2022-05-18, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radhuslivet
Jag samtalar näst intill dagligen med anhöriga sen många månader tillbaka.
Ibland varje dag.
Om du kontaktar ansvarig så ger hon dig mitt nummer om du så vill.

Vilken utbildning har du att bedriva stödsamtal? På vilket sätt kan dumpen erbjuda professionell hjälp till utsatta människor? Är också nyfiken på vilken hjälp dumpen erbjuder anhöriga och utsatta för hjälp.

Jag läste att anhöriga vittnat om rätt otrevligt bemötande från dumpens sida när de ringt för att tala om vad deras närstående gjort. Nästan hånfullt. Det finns också ett professionellt sätt att bemöta anhöriga på i krissituationer. Jag är nyfiken på om dumpen har någon utbildning i det.
Citera
2022-05-18, 14:01
Medlem
DrComforts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bitterkaffe
Vilken utbildning har du att bedriva stödsamtal? På vilket sätt kan dumpen erbjuda professionell hjälp till utsatta människor? Är också nyfiken på vilken hjälp dumpen erbjuder anhöriga och utsatta för hjälp.

Jag läste att anhöriga vittnat om rätt otrevligt bemötande från dumpens sida när de ringt för att tala om vad deras närstående gjort. Nästan hånfullt. Det finns också ett professionellt sätt att bemöta anhöriga på i krissituationer. Jag är nyfiken på om dumpen har någon utbildning i det.

Är också nyfiken på detta. En avancerad gissning är att utbildningen består av livets hårda skola med ett digert brottsregister som examensbevis.
Citera
2022-05-18, 14:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av E.84
Ja. Det vore väl bra om dom fick tips där vart man kan vända sig, vilken hjälp som finns att få t ex anova. Sen vid kontakt med anhöriga berätta att här finns det krisstöd och ge några olika alternativ.

I just ditt specifika fall så erbjöds du vid flertal tillfällen stöd.
Som sagt, vill du samtala med mig utanför Flashback så är du välkommen att höra av dig.
Men konversationen här upphör nu.

Med vänlig hälsning, Sanna.
Citera
2022-05-18, 14:05
Medlem
nivea2022s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bitterkaffe

Enligt henne själv är hon Sanna från dumpen. Man ser ju inte någon driekt information på hennes FB om någon utbildning men hon har en visningsbild där hon verkar göra yoga i solnedgången så det är väl tillräckligt för att kunna leda någon genom den antagligen största krisen man kan uppleva genom sitt liv..

En annan grej som dumpen upprättade var ju det dem kallar "Järnringen". Ser att gruppen äntligen nått 39 medlemmar efter att ha legat på 38 i ett antal veckor. Grattis!

Känns ju som det kanske borde vara lite fler iom 101 uthängda, men..

(Ignorera gärna det hela att 8 av dem är mods också.)
Citera
2022-05-18, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urinterapeut
Bor Kent med barn? I slutet av klippet när dom säger adjö till honom går han in på en tomt och i den trädgården står det bl a en gungställning. Kanske är grannens barn eller har han köpt en sådan för att locka in lekande barn på sin tomt?

Det är tydligen hans föräldrars gamla hus, men de (iallafall mamman) verkar vara döda. Det är nog en gammal gunga
Citera
2022-05-18, 14:08
Medlem
DrComforts avatar
Citat:
Som sagt, vill du samtala med mig utanför Flashback så är du välkommen att höra av dig.

Du verkar vara jättebra stöd som sitter här och misstänkliggör den du säger dig vilja stödja.
Citera
2022-05-18, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tazzzat
Är ganska många som känner igen honom. Inte bara de från säffle utan många från kommunerna runtom ända till Karlstad några. Han jobbade som städare på ett företag i säffle kommun där det jobbar folk från de ställena.
Han var anställd på Samhall och jag kan intyga att han är ganska duktigt ”efter” och hade nog fått gå särskola om han var i skolåldern.
Är allmänt känt att han är väldigt porrintresserad och visst stämmer det att han levt sitt liv i celibat. .

Han var portad från att städa kontorsdelen då han skrivit ut porrbilder från nätet och klistrat in kontorets kvinnors ansikten och gett till dom. Han tillbringade även mycket tid på arbetet med att porrsurfa istället för att jobba.

En äcklig jävel som jag tror säkert skulle kunna våldta.

När var det han jobbade på kontoret och blev portad därifrån? Var har du hört det?

För att vara ärlig var jag nära på att garva ihjäl mig idag när jag tänkte på detta beteende idag, så fick gå in på toan och garva där (sorry om jag går rakt på sak).

Btw skrev du detta inlägg den 1:a april exakt kl. 6. Men Kent skrev ju kl. 5 att kl 10 vill han knulla
Citera
2022-05-18, 14:16
Medlem
thebyebyemans avatar
Haha vad är pedofilerna för några töntar egentligen, alltid målat upp en bild av att det är några aggressiva jävlar. Stå och försöka förklara sig och stamma framför en kamera och bara acceptera situationen. Hade någon kommit och tryckt upp två kameror i mitt ansikte hade jag lackat ur.
Citera
2022-05-18, 14:17
Medlem
Sommargays avatar
Nu blev ironmansnubbens fb-profil igenbommad från insyn. Trist. Varit inne och kollat varje dag.
Citera
2022-05-18, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sommargay
Nu blev ironmansnubbens fb-profil igenbommad från insyn. Trist. Varit inne och kollat varje dag.
Varför kollar man det varje dag egentligen? Skadeglädje?
Citera
2022-05-18, 14:20
Medlem
Citat:

Du antyder att det erbjudits stöd och du misstänkliggör en anhörig som inte har gjort något fel men du skriver inte ut vad för stöd eller som sagt vilken utbildning ni som ger stödet har.

Jag har svårt att se att en socialsekreterare exempelvis hade haft en sån ton mot en drabbad person som du har här.
Citera
2022-05-18, 14:22
Medlem
LightFandangos avatar
Citat:
Jag väljer att inte diskutera det nej.
Tack. Då vet jag.

Hoppas innerligt att det inte poppar upp andra vigilante-grupperingar som får för sig att kopiera förfarandet så som det beskrevs för allmänheten.

1. Konfrontera okänd man som (enligt egen utsago) begår övergrepp på eget barn.
2. Upplys honom om att han kommer att bli uthängd och låt honom sen spatsera hem.
3. Publicera allt och fråga allmänheten om tips.

Det är nog mest en tidsfråga innan en sån metod slutar i katastrof. Ni kanske borde publicera en varningstext? Eller förtydliga att det fanns andra faktorer med i bilden som allmänheten inte känner till och att metoden därför inte är att rekommendera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in