2022-05-19, 05:28
Medlem
DrComforts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radhuslivet
Om du valt att uppfatta att jag är terapeut så har du uppfattat fel.
Däremot har jag en lång lista med extremt bra terapeuter som jag delar med mig av till personen som är i behov av en.

Behöver du en terapeut?

Jag ställde adekvata frågor och du förminskar genom att fråga om jag behöver terapeut … Om jag skulle behöva terapi är du en av de sista jag skulle vända mig till för tips. Har för övrigt också en lång lista med terapeuter, det kallas Vårdguiden 1177, antar att det är den du också utgår ifrån.

Nej, jag har inte valt att uppfatta att du är terapeut. Tror inte att du är en, men du verkar ha uppfattningen om dig själv som någon expert inom stödverksamhet.

Om vi byter ut ordet ”terapeut” till ”stödperson”, hur ser du etiskt på att fördärva människors liv och sedan agera stöd i ett och samma? Är inte det som bäddat för mellanmänskliga komplikationer och redan från början toxiskt? Vad tror du en utbildad terapeut skulle ha för uppfattning här?

Vill gärna också att du svarar på vad du har för utbildning. Att du inte nyter svara på det skriker examen från Livets hårda skola, att ditt riktiga namn inte är Sanna och att du är en charlatan. En charlatan av värsta sorten dessutom. En charlatan som agerar förtryckare och stöd på samma gång åt människor vars liv du förstört.
Senast redigerad av DrComfort 2022-05-19 kl. 06:04.
Citera
2022-05-19, 06:00
Medlem
DrComforts avatar
Citat:
Om du valt att uppfatta att jag är terapeut så har du uppfattat fel.
Däremot har jag en lång lista med extremt bra terapeuter som jag delar med mig av till personen som är i behov av en.

Behöver du en terapeut?

Den här långa listan du snackar om, hur många namn rör det sig om? Sedan, du säger terapeuter, är det legitimerade eller hemmasnickrade sådana? Utbildade och legitimerade terapeuter, ser liksom inte varför de skulle vilja vara bundna till Dumpen. Eller är det namn som själva inte vet om att du har dem på en lista, typ de är googlade eller hämtade från 1177?
Senast redigerad av DrComfort 2022-05-19 kl. 06:03.
Citera
2022-05-19, 07:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DrComfort
Den här långa listan du snackar om, hur många namn rör det sig om? Sedan, du säger terapeuter, är det legitimerade eller hemmasnickrade sådana? Utbildade och legitimerade terapeuter, ser liksom inte varför de skulle vilja vara bundna till Dumpen. Eller är det namn som själva inte vet om att du har dem på en lista, typ de är googlade eller hämtade från 1177?

Av ren nyfikenhet så måste jag få fråga dig, varför så arg?
Du kör en ”byggbods attityd” som jag inte riktigt förstår varför?
Citera
2022-05-19, 08:23
Medlem
DrComforts avatar
Citat:

Jag är inte arg. Försöker du insinuera något? För övrigt, här diskuteras Dumpen, inte min person. Men om du vill sitta som Dumpens representant och försöka köra härskarteknik utan att svara be my guest, men visar bara ännu en gång vilka klåpare ni är som förmodligen inte pallar att granskas och synas.
Citera
2022-05-19, 08:27
Medlem
DrComforts avatar
Citat:

Vi kan börja med några knäckfrågor:

Om vi byter ut ordet ”terapeut” till ”stödperson”, hur ser du etiskt på att fördärva människors liv och sedan agera stöd i ett och samma? Är inte det som bäddat för mellanmänskliga komplikationer och redan från början toxiskt? Vad tror du en utbildad terapeut skulle ha för uppfattning här?
Senast redigerad av DrComfort 2022-05-19 kl. 08:33.
Citera
2022-05-19, 08:36
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
I just ditt specifika fall så erbjöds du vid flertal tillfällen stöd.
Som sagt, vill du samtala med mig utanför Flashback så är du välkommen att höra av dig.
Men konversationen här upphör nu.

Med vänlig hälsning, Sanna.

Nu försöker jag i regel hålla mig ifrån hjärnskrynklare. Inte gå nära bläckfisken!

Men...

Ur de anhörigas perspektiv så är ni förövarna. Det är ni som förstört deras liv. Ni är gärningsmännen.

Är det lämpligt att det är ni som då ska försöka hela dessa personer? De som ni har kontakt med... Det låter ju mer eller mindre som Stockholmssyndrom. Utan att vara expert på området så ringer det en klocka.

Eran ståndpunkt är ju glasklar. Gäddan är upphovet till allt ont i universum. Dumpen är ljuset i mörkret. Att ni över huvud taget ska prata med offren. Vette fåglarna... Är det inte bara bättre att ge telefonnummer till seriös verksamhet? Om inte annat är de i vart fall oberoende experter och inte glada partiska amatörer.
Senast redigerad av fido1986 2022-05-19 kl. 08:40.
Citera
2022-05-19, 08:37
Medlem
Citat:
Jag kan trygga dig med att jag inte gått på ”Livets hårda skola”.

Vad trygg man blir när du inte svarar på en enda fråga kring er på dumpens kompetens att hantera socialt arbete, som ni ändå utger er för att pyssla med.
Citera
2022-05-19, 08:40
Medlem
DrComforts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Nu försöker jag i regel hålla mig ifrån hjärnskrynklare. Inte gå nära bläckfisken!

Men...

Ur de anhörigas perspektiv så är ni förövarna. Det är ni som förstört deras liv. Ni är gärningsmännen.

Är det lämpligt att det är ni som då ska försöka hela dessa personer? De som ni har kontakt med... Det låter ju mer eller mindre som Stockholmssyndrom. Utan att vara expert på området så ringer det en klocka.

Eran ståndpunkt är ju glasklar. Gäddan är upphovet till allt ont i universum. Dumpen är ljuset i mörkret. Att ni över huvud taget ska prata med offren. Vette fåglarna... Är det inte bara bättre att ge telefonnummer till seriös verksamhet? Om inte annat är de i vart fall oberoende experter och inte glada amatörer.

Tänker också osökt på Stockholmssyndromet eller Trauma Bounding. Vore kul att få in en utbildad terapeut eller annan hjärnskrynklare att uttala sig kring detta.
Citera
2022-05-19, 08:56
Medlem
N0IItoleranss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HexKaka
#135 "Don"
helvete vad dem går på hårt, underhållning på bästa nivå, så ska det se ut. Förnedra kräken maximalt haha
Hehe! De är rätt roliga! Don är en bra konfrontation
Citera
2022-05-19, 08:57
Medlem
N0IItoleranss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoffeJ
Jäklar. Det kan man sakna lite med dumpen, att de är så diskreta när de konfronterar äcklen.
Ja de har en ganska hård stil. Ena killen blev utsatt av en man när han var barn. De konfronterar honom i en video. Glömt vilket nummer. Men den gäddan går hem o tar repet
Citera
2022-05-19, 09:02
Medlem
N0IItoleranss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Jag tror också Radhuslivet verkar tro att vi alla har guldfiskminnen och inte kommer ihåg exakt hur du blev bemött av Dumpen och dess dumplingar när du först började skriva i tråden - väldigt mycket illa förtäckta hot om att de skulle hänga ut dig och din familj igen, skrivelser om att de visste om vem din son var, hån och andra otrevligheter.

Men nu ska vi uppenbarligen köpa att de är jääääättesympatiska som visst hjälper (trots att de inte har mer behörighet till att göra det utöver Livets Hårda Skola)

Tror du misstar e84 för nån annan. Är väl ingen som tagit upp hennes barn? De ska för guds skull inte hängas ut. Jag tycker du ska tänka ett par varv innan du skriver nästa gång . Trevlig dag
Citera
2022-05-19, 09:11
Medlem
DrComforts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Jag följer frågorna med stort intresse. Svaren lyser med sin frånvaro...

Svaren brukar lysa med sin frånvaro när man ställer kritiska frågor till dem. Undrar om Dumpens ens är mottaglig för konstruktiv kritik. De är resistenta, tror de, mot allting förutom sig själva. Om media börjar gräva, vilket media så klart gör sedan ett tag, hur ska de palla det trycket? Det är en grej för dem att sitta i en tråd på Flashback och försöka duka för kritiska frågor, en helt annan om de tvingas springa medialt gatlopp. Med media i hasorna kan de inte köra menlösa försök till härskarskit som ”behöver du terapi?” eller ”varför är du så arg?”.
Senast redigerad av DrComfort 2022-05-19 kl. 09:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in