2022-05-17, 09:41
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Liksom männen gör urvalet och bestämmer vilka kvinnor ska få knulla.
Sorry, det funkar inte så. Det är en mycket liten del av männen som kan välja.

Är du sugen på att lära dig hur det funkar?

https://youtu.be/n9wzSpz7gKE
Citera
2022-05-17, 10:11
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Eller så är det han som ska avstå från att göra henne gravid. Det är urbota idiotiskt att spruta sin säd i en kvinnas vagina, som man inte vill ha barn med.

Inte "eller". Båda har ett ansvar såklart.

Citat:
Nej, varför tror du att jag menade det? Jag menar givetvis att graviditet kan bli till även om man skyddar sig. Båda mina barn blev till under "säkra perioder" och med avbrutet samlag. Både jag och exet var en bit över 30 vid båda graviditeterna. Nu använde vi inga kemiska p-medel, men även kemiska p-medel kan fallera. Jag vet flera som har skyddat sig exemplariskt och ändå blivit gravida. Flertalet har valt att föda barn, men barnen har inte varit planerade och de har gjort rejäla snabba omställningar för liv med barn. Graviditet kan inträffa trots skydd. Det enda säkra är att låta bli att ligga vaginalt. Och det vill flertalet människor inte låta bli, även om de inte vill ha barn.

Jag får uppfattningen att du försvarar abort med motiveringen att det inte går att skydda sig till 100%.
Att man måste kunna välja abort om man är på väg att få ett barn som man inte kan ta hand om.
Är det inte det du menar?

Citat:
Varför väljer du att missuppfatta det jag skriver?
Om en man gör kvinnan han har gjort gravid tryggad i relationen och tryggad ekonomiskt, så kommer hon inte vilja göra abort. Gravida kvinnor vill i regel skydda fostret, inte döda det. Men flertalet kvinnor vill även ha en relation med pappan, ha ok ekonomi och kunna ge sitt barn de bästa förutsättningarna i livet. Mannen som gjort henne gravid kan hjälpa henne med det. Men om han skiter i att hjälpa henne med det, är risken att hon gör abort.

Ja, och allt det där är ett resultat av samhällsutvecklingen.
Det var lättare förr för en man att försörja en familj, och det var inte något fult. Skilsmässor var ovanliga och fina flickor hade inte sex före äktenskapet.
Tråkigt med regler, jag vet, men de fanns där av en anledning.
Sedan kom den sexuella revolutionen och kvinnor kunde själva och mannen blev toxisk och allt det där. Nånstans där spårade det ut, och på den vägen är det.

Nu när vi inser att det kostar lite att synda, och notan kommer in, då är det den lätta vägen vi tar.
Inte den svåra, rättfärdiga vägen.
Det är fel anser jag. Det kommer inte att leda oss framåt.
Citera
2022-05-17, 10:22
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Liksom männen gör urvalet och bestämmer vilka kvinnor ska få knulla.

I generell mening, nej.
Sex är inget jämställdhetsspel.
Män och kvinnor startar med helt olika förutsättningar, vilket är den evolutionära poängen så att säga.
Dessa olikheter genomsyrar alla aspekter av spelet på alla nivåer. Celler, organ, individer och samhällen organiserar sig i enlighet med de initiala förutsättningarna.

Hur ser till exempel dagens dejtingmarknad ut? Lutar den åt att alla får ligga, eller lutar den åt att vissa, i synnerhet tjejer, kan unna sig att vara selektiva?
Citera
2022-05-17, 10:25
Medlem
Citat:
De kvinnor jag känner som har hjort abort hade inte gjort sina aborter om männen som gjort dem gravida hade tryggat relationen och ekonomin. Detta rör alltså minst 10 kvinnor. Förutom en tjej som var väldigt ung när hon blev gravid (under 15). Hon hade valt abort ändå. 2 av kvinnorna blev rentav tvingade till abort av mannen som gjort dem gravida. Samma man ska tilläggas. Otäcka hot.

Och ser man till de kvinnor som väljer att föda barn, så är de i regel både tryggade ekonomiskt och relationsmässigt. Sådant är viktigt för kvinnor. Vilket även den artikel du länkade till för ett bra tag sedan, vittnar om.

Så en man som inte vill att kvinnan som bär hans foster gör abort, har en lätt match. Hon vill hormonellt skydda fostret. Om han erbjuder henne tryggad ekonomi och trygg relation med honom, så kommer hon vekna i sitt abortbeslut och välja att föda istället. Var så säker.

Den objektiva verkligheten har naturligtvis inget med dina 500+ påhittade kvinliga bekanta att göra (även om det nu statistiskt sätt rör sig om runt 1000 påhittade kvinnor) om nu du inte är ”pappan” till alla dess mördade bebisar du fantiser fritt kring.
Citera
2022-05-17, 10:28
Medlem
Citat:
Hon vill kanske ha barn med den man hon ligger med. Men han vill inte ha barn med henne. Och det var det jag skrev om.

Fast nu är vi ju inte i lyrik och egna sagor tråden. Du kanske kan parkera din märkliga fantasier i det subforat?
Citat:
Skydd är inte alltid helt säkra. Och är man inom ett äktenskap eller förhållande så vill man kanske få ligga en hel del med sin partner.

Det har väldigt lite med aborter att göra. Bara knappt 20% av aborterande kvinnor använder (ellerja, säger) skydd i samband med abort
Citera
2022-05-17, 10:47
Citat:
Ursprungligen postat av WrenchZeMonkey
Ingen man kan neka en ofödd rätten till liv eller lustmörda dito, det är en rättighet enbart förbehållen kvinnor. Din poäng?
Nä men de kan gnälla på att de enligt lag är tvungna att ta ansvar för sina födda barn.
Då lär de inte vara sugna på att ta ansvar även för de ofödda.
Citera
2022-05-17, 11:03
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Nä men de kan gnälla på att de enligt lag är tvungna att ta ansvar för sina födda barn.
Kan du inte lite snabbt redogöra för den lagen?
Citera
2022-05-17, 11:04
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Sorry, du verkar lite förvirrad.
Det där är inget jag sagt.
Hur du tolkar tar jag inget ansvar för.
Jodå, det har du säga:

Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
De behövs inget preventivmedel. behöver man inte ens säga vad man heter eller lämnar ett telefonnummer till ett kontantkort.
Jo, din far hette tydligen Johnny, mer vet jag inte...
Han sa att han bodde på Lidingö, men...
Citera
2022-05-17, 12:29
Citat:
Kan du inte lite snabbt redogöra för den lagen?
Japp.
1 § Föräldrarna skall svara för underhåll åt barnet efter vad som är skäligt med hänsyn till barnets behov och föräldrarnas samlade ekonomiska förmåga.
Citera
2022-05-17, 12:39
Citat:
Sorry, det funkar inte så. Det är en mycket liten del av männen som kan välja.

Är du sugen på att lära dig hur det funkar?

https://youtu.be/n9wzSpz7gKE

Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion
I generell mening, nej.
Sex är inget jämställdhetsspel.
Män och kvinnor startar med helt olika förutsättningar, vilket är den evolutionära poängen så att säga.
Dessa olikheter genomsyrar alla aspekter av spelet på alla nivåer. Celler, organ, individer och samhällen organiserar sig i enlighet med de initiala förutsättningarna.

Hur ser till exempel dagens dejtingmarknad ut? Lutar den åt att alla får ligga, eller lutar den åt att vissa, i synnerhet tjejer, kan unna sig att vara selektiva?
Män kan välja bort att knulla ”dekadenta och materialistiska horor” som ”vägrar ta ansvar för sitt knullande ” lika väl som kvinnor ska välja bort.
Senast redigerad av Ipsi 2022-05-17 kl. 12:43.
Citera
2022-05-17, 13:01
Medlem
WrenchZeMonkeys avatar
Citat:

Återigen, konfirmationsbias. Tycker du kan skaka fram ett bättre underlag än: "Jag såg någon skriva det på flashback".
För övrigt spelar det ingen roll vad män tycker, vill en kvinna behålla ett barn eller mörda det har män inget att säga till om. Så återigen, din poäng?
Citera
2022-05-17, 13:05
Citat:
Ursprungligen postat av WrenchZeMonkey
Återigen, konfirmationsbias. Tycker du kan skaka fram ett bättre underlag än: "Jag såg någon skriva det på flashback".
För övrigt spelar det ingen roll vad män tycker, vill en kvinna behålla ett barn eller mörda det har män inget att säga till om. Så återigen, din poäng?
Att om män tar sitt ansvar gör att inte göra dekadenta materialistiska horor som vägrar ta ansvar för sitt knullande gravida blir det inga aborter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in