Citat:
Ursprungligen postat av
Radhuslivet
Om du valt att uppfatta att jag är terapeut så har du uppfattat fel.
Däremot har jag en lång lista med extremt bra terapeuter som jag delar med mig av till personen som är i behov av en.
Behöver du en terapeut?
Jag ställde adekvata frågor och du förminskar genom att fråga om jag behöver terapeut … Om jag skulle behöva terapi är du en av de sista jag skulle vända mig till för tips. Har för övrigt också en lång lista med terapeuter, det kallas Vårdguiden 1177, antar att det är den du också utgår ifrån.
Nej, jag har inte valt att uppfatta att du är terapeut. Tror inte att du är en, men du verkar ha uppfattningen om dig själv som någon expert inom stödverksamhet.
Om vi byter ut ordet ”terapeut” till ”stödperson”, hur ser du etiskt på att fördärva människors liv och sedan agera stöd i ett och samma? Är inte det som bäddat för mellanmänskliga komplikationer och redan från början toxiskt? Vad tror du en utbildad terapeut skulle ha för uppfattning här?
Vill gärna också att du svarar på vad du har för utbildning. Att du inte nyter svara på det skriker examen från Livets hårda skola, att ditt riktiga namn inte är Sanna och att du är en charlatan. En charlatan av värsta sorten dessutom. En charlatan som agerar förtryckare och stöd på samma gång åt människor vars liv du förstört.