2022-05-10, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thebyebyeman
Satte mitt andra stick igår och hade inga problem med det första men efter några timmar igår började det bli extremt ömt och idag går det knappt och sitta på röven, det syns ingenting utvändigt i alla fall, är det något jag borde bry mig om?
Sjukdomskänsla? Feber? Normal energi och mående?
Citera
2022-05-10, 21:29
Medlem
thebyebyemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talfy
Sjukdomskänsla? Feber? Normal energi och mående?

Nä inget sånt bara rejält öm
Citera
2022-05-10, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thebyebyeman
Nä inget sånt bara rejält öm
Då är det nog bara hederlig PIP. Vet inte exakt när du stack igår (hur långt tid det gått), vilken olja/vilka oljor, vilka mängder. Men skulle tro du blivit dålig redan om det är en infektion på gång.
Rör på dig tipsar jag om. Brukar hjälpa mot PIP. Blodgenomströmning i muskeln.

Ibland får jag pip av olja jag varit på skitlänge på, i samma muskel jag stuckit tiotals gånger i, med just den oljan som varit pipfri. Sen är vissa ställen/muskler mer pip-känsliga. Kan vara samma muskelgrupp, bara andra sidan.
Senast redigerad av Talfy 2022-05-10 kl. 21:43.
Citera
2022-05-13, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talfy
Då är det nog bara hederlig PIP. Vet inte exakt när du stack igår (hur långt tid det gått), vilken olja/vilka oljor, vilka mängder. Men skulle tro du blivit dålig redan om det är en infektion på gång.
Rör på dig tipsar jag om. Brukar hjälpa mot PIP. Blodgenomströmning i muskeln.

Ibland får jag pip av olja jag varit på skitlänge på, i samma muskel jag stuckit tiotals gånger i, med just den oljan som varit pipfri. Sen är vissa ställen/muskler mer pip-känsliga. Kan vara samma muskelgrupp, bara andra sidan.

Enig med ovan talare. Själv bytte jag relativt nyligen märke på mitt Test C och märker en otrolig skillnad i PIP och rodnad, nu får jag minimal pip och ingen rodnad. Nästan så att man tror att det nya märket är verkningslöst haha men det ska vara en väldigt bra olja.

Tror att det är ganska personligt hur folk reagerar på en viss olja.

Var nojig över infektion i början också men alla jag har bollat med bekräftar att du kommer att märka/veta om det är en infektion.

Nåväl, mina rookie 5 cent. 😊
Citera
2022-05-17, 20:41
Medlem
Ciao! I tankar på att starta en evenuell kur. Vad tror ni om man kör insulinspruta med mindre doser utspritt över veckan? Alltså, kanske varannan dag eller liknande 500 MG totalt/vecka.

Borde ju enbart vara fördelar med detta då man får en jämnare koncentration i blodet och det minimerar risken för aromatisering, gyno etc med högt E2. Det var inga konstigheter att använda sig utav det den gången man tog melanotan, och det känns som en "harmlös" nål att använda sig utav.

Går detta i praktiken och hur skulle man i så fall dosera upp det på bästa sätt under 1 vecka om det är totalt 500 MG/vecka man vill injicera?

Mvh
Citera
2022-05-17, 20:55
Medlem
The-9s avatar
jag kör 175mg testo E måndag och torsdagar som det är nu. Borde jag ändra frekvensen så att det är konstant 3 dagar emellan. GÖr det någon större skillnad att ha den här lilla variationen i längd mellan stick?
Citera
2022-05-17, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-9
jag kör 175mg testo E måndag och torsdagar som det är nu. Borde jag ändra frekvensen så att det är konstant 3 dagar emellan. GÖr det någon större skillnad att ha den här lilla variationen i längd mellan stick?
Kommer inte förändra något. Eller, du kommer ju få snäppet mer testo eftersom e3d är mer än 2ggr/v I guess..
Citera
2022-05-17, 22:51
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testingxrat3d
Ciao! I tankar på att starta en evenuell kur. Vad tror ni om man kör insulinspruta med mindre doser utspritt över veckan? Alltså, kanske varannan dag eller liknande 500 MG totalt/vecka.

Borde ju enbart vara fördelar med detta då man får en jämnare koncentration i blodet och det minimerar risken för aromatisering, gyno etc med högt E2. Det var inga konstigheter att använda sig utav det den gången man tog melanotan, och det känns som en "harmlös" nål att använda sig utav.

Går detta i praktiken och hur skulle man i så fall dosera upp det på bästa sätt under 1 vecka om det är totalt 500 MG/vecka man vill injicera?

Mvh

Det går bra, men du behöver en väldigt lättflytande olja, alternativt en lite större insulinspruta.

Citat:
Ursprungligen postat av The-9

Du ska självklart köra måndag morgon/torsdag kväll. Opti!
Citera
2022-05-18, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Det går bra, men du behöver en väldigt lättflytande olja, alternativt en lite större insulinspruta.

Du ska självklart köra måndag morgon/torsdag kväll. Opti!

Okej tackar. Fungerar med test E eller beror det på hur oljan är producerad ? Och är det smidigt rent praktiskt eller för bökigt? Känns obehagligt att trycka in en mycket större nål så att säga. Svårt att mäta upp 71 mg varje gång med kanske? Vad blir det 0.3 ml i sprutan per gång med 250 mg test E?
Citera
2022-05-18, 18:53
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testingxrat3d
Okej tackar. Fungerar med test E eller beror det på hur oljan är producerad ? Och är det smidigt rent praktiskt eller för bökigt? Känns obehagligt att trycka in en mycket större nål så att säga. Svårt att mäta upp 71 mg varje gång med kanske? Vad blir det 0.3 ml i sprutan per gång med 250 mg test E?

Det går extremt trögt med en "vanlig" insulinspruta (med tjock olja är det omöjligt), det finns lite tjockare insulinsprutor som är till för hud med ärrvävnad, dessa fungerar ypperligt.

Mycket lättare att mäta upp med insulinspruta, inget spill heller.

Jag använder dessa i låret (där jag knappt har något fett alls), fungerar mycket bra. Jag delar upp på måndag morgon / torsdag kväll, tycker inte man behöver sätta tätare än så.
Citera
2022-06-12, 14:25
Avslutad
Lättaste stället att köra nålen i? Jävligt rädd att köra intramuskulärt
Citera
2022-06-12, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ruttenfimp
Lättaste stället att köra nålen i? Jävligt rädd att köra intramuskulärt

Jag tycker ventro glute är bäst, annars funkar axeln också. En video om hur man sticker i ventro glute.

https://www.youtube.com/watch?v=L4eBnq5vMlg&t
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in