilja.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in