2022-05-18, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nivea2022
Enligt henne själv är hon Sanna från dumpen. Man ser ju inte någon driekt information på hennes FB om någon utbildning men hon har en visningsbild där hon verkar göra yoga i solnedgången så det är väl tillräckligt för att kunna leda någon genom den antagligen största krisen man kan uppleva genom sitt liv..

En annan grej som dumpen upprättade var ju det dem kallar "Järnringen". Ser att gruppen äntligen nått 39 medlemmar efter att ha legat på 38 i ett antal veckor. Grattis!

Känns ju som det kanske borde vara lite fler iom 101 uthängda, men..

(Ignorera gärna det hela att 8 av dem är mods också.)

Vad ska järnringen göra?
Citera
2022-05-18, 14:29
Medlem
DrComforts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radhuslivet
I just ditt specifika fall så erbjöds du vid flertal tillfällen stöd.
Som sagt, vill du samtala med mig utanför Flashback så är du välkommen att höra av dig.
Men konversationen här upphör nu.

Med vänlig hälsning, Sanna.

Hur ser du etiskt på att erbjuda stöd åt personer vars liv du förstört? Traumatiserar man en människa är man väl knappast lämpad att agera terapeut åt den man traumatiserat? I mina öron låter det psykopatiskt. Och igen, vad har du för utbildning?
Citera
2022-05-18, 14:30
Medlem
Citat:
Klarar man av att ta sig in på olika forum och söka efter barn att förgripa sig på så har man med all sannolikhet inte några problem med att höra av sig till Dumpen för att få vägledning och tips på vart man kan vända sig för att få hjälp.

Annars finns 1177.

Jag undrar hur dumpen tänker att folk ska våga söka sig till dem för stöd när de inte visar upp ens sympati för de anhöriga (i alla fall inte utåt, sedan vet jag inte vad som sägs i samtal... Eller som sagt vilken hjälp som erbjuds) Men det rätt konfrontativa bemötandet öppnar liksom inte upp för samtal kan jag tycka. Om jag varit anhörig hade jag inte känt tillit till dumpen. Hade varit rädd att informationen de fått från mig bara hade riskerat att bli mer smaskigt att publicera på hemsidan eller användas som "skvaller" på föreläsningturne. Det inger inte förtroende.
Citera
2022-05-18, 14:32
Medlem
DrComforts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LightFandango
Tack. Då vet jag.

Hoppas innerligt att det inte poppar upp andra vigilante-grupperingar som får för sig att kopiera förfarandet så som det beskrevs för allmänheten.

1. Konfrontera okänd man som (enligt egen utsago) begår övergrepp på eget barn.
2. Upplys honom om att han kommer att bli uthängd och låt honom sen spatsera hem.
3. Publicera allt och fråga allmänheten om tips.

Det är nog mest en tidsfråga innan en sån metod slutar i katastrof. Ni kanske borde publicera en varningstext? Eller förtydliga att det fanns andra faktorer med i bilden som allmänheten inte känner till och att metoden därför inte är att rekommendera.

Min gissning är att de visste att baskergäddan var harmlös. Kan inte komma på en annan förklaring när man ser det i ljuset hur de agerade med gädda #96.
Citera
2022-05-18, 14:33
Medlem
E.84s avatar
Citat:
I just ditt specifika fall så erbjöds du vid flertal tillfällen stöd.
Som sagt, vill du samtala med mig utanför Flashback så är du välkommen att höra av dig.
Men konversationen här upphör nu.

Med vänlig hälsning, Sanna.
Vet du vem jag är? Då bör du också veta att jag erbjöds inte stöd flera gånger. Men gäddorna erbjuds ju inget stöd eller vart dom kan finna stöd.vore ju bra om man kunde hjälpa dom så inte gör om skiten. Sen kanske det inte går men då har man iaf gjort allt.
Citera
2022-05-18, 14:35
Medlem
DrComforts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bitterkaffe
Jag undrar hur dumpen tänker att folk ska våga söka sig till dem för stöd när de inte visar upp ens sympati för de anhöriga (i alla fall inte utåt, sedan vet jag inte vad som sägs i samtal... Eller som sagt vilken hjälp som erbjuds) Men det rätt konfrontativa bemötandet öppnar liksom inte upp för samtal kan jag tycka. Om jag varit anhörig hade jag inte känt tillit till dumpen. Hade varit rädd att informationen de fått från mig bara hade riskerat att bli mer smaskigt att publicera på hemsidan eller användas som "skvaller" på föreläsningturne. Det inger inte förtroende.

Eller att söka stöd hos dem som orsakat deras trauma från första början. Fucka upp folks liv och hälsa och sedan agera vårdare, thats some fucked up shit there.
Citera
2022-05-18, 14:37
Medlem
LightFandangos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrComfort
Min gissning är att de visste att baskergäddan var harmlös. Kan inte komma på en annan förklaring när man ser det i ljuset hur de agerade med gädda #96.
Jo, men då är det väl av yttersta vikt att man tydliggör detta i samband med uthängningen eller i efterhand?

Tänk (återigen) om en annan gruppering tar Dumpen som förebild och agerar lika huvudlöst?
Citera
2022-05-18, 14:40
Medlem
Goodinbeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.84
Det finns väl på er hemsida? Tror fler vill veta vad ni erbjuder för hjälp och vägledning. Folk verkar vilja veta.
Mina barns pappa fick inget råd/ tips/ vägledning från er. Men det är ju bra om ni ändrat det. Men man blir ju även nyfiken på hur många som faktiskt fått det du påstår.
Jag är klart glad över att fått veta det jag vet idag tack vare er men det måste finnas snyggare sätt att sköta det.

Håller med dig där. De kunde ha det på hemsidan hur pedofilerna och gäddorna kan f hjälp och även redovisa hur varje person de "haffat" fått hjälp. Då kanske återfallen skulle minska. Istället skrattar åt de åt gäddorna och hänger ut dom med deras kukbilder, videos där de sprutar och alla snaskiga detaljer. De ska ha företagsevent där de som festat till ska ja roligt också. Kanske i samma by, stad som där de hängt ut en gädda.

Jag vet att det är i stort sett omöjligt att bota pedofiler. Det lärde jag mig då jag läste juridik. Med Hebefiler är det nog lättare. Det var därför väldigt tragiskt att han som blev lurad att han skulle få träffa en 13 åring för sex hängdes ut och sedan tog livet av sig. Hans barn blev utan en far. Det hade räckt om de konfronterat honom och pratat med hans fru.
Citera
2022-05-18, 14:41
Medlem
DrComforts avatar
Citat:
Jo, men då är det väl av yttersta vikt att man tydliggör detta i samband med uthängningen eller i efterhand?

Tänk (återigen) om en annan gruppering tar Dumpen som förebild och agerar lika huvudlöst?

Där har du en bra poäng, men detta med konsekvenstänk är nog inte deras starka sida. De tänker bara på att skapa ett falskt hjältenarrativ som passar dem. Sara har sonat sina brott men den patologiskt kriminella manipulativa impulsiva hjärnan är fortfarande kvar.
Citera
2022-05-18, 14:41
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.84
Vet du vem jag är? Då bör du också veta att jag erbjöds inte stöd flera gånger. Men gäddorna erbjuds ju inget stöd eller vart dom kan finna stöd.vore ju bra om man kunde hjälpa dom så inte gör om skiten. Sen kanske det inte går men då har man iaf gjort allt.

Jag tror också Radhuslivet verkar tro att vi alla har guldfiskminnen och inte kommer ihåg exakt hur du blev bemött av Dumpen och dess dumplingar när du först började skriva i tråden - väldigt mycket illa förtäckta hot om att de skulle hänga ut dig och din familj igen, skrivelser om att de visste om vem din son var, hån och andra otrevligheter.

Men nu ska vi uppenbarligen köpa att de är jääääättesympatiska som visst hjälper (trots att de inte har mer behörighet till att göra det utöver Livets Hårda Skola)
Citera
2022-05-18, 14:42
Medlem
Goodinbeds avatar
Citat:

Det kan dyka upp många copycats dom vill bli kända och populära och få swisch. Det utgår jag ifrån.
Citera
2022-05-18, 14:44
Medlem
DrComforts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Jag tror också Radhuslivet verkar tro att vi alla har guldfiskminnen och inte kommer ihåg exakt hur du blev bemött av Dumpen och dess dumplingar när du först började skriva i tråden - väldigt mycket illa förtäckta hot om att de skulle hänga ut dig och din familj igen, skrivelser om att de visste om vem din son var, hån och andra otrevligheter.

Men nu ska vi uppenbarligen köpa att de är jääääättesympatiska som visst hjälper (trots att de inte har mer behörighet till att göra det utöver Livets Hårda Skola)

Ja, det är psykstört värre. Traumatisera människor och på samma gång agera deras vårdare. Lika toxiskt som stryknin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in