2022-05-18, 05:34
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Det ser onekligen konstigt ut, med tanke på att Sture Tersaeus har klippt ihop sin egen bevisning förut så får vi hoppas på att HD tittar närmare på detta.

Ja skeppet är ju helt klart knappt sjöduglig, Stures bevisning har ingen hög klass och detta är inget undantag.
Sjunker sakta och tar dom sista råttorna med sig i djupet som vägrar lämna skeppet.
Hur och varför är det så extremt dåliga försvarare som Esbjörn hela tiden får, vad har dom knakat ner gubben med? eller är han lika insyltad i lögnerna med.
2022-05-18, 05:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterSeven
Läran i Livets Ord går ut på att man förtjänar all härlighet, allt man ser det kan man ta om man det vill, det är Guds gåva till dej. Ebba Busch lever endast upp till denna ideologi genom att i detta fallet ta familjegården (det är inte en sommarstuga utan ett rejält trähus på 120 m2) ifrån Esbjörn.

Inte familjegård. Sommarstuga
2022-05-18, 05:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
https://anonfiles.com/7aHcc7h5y3/Bilaga_21_22_23_pdf

Bilaga 21-23 avs förvaltning.
Dessa handlingar är alltså inte från HD och fastighetstvisten utan från målet i tingsrätten där Sture Tersaeus försöker sätta Esbjörn Bolin under förvaltning mot sin vilja?

Esbjörn Bolin skrev väl ett brev och talade om att han ville styra sitt eget liv och inte villa ha vare sig god man eller förvaltare?

Vem är det egentligen som står som sökande i den processen?

https://www.domstol.se/amnen/familj/god-man-och-forvaltare/ansok-om-forvaltare/
2022-05-18, 06:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Detta är helt klart inklippt/ kopierat text till det brevpappret, en god vän som tittade på detta såg att hela texten lutar mot sidfot och logga! något som jag funderade på med.

Detta är omskrivet och inklippt på deras papper, utan tvekan!
En riktigt dålig förfalskning den med, men det håller ju samma klass som förra förfalskningen.
Jag undrar om det är Tingsrätten som har maskat namnet på läkaren som har skrivit intyget och på vilken grund det i så fall skulle ha gjorts? Det är mig veterligt inget normalt förfarande, vi har namn på alla andra personer i både fastighetstvisten som nu ligger i HD och i ansökan om förvaltarskap hos Tingsrätten.

Finns det någon som har en aning om var i offentlighets- och sekretesslagen det finns en grund för att sekretessbelägga namnet på en läkare anställd på Akademiska sjukhuset som har skrivit under ett läkarintyg till Tingsrätten?

Det bör rimligtvis inte finnas någon som helst känslig personuppgift i detta.

https://cdn-112.anonfiles.com/7aHcc7h5y3/0404feda-1652847230/Bilaga%2021_22_23.pdf
2022-05-18, 06:22
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Dessa handlingar är alltså inte från HD och fastighetstvisten utan från målet i tingsrätten där Sture Tersaeus försöker sätta Esbjörn Bolin under förvaltning mot sin vilja?

Esbjörn Bolin skrev väl ett brev och talade om att han ville styra sitt eget liv och inte villa ha vare sig god man eller förvaltare?

Vem är det egentligen som står som sökande i den processen?

https://www.domstol.se/amnen/familj/god-man-och-forvaltare/ansok-om-forvaltare/

Precis detta är det målet.
Var står på egentligen? är det rent åldringsrån eller är dom bara helt borta.
2022-05-18, 06:24
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Jag undrar om det är Tingsrätten som har maskat namnet på läkaren som har skrivit intyget och på vilken grund det i så fall skulle ha gjorts? Det är mig veterligt inget normalt förfarande, vi har namn på alla andra personer i både fastighetstvisten som nu ligger i HD och i ansökan om förvaltarskap hos Tingsrätten.

Finns det någon som har en aning om var i offentlighets- och sekretesslagen det finns en grund för att sekretessbelägga namnet på en läkare anställd på Akademiska sjukhuset som har skrivit under ett läkarintyg till Tingsrätten?

https://cdn-112.anonfiles.com/7aHcc7h5y3/0404feda-1652847230/Bilaga%2021_22_23.pdf

Man borde skicka och fråga någon där på Akademiska.
Nu är ju inte namnet synligt men det borde inte vara några problem, dom vill säkert inte bli indragen med i en förfalskningshärva.
2022-05-18, 06:36
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Läran i Livets Ord går ut på att man förtjänar all härlighet, allt man ser det kan man ta om man det vill, det är Guds gåva till dej. Ebba Busch lever endast upp till denna ideologi genom att i detta fallet ta familjegården (det är inte en sommarstuga utan ett rejält trähus på 120 m2) ifrån Esbjörn.

Jag äger ett liknande hus i samma skick. Du är välkommen att bo där ett år. Lovar dig att bara för att det är rejält byggt, så är det inte byggt för att bo där på vinterhalvåret.

Du lär få göra dina behov stående inne på utedasset och hämta ditt vatten i en bäck efter att ha knackat hål på isen, men det är väl inga problem? Vill du titta ut genom englasfönstrena, så får du skrapa bort isen och du lär gå fullt påklädd inomhus också.

Ebbas fastighet är ingen gård, hur mycket du än väljer att tro så, lika lite som mitt hus är det. Tro på Esbjörn i det här fallet. Han säger sommarstuga.
2022-05-18, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Må så vara men även svinpälsar har rätt till sin egendom.
Men inte andras… Det är ju sedan länge Ebbas hus som Esbjörn nu försöker komma över genom diverse fulspel. Det är Esbjörn som försöker ”tvångsöverta” ebbas hus.
Jävla otäck gubbe.
2022-05-18, 07:30
Medlem
Citat:
Ebba är väl hemlös?

Nej, hon köpte en sommarstuga som hon ska renovera så det blir ett familjehus.
2022-05-18, 08:02
Medlem
Citat:
Anmälan (som inte finns) är tydligen gjord 4/5, sedan kompletteras den ett antal dagar senare.
Kan kompletteringen isf ha att göra med Esbjörns kognitiva störningar, dvs att han i stunden inte får med allt. (Låter isf som om Esbjörn verkligen är dement.)

Jag kan även tänka mej att Esbjörn försökt nå Ebbas ombud men då som tidigare avstår Ebbas sida att svara.

Nu ställde jag ju iofs frågan till Merrybum, som fått anmälan från Pilotyega. Hon vill tydligen inte svara. Om även du har fått anmälan så får du gärna tala om vad den innehåller, allra helst lägga upp den någonstans där vi andra kan hämta den.
2022-05-18, 08:06
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Kan inte ni starta en tråd om Zlatans fastighetsaffärer, ni fyller tråden med ovidkommande skit? Men det kan iofs vara ert gemensamma syfte.

Tja, alla tycker vi inte likadant. Du tycker till exempel att det är intressant att blanda in Stures senaste eskapader i Ebbas fastighetsaffär och det torde vara utanför tråden det också om man ska vara ärlig. Hade jag diskuterat Zlatans offensiva spelstil, hade jag ödmjukt bugat mig och hållit med om att det var ovidkommande skit.

Jag anser att i frågan om huruvida det är förkastligt och brottsligt att vilja äga någon annans fastighet, så är Zlatan ett bra exempel på dubbelmoralen hos de som hävdar att det är brottsligt. Man kan inte hylla Zlatan och förkasta Ebba. Ingen av fastigheterna låg ute på Hemnet. Zlatan köpte i dörröppningen utan betänketid, Ebba drog ut på affären, involverade människor på säljarens sida, involverade yrkesfolk och banken och Esbjörn fick två månaders betänketid i praktiken.

Men till syvende och sist, varken du eller jag är moderatorer i tråden och den är redan överfylld av massa skit, så vad gör ett fåtal inlägg till?
2022-05-18, 10:14
Medlem
Q6s avatar
Citat:

Med tanke på att vi var några i tråden som hade kontakt med mäklaren som oförskyllt drogs in i denna historien pga av att Sture hade klippt ihop någon form utav bevisning som mäklaren blev synnerligen upprörd över vilket föranledde att han kontaktade Svea Hovrätt och menade på att värderingen var falsarium så vill kanske Sture undvika att vi kontaktar läkaren.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in