2022-04-13, 14:55
Avslutad
Från Högsta Domstolen, idag

Tack för din förfrågan. I normalfallet hanteras frågan om prövningstillstånd inom tre månader från målets inkomstdatum. Målet har inte tilldelats en handläggare och något närmare besked kan inte ges om när frågan om prövningstillstånd kan komma att avgöras. Det har inte inkommit några ytterligare handlingar sedan överklagandet gavs in.

Ja, kommer detta klaras upp innan valet? Uppenbart är det att någon vidare prioritering inte föreligger.
Helt sinnes, detta
2022-04-13, 15:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle

Tack för din förfrågan. I normalfallet hanteras frågan om prövningstillstånd inom tre månader från målets inkomstdatum. Målet har inte tilldelats en handläggare och något närmare besked kan inte ges om när frågan om prövningstillstånd kan komma att avgöras. Det har inte inkommit några ytterligare handlingar sedan överklagandet gavs in.

Ja, kommer detta klaras upp innan valet? Uppenbart är det att någon vidare prioritering inte föreligger.
Helt sinnes, detta

Varför skulle Sektdrottningen få förtur i HD?
2022-04-13, 15:51
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle

Helt sinnes, detta

Såklart att det inte föreligger någon prioritering, det har aldrig någonsin varit något förtursmål.
Detta är ett enkelt mål utan någon som helst vikt eller behov av prejudikat, såna finns redan.
Uppblåst till sådana oresonliga proportioner i media och på FB men bara ett vanligt mål/överklagan.
Skulle detta ha varit av någon juridisk betydelse hade allt varit klart ända upp till HD på 6mån.
Ett spel för gallerierna med tupparna Binninge och Brännström som första danspar i Expressen.
Tror ni Esbjörn haft något att komma med sedan mörningen startade?
Då advokaterna endast förhandlade med Esbjörn, tingsrätten, Ebba och Katrin fick han ha sin egen vilja.
Men så fort han lämnades utan riktig hjälp, drogs han ner i träsket igen av dessa ”av godhet”.
Ny general, nytt ombud och nytt ”ångerbrev” och nya anklagelser mot sin egen underskrift.
2022-04-13, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterSeven
Varför skulle Sektdrottningen få förtur i HD?

Du menar Esbjörn. För det är ju han som överklagat till HD.
2022-04-13, 16:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Du menar Esbjörn. För det är ju han som överklagat till HD.

Nej, jag menar Sektdrottningen, Esbjörn han har inte brådska!
Däremot kanske kontraktet går ut för henne och vi vill väl inte att Sektdrottningsbarnen på nytt ska bli hemlösa.
2022-04-13, 16:32
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
När kommer svar från HD?
Det vet jag faktiskt inte. De håller på tills de är klara tror jag. Att det tar tid visar på att de vill göra rätt
2022-04-13, 16:33
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Du menar med andra ord att även tingsrättens medlare inte var kompetent?
Så Esbjörn har frivilligt sökt förlikning och flertalet gånger pratat med medlaren.
Med hjälp av medlaren har då förlikningsavtalet tagits fram och Esbjörn godkänt avtalet.

Nå då till nästa fråga, riktigt när ”ångrade” sig Esbjörn den här gången då?
Medlaren och alla ombud är ytterst kompetenta. Det första ombudet känner de sedan länge
2022-04-13, 16:45
Medlem
Citat:
Däremot kanske kontraktet går ut för henne och vi vill väl inte att Sektdrottningsbarnen på nytt ska bli hemlösa.

Så din drottning har bråttom? Varför vill du din drottnings barn ska vara hemlösa?

Esbjörn har väl mer bråttom för han kommer inte åt handpenningen.
Och han vill ju inte heller få huset han sålde renoverat.

Undra om Esbjörn betalat skadestånd än till flickan...
2022-04-13, 17:08
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Personangrepp är väl det enda som genomsyrar hela denna tråd, från båda lägren och värst är Ebbaisterna .

Du hittar nog inte många personangrepp från min sida, så vad andra gör, rättfärdigar inte ett angrepp på mig, anser jag. Det är dessutom väldigt dålig retorik. Varför hålla på med personangrepp? Vad vinner man på det? Man visar bara att man inte har något att komma med, utan att man står där på torget och skriker rakt ut, för skrikandets skull.

Att det verkar finnas två grupperingar, Team Esbjörn och Team Ebba, betyder inte att alla i en grupp är här av samma orsak. Jag vet varför jag är här och det har enbart med affären att göra. Ebba hade jag få åsikter om innan, en karriärpolitiker som alla andra. Jag står inte bakom henne annat än i affären i fråga. Varför? För att jag helt enkelt inte har blivit övertygad om att hon har gjort något fel i affären. Inte ett endaste dugg talar emot henne faktiskt, men Esbjörn däremot har radat upp så mycket konstigheter att jag omöjligen kan ta hans parti.

Så varför är du här? För att övertyga meningsmotståndarna om att du har rätt? Att Ebba lurat till sig fastigheten? Eller är du här för att bara sprida dynga om Ebba? Om det är det förstnämnda, måste du iallafall enligt mig börja backa upp dina påståenden med verifierbara fakta, eller åtminstone rimliga teorier. För det enda du, MisterSeven och Vresrosen gör nu, är att polarisera situationen.
2022-04-13, 17:22
Medlem
Citat:
Esbjörn är ju den som faktist har bråttom... han sjunger ju på sista versen, och han kommer inte få många månader att njuta av pengarna.
2022-04-13, 17:24
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Medlaren och alla ombud är ytterst kompetenta. Det första ombudet känner de sedan länge

Esbjörns första ombud agerade inkompetent. Han eskalerade upp fastighetsaffären till ett osanningsenligt drev mot Ebba, vilket är en fruktlös taktik mot en motståndare som har rent mjöl i påsen och modet att stå kvar i blåsten.

Hade de sett sanningen i vitögat, att de inte kunde vinna, hade det varit superenkelt för Esbjörn att få tillbaka sin fastighet. Han kunde "dagen efter" påskriften, tillsammans med ett ombud, ha tagit kontakt med Ebba på ett vänligt sätt, erbjudit att stå för alla Ebbas kostnader, men att han tyvärr hade ångrat sig. Att han förhastat sin försäljning, men att all skuld låg på honom. Jag finner det ytterst osannolikt att Ebba inte hade backat då. Fanns inga väljare att förlora ansiktet inför, ingen direkt ekonomiskt förlust, utan bara en misslyckad möjlighet för Ebba.

Binninges sätt att "skipa rättvisa" har bara inneburit skit för båda parter. Båda har släpats i smutsen och förlorat ekonomiskt på det hela. Utgången blev densamma (sett till förlikningen) att Esbjörn blev av med fastigheten, till samma pris. Ett drygt år av stridigheter till absolut ingen nytta för parterna. Bara skada. Till och med Binninge själv drabbades, då hans förflutna återigen drogs upp i offentligheten.
2022-04-13, 17:29
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Du hittar nog inte många personangrepp från min sida, så vad andra gör, rättfärdigar inte ett angrepp på mig, anser jag. Det är dessutom väldigt dålig retorik. Varför hålla på med personangrepp? Vad vinner man på det? Man visar bara att man inte har något att komma med, utan att man står där på torget och skriker rakt ut, för skrikandets skull.

Att det verkar finnas två grupperingar, Team Esbjörn och Team Ebba, betyder inte att alla i en grupp är här av samma orsak. Jag vet varför jag är här och det har enbart med affären att göra. Ebba hade jag få åsikter om innan, en karriärpolitiker som alla andra. Jag står inte bakom henne annat än i affären i fråga. Varför? För att jag helt enkelt inte har blivit övertygad om att hon har gjort något fel i affären. Inte ett endaste dugg talar emot henne faktiskt, men Esbjörn däremot har radat upp så mycket konstigheter att jag omöjligen kan ta hans parti.

Så varför är du här? För att övertyga meningsmotståndarna om att du har rätt? Att Ebba lurat till sig fastigheten? Eller är du här för att bara sprida dynga om Ebba? Om det är det förstnämnda, måste du iallafall enligt mig börja backa upp dina påståenden med verifierbara fakta, eller åtminstone rimliga teorier. För det enda du, MisterSeven och Vresrosen gör nu, är att polarisera situationen.
Jag kan verifiera att du är en av de få som inte håller på tramsiga påhopp av ombuden.
Eloge till dig

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in