Citat:
Ursprungligen postat av
nighter825
Du anklaga de som kolla genom Esbjörn undersökning för Busch var köpta.
Du har anklagat Busch att gjort Esbjörn berusad när han skrev på avtalet.
Du är en av dom som påstår det finns en polisanmälan men vågar inte bevisa det.
Svartmålat Busch familj och vänner.
Om du läser folks inlägg någon gång, så ser du flera fundera över sidor som saknas och om Esbjörn nu varande ombud gjorde samma sak som han gjorde med värderingen bostaden. Du vet den som mäklare som kontakta rätten för informera hur fel den var.
Du hoppas på Esbjörn ska vara dement.
Att anklaga andra vara avskum när man hoppas en man ska vara dement är fan kasta sten i glashus.
Omoraliskt och oetiskt.
Om jag anklagat Ebba för saker i en tråd som handlar om henne så är det något helt annat än att påstår att akademiska sjukhuset gör vinklade utredningar. Så svar ja, jag anklagat de som ifrågasätter riktigheten i utredningen för att vara förblindade av Ebba, och ha ett osunt förhållningssätt till omvärlden.
Vad en polisanmälan mot Ebba skulle ha med med att hänga ut oskyldiga människor på nätet att göra förstår jag inte. Men om jag hade börjat söka fakta om poliserna som lade ner trädfällnings anmälan, och påstår att den lades ner för att Ebba påverkat poliserna, då hade jag fattat din poäng.
Jag kan erkänna att jag ibland fart ut och skrivet något om Ebbas föräldrar. Onödigt av mig, men det är faktiskt något helt annat än om jag skulle ge mig på Katrin, eller varför inte forskat fram skit om hennes ex svärföräldrar eller någon annan som bor i den där ormgropen i Marielund. Det handlar inte bara m att jag inte tror de har ett finger med i denna affär eller att jag inte tror att det går att gräva fram skit om dom. Det handlar om normala gränser kring vad som är rätt och fel.
Att Ebba bjöd Esbjörn på en pickalurvare inför kontraktsskrivningen tror jag fortfarande. Personligen tror jag hon söp ner honom. Titta vad ostadig hans underskrift är.
Men att du inte fattar skillnaden den etiska och moraliska skillnaden på att spekulera kring Ebba, en offentlig person, i en tråd som handlar om just henne. Och att måla ut allt från journalister till de som hyrde Esbjörns brors bostadsrätt.
Så med all respekt. I mina ögon är det bara avskum som gör så.