2022-05-09, 11:05
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterSeven
Än en gång ett nyanserat inlägg, ett sakligt inlägg, utan påhopp och förminskning av andra skribenter, det finns många vilka borde se och lära av ditt inlägg.

Nu till en mycket het potatis, värdering nr 2 vilken tidigare aldrig har funnits än hur mycket skribenter frågat efter den, plötsligt så hade trn*v sett den personligen.
Trn*v hade även sett den värderingen tillsammans med andra då "vi" användes i ett inlägg och "jag" i ett annat.
Men vart är värderingen, alla kan skriva att man sett även "faaan och hans moster" också, men vart är bevisen, bevis vilka denna skribent trn*v vanligtvis skriker sej hes efter, men det är endast ensidigt.
Noterar att även trn*vs lärjungar eller om det är Ebbas lärjungar plötsligt stämmer in i kör att det minsann även är andra vilka sett denna osynliga värdering, men iofs Jesus sägs ju även ha gått på vatten.

Denna värderingen nr 2 tror jag inte finns, aldrig har funnits, för om så hade varit skulle Ebba givetvis visat upp den när det begav sej.
(Även sms:et från Notar vilket skulle kommit innan kontraktet upprättandes lyser med sin frånvaro, antar att även det inte finns i verkligheten utan är en dimridå lagd av Ebbas stab.)
Finns ju inte någon som helst anledning att outa sekretessbelagda papper för ditt ego.

Säg så här i stället var värderingen och priset rätt i förhållande till varandra?
Ja alla även Binninge var med på detta, trotts att han först gick ut med sin värdefiering på 5,7 miljoner. Där har du en lögn som borde intressera även en tondöv.

Så nu säger vi det allihopa tillsammans.
Esbjörn har ångrat sig men ville inte hävt försäljningen.
Esbjörn har av egen fri vilja utan att några påtryckningar förekommit undertecknat köpeavtalet.
Esbjörn har av egen fri vilja utan att några påtryckningar förekommit tagit emot 3.9milj och skrivit köpebrev.
(Ja det har han faktiskt, enda tvång som påstås ha förekommit är vid undertecknandet av förlikningsavtalet)
Esbjörn har erkänt att han sålt redan förra hösten och köparen har övertagit fastigheten fullt ut.
Esbjörn hade ångrat sig, men begäran om prövningstillstånd har inte med försäljningen att göra.
Senast redigerad av braattha 2022-05-09 kl. 11:13.
2022-05-09, 11:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Finns ju inte någon som helst anledning att outa sekretessbelagda papper för ditt ego.

Säg så här i stället var värderingen och priset rätt i förhållande till varandra?
Ja alla även Binninge var med på detta, trotts att han först gick ut med sin värdefiering på 5,7 miljoner. Där har du en lögn som borde intressera även en tondöv.

Så nu säger vi det allihopa tillsammans.
Esbjörn har ångrat sig men ville inte hävt försäljningen.
Esbjörn har av egen fri vilja utan att några påtryckningar förekommit undertecknat köpeavtalet.
Esbjörn har av egen fri vilja utan att några påtryckningar förekommit tagit emot 3.9milj och skrivit köpebrev.
(Ja det har han faktiskt, enda tvång som påstås ha förekommit är vid undertecknandet av förlikningsavtalet)
Esbjörn har erkänt att han sålt redan förra hösten och köparen har övertagit fastigheten fullt ut.
Esbjörn hade ångrat sig, men begäran om prövningstillstånd har inte med försäljningen att göra.

Och Binninge har sett denna andra värdering, skulle inte tro det!

Ps. Sedan denna nya grej av er att lägga in ett gemensant manifest i era inlägg, herregud så barnsligt. Ds.
2022-05-09, 11:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Definitivt, jag tror Esbjörn är en tvär tjurgubbe. Han är säkert inte lätt att ha att göra med och vänder troligtvis kappan efter vinden. Men, han är en gammal gubbe som inte har något att förlora på att stångas och krumbuktas. Människorna kring honom kanske har egna syften med denna soppa. Vad vet jag. Men, det finns inga som helst bevis för det, förutom Ebbas ord. De räcker inte för att det ska vara sant för mig. Dessutom är Esbjörn eller någon runt honom inte förtroende vald politiker. Kalla mig Gammeldax, men jag tycker att människor inom förtroende yrken ska ha hög moral, de ska inte göra affärer som lämnar så mycket frågetecken som den här fastighetsaffären gör. Om en vän till mig hade agerat som Ebba hade jag sagt till den att släppa huset. Jag hade själv släppt huset om säljaren ångrat sig vid en försäljning. För till syven och sist var det Esbjörns hus från början, innan det är det ägde han det med sina syskon, och innan det var hans föräldrar. Att Esbjörn försäljningen råd är det ju ingen tvekan om.
Det är lite sorgligt att hon inte infriade sitt löfte att släppa huset om Esbjörn inte ville sälja. Istället drog hon igång en rättscirkus. Antar att det är därför som det blivit så viktigt att plantera historien om att Esbjörn varit i händerna på diverse "onda krafter", för att dölja Esbjörns vilja. Det är nog dock bara de mest rättrogna som går på den. Esbjörn har ju trots allt uppgett i media att han inte ville sälja och att han kände sig pressad att skriva under.

Jag har vid ett tillfälle backat ut från en husaffär med en äldre kvinna som visade sig vara ambivalent och lite förvirrad, trots att jag sannolikt hade kunnat få rätt om jag drivit ärendet till rätten. Men till vilket pris? Att kränka en äldre persons vilja och få henne att känna sig ledsen, lurad och berövad hennes ungdoms sommarställe? Nej, inget hus är värt det. Hade inte kunnat leva med det och trivas där då.

Nåväl, Esbjörn lär komma och spöka i huset efter hans död.
Senast redigerad av HeavensDevils 2022-05-09 kl. 11:28.
2022-05-09, 11:28
Medlem
Q6s avatar
Citat:

Ps. Sedan denna nya grej av er att lägga in ett gemensant manifest i era inlägg, herregud så barnsligt. Ds.

Varför är det av intresse om Binninge har sett värderingen, han har väl inte köpt någon fastighet?
2022-05-09, 11:29
Medlem
braatthas avatar
Citat:

Vilken värdering har Binninge sett?
Du får läsa lite saktate så du förstår.
Senast redigerad av braattha 2022-05-09 kl. 11:33.
2022-05-09, 11:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Varför är det av intresse om Binninge har sett värderingen, han har väl inte köpt någon fastighet?

Plocka inte ut delar ur sitt sammanhang, skribent jag svarade antydde att Johann hade sett denna värdering.
2022-05-09, 11:32
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6

Så är det ju och även han och i synnerhet han borde inte ta del av sekretessbelagda papper han läcker som ett såll.
2022-05-09, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeavensDevils
Det är lite sorgligt att hon inte infriade sitt löfte att släppa huset om Esbjörn inte ville sälja. Istället drog hon igång en rättscirkus. Antar att det är därför som det blivit så viktigt att plantera historien om att Esbjörn varit i händerna på diverse "onda krafter", för att dölja Esbjörns vilja. Det är nog dock bara de mest rättrogna som går på den. Esbjörn har ju trots allt uppgett i media att han inte ville sälja och att han kände sig pressad att skriva under.

Jag har vid ett tillfälle backat ut från en husaffär med en äldre kvinna som visade sig vara ambivalent och lite förvirrad, trots att jag sannolikt hade kunnat få rätt om jag drivit ärendet till rätten. Men till vilket pris? Att kränka en äldre persons vilja och få den att känna sig ledsen, lurad och berövad hennes ungdoms sommarställe? Nej, inget hus är värt det. Hade inte kunnat leva med det och trivas där då.

Nåväl, Esbjörn lär komma och spöka i huset efter hans död.

Esbjörn drog igång det med vägra dyka upp på tillträdesdagen och vägra förhandla.
Esbjörn har sagt till rätten han inte blev pressad. Hans egna ombud har sagt Esbjörn kan tänka sig backa om mer pengar tillförs.
Esbjörn skrev även på en förlikning där han gick med på sälja huset som han redan gått med på sälja.

Esbjörn lär nog inte spöka i huset. Han har inte brytt sig om huset och verkar mest göra det för pengarna om man ska tro hans ombud.
2022-05-09, 11:33
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Plocka inte ut delar ur sitt sammanhang, skribent jag svarade antydde att Johann hade sett denna värdering.

Nu hittar du på eller så är du inte läskunnig.
2022-05-09, 11:37
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Esbjörn drog igång det med vägra dyka upp på tillträdesdagen och vägra förhandla.
Esbjörn har sagt till rätten han inte blev pressad. Hans egna ombud har sagt Esbjörn kan tänka sig backa om mer pengar tillförs.
Esbjörn skrev även på en förlikning där han gick med på sälja huset som han redan gått med på sälja.

Esbjörn lär nog inte spöka i huset. Han har inte brytt sig om huset och verkar mest göra det för pengarna om man ska tro hans ombud.

Mer pengar verkar alltid vara en lösning som funkar för Esbjörn, är det för att hans ombud och kompisar har skinnat honom på allt han äger när de drog igång den här cirkusen.
2022-05-09, 11:40
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Nej det är mystiskt. Speciellt som alla möten inför påskrivningen skedde i närvaro av advokaterna. Vid påskriften var Ebba inte ens med.

Men varför skulle glada stjärten bry sig om så tråkiga saker som fakta när man kan kasta skit genom osannolika påståenden?

Fakta och moral har aldrig stått högt i kurs hos Mary.
2022-05-09, 11:47
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Än en gång ett nyanserat inlägg, ett sakligt inlägg, utan påhopp och förminskning av andra skribenter, det finns många vilka borde se och lära av ditt inlägg.

Nu till en mycket het potatis, värdering nr 2 vilken tidigare aldrig har funnits än hur mycket skribenter frågat efter den, plötsligt så hade trn*v sett den personligen.
Trn*v hade även sett den värderingen tillsammans med andra då "vi" användes i ett inlägg och "jag" i ett annat.
Men vart är värderingen, alla kan skriva att man sett även "faaan och hans moster" också, men vart är bevisen, bevis vilka denna skribent trn*v vanligtvis skriker sej hes efter, men det är endast ensidigt.
Noterar att även trn*vs lärjungar eller om det är Ebbas lärjungar plötsligt stämmer in i kör att det minsann även är andra vilka sett denna osynliga värdering, men iofs Jesus sägs ju även ha gått på vatten.

Denna värderingen nr 2 tror jag inte finns, aldrig har funnits, för om så hade varit skulle Ebba givetvis visat upp den när det begav sej.
(Även sms:et från Notar vilket skulle kommit innan kontraktet upprättandes lyser med sin frånvaro, antar att även det inte finns i verkligheten utan är en dimridå lagd av Ebbas stab.)
Jo värdering 2 vore ju önskvärt att se. Jag skulle oxå vilja se värdering 1 faktiskt. Jag har svårt att nöja mig med att Notars mäklare råkade skriva fel två månader på värderings datumet. Jag skulle oxå önska en förklaring om vad Ebba menade när hon skriver på sina sociala media att hon gjort 2 värderingar som Esbjörn tagit del av. För mig tar man del av en värdering genom att titta på den på ett papper. Inte genom att få en siffra muntligt. Jag vet att Ebba påstår att värdering 1 var en muntlig värdering. Är det ens en värdering då undrar jag. Vi får ju inte glömma att vi inte har en aning om vad Notar mäklaren skulle sagt när han vittnade.

Du har rätt i att människor här påstår sig ha sett värdering nummer 2. Då får vi anta att den är skriftlig. För annars skulle man väl ha hört den. Men frågorna angående Ebbas värderingar är många och svaren är få.

Som tur är har vi Esbjörns värderingar att läsa i Båda två utmärkta värderingar genomförda på ett proffsigt sätt.

Jag skulle för övrigt vilja se om någon av Ebbotarna tog våra ord som sanning. Om man inte behöver förklara varifrån eller hur man fått informationen kan man ju hitta på vad som helst. Då skulle jag kunna veta att Ebba beter sig omoraliskt för att övertala Esbjörn att skriva på kontraktet, istället för att tro, som jag får göra nu.

Tack för att du kallar mig vuxen i mitt bemötande. Visst kan formuleringar bli skarpa i stridens hetta och visst kan det hända att det slinker iväg ett onödigt ord. Men att upprepar kalla folk för pedofil eller kärring håller jag mig för god för. Det tyder i mina ögon både på dåligt ordförråd och brist på argument. Dessutom gör det att man totalt mister förtroendet eller tilliten till de som använder den typen av språk.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in