Citat:
Ursprungligen postat av
Merrybum
Tack intressant. Ebba har ansökt om lagfarten. Men inte fått den. Lagfarten är vilande. Men en villande lagfart torde betyda att man inte är 100% ägare och fri att göra vad man vill med sin egendom.
Fastigheten ägs till 100% av Ebba fastän lagfarten är vilande. Hon har ansökt om lagfart precis som hon ska.
Citat:
Ursprungligen postat av
Merrybum
Du kan ju knappast komma och påstå att Ebba är fri att göra vad hon vill med huset. Varför är renoveringen inte i full gång då? Var det inte så bråttom med boende längre? Det var ju Ebbas och de små barnen höll på att bli bostadslös, som hon med väl inövat darr på läppen förkunnade. Ansvaret över de små liven. Gjorde ju att allt var tvunget att ske skyndsamt. Mig verkligen har Ebba inte flyttat de senaste två åren. Hon som hade uppsagt hyreskontrakt och allt.
Du har inte funderat på faktumet att hon var tvungen att hitta ett nytt temporärt boende tack vare Esbjörns obstruerande?
Ebba flyttade väl från boendet hon hade? Det skulle renoveras och säljas eller något liknande.
Citat:
Ursprungligen postat av
Merrybum
En roll torde han ha, jag skulle vilja fråga honom om han träffade Esbjörn eller ens talade med honom i telefonen. Han upprättade bara kontraktet och friskriver sig från allt mäklar ansvar.
Han har påstått att han pratade med Esbjörn i telefon.
Varför tycker du att han ska ha fullt mäklaransvar, när han bara sammanställt det Ebba och Esbjörn har kommit överens om? Han har inte varit inblandad i affären alls.
Citat:
Ursprungligen postat av
Merrybum
Mäklar Erik får nog lite knöligt att förklara varför en värdering gjorde i augusti har värderings datum oktober. Eller om det är två olika värderingar varför dom är värderade till samma belopp. Jag umdrar oxå hur han vet att planlösningen var undermålig när han inte varit där.
Det är inte så att han fått uppgifter om planlösningen av Ebba?
Citat:
Ursprungligen postat av
Merrybum
Men sluta tjata. Du kommer inte att få den. Det står dig helt fritt att tro vad du vill om den. En polisanmälan tar ofta några veckor. Så ha lite is i magen vet jag. Tids nog kommer du nog att se den.
En polisanmälan tar så lång tid det tar att berätta för polisen och för polisen att skriva ner det man berättade. Sedan kanske polisen beslutar sig för att utreda saker och ting och informationsmängden eskalerar till något mer än den ursprungliga anmälan.
Det är möjligt att polisen skulle säga att det inte finns en polisanmälan om den är sekretessbelagd, men varför skulle den vara det? Röjningsanmälan var inte det och det är samma personer inblandade fortfarande.