Citat:
Ursprungligen postat av
manfred85
Jag gillar inte ljudet av nysningar , inte heller folk som pitchar och fejkar nysningen så att dem kväver den.
Detta är just vad min granne håller på med tillsammans med sina vänner , ibland när jag är ute på tomten och ibland bara när som helst på sommaren när dem är ute.
Jag har försökt att rationalisera bort det och det hjälper en stund tills nästa nysning kommer och då blir jag rasande.
Desseutom misstänker jag att dem inte bara nyser för att solen är stark utan för att dem gör det "åt mig" när dem ser eller hör mig på tomten.
Är detta bara inbillning eller vad? Vet inte vad jag ska göra annat än att ignorera och koka inombords
Svårt att svara på, men låter en smula långsökt att grannarna gör detta medvetet.
Bortsett från ovanstående så låter det som en jobbig situation!
Det du känner är tveklöst på riktigt, oavsett om det är grannar som jävlas med dig, eller dina tankar som spelar dig spratt.
Om du kan, bjud in grannarna på grillfest eller något liknande, försök lära känna dem lite bättre på något sätt. Med all största säkerhet kommer du inse att de inte hyser något agg mot dig.
Lycka till med detta krångel, det är inte lätt att brottas med dylika problem!