2022-05-14, 01:38
Medlem
kameravinkels avatar
Sök hjälp
Citera
2022-05-14, 01:47
Medlem
manfred85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psycho-paramedic
Hur fan är detta ett problem ens? Du kanske skulle flytta ut till en hydda i skogen utan grannar? Eller andra människor för den delen...

Ja det vore inte så dumt faktiskt. Men jag tror att dem vill mig illa det är väl det som gör att man blir lite rädd. Vet inte vad dem ska göra. Dem har sagt att nu kommer han och så går dem iväg när jag kommer.

Kanske har det med pandemin att göra att man märker av grannarna mer nu.
Citera
2022-05-14, 01:48
Avslutad
Jag lider med dig.
Jag hatar folk som fiser. Dom med basljud är helt ok.
Men har en jävel på jobbet som fiser såna högfrekventa jävlar. Man blir ju tokig.

Men det är nåt man får leva med.
Försök att tänka på annat
Citera
2022-05-14, 01:51
Medlem
Psycho-paramedics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manfred85
Ja det vore inte så dumt faktiskt. Men jag tror att dem vill mig illa det är väl det som gör att man blir lite rädd. Vet inte vad dem ska göra. Dem har sagt att nu kommer han och så går dem iväg när jag kommer.

Kanske har det med pandemin att göra att man märker av grannarna mer nu.

Om de hade velat dig illa så hade de nog kanske gjort något som i alla fall var lite värre än att bara nysa.... Alla pollenallergiker är ju trots allt inte onda...

Men skulle gissa att du är ett troll, så...
Citera
2022-05-14, 01:56
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Jag gillar inte ljudet av nysningar , inte heller folk som pitchar och fejkar nysningen så att dem kväver den.

Detta är just vad min granne håller på med tillsammans med sina vänner , ibland när jag är ute på tomten och ibland bara när som helst på sommaren när dem är ute.

Jag har försökt att rationalisera bort det och det hjälper en stund tills nästa nysning kommer och då blir jag rasande.

Desseutom misstänker jag att dem inte bara nyser för att solen är stark utan för att dem gör det "åt mig" när dem ser eller hör mig på tomten.

Är detta bara inbillning eller vad? Vet inte vad jag ska göra annat än att ignorera och koka inombords

Du tror inte han har allergi då?

Jag har en granne som snöat in på mig. Han tror att jag gör minsta grej för att störa just honom. Han tror jag vet var han har sitt huvud när han sover och säger att jag bankar med en hammare just där för att störa honom. Alltså, jag vet inte var hans säng är. Men han hetsar upp sig mer och mer och han har mordhotat mig flera gånger.

Det är rätt läskigt för oss med, som är de som grannen tror gör saker för att jävlas. Nu vet nog inte din granne om att du irriterar dig på att han nyser. Men visste han det skulle han antingen bli sur eller också rädd för att du hetsar upp dig.
Citera
2022-05-14, 02:03
Medlem
manfred85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Du tror inte han har allergi då?

Jag har en granne som snöat in på mig. Han tror att jag gör minsta grej för att störa just honom. Han tror jag vet var han har sitt huvud när han sover och säger att jag bankar med en hammare just där för att störa honom. Alltså, jag vet inte var hans säng är. Men han hetsar upp sig mer och mer och han har mordhotat mig flera gånger.

Det är rätt läskigt för oss med, som är de som grannen tror gör saker för att jävlas. Nu vet nog inte din granne om att du irriterar dig på att han nyser. Men visste han det skulle han antingen bli sur eller också rädd för att du hetsar upp dig.

Det enda jag vet är att dem inte gillar mig så försöker ignorera dem. har blivit utfryst där jag bor nu. Ingen gillar mig längre.
Citera
2022-05-14, 02:08
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Det enda jag vet är att dem inte gillar mig så försöker ignorera dem. har blivit utfryst där jag bor nu. Ingen gillar mig längre.

Det kan säkert stämma att ingen gillar dig. Men vad grundar du det på? Är de på riktigt otrevliga bara mot dig?

De kan ju kanske se att du är lite udda och så undviker de dig, och då blir du mer avog i beteendet och det blir en ond cirkel.

Det viktigaste är att du inte känner dig hotad av dem. Att de sårar dina känslor, det får du nog leva med.
Citera
2022-05-14, 02:25
Medlem
manfred85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Det kan säkert stämma att ingen gillar dig. Men vad grundar du det på? Är de på riktigt otrevliga bara mot dig?

De kan ju kanske se att du är lite udda och så undviker de dig, och då blir du mer avog i beteendet och det blir en ond cirkel.

Det viktigaste är att du inte känner dig hotad av dem. Att de sårar dina känslor, det får du nog leva med.

Plus ett på den. Frågan är ju hur länge man ska stå ut. Blir ju bara att man måste flytta till nästa ställe och nästa ställe och då blir det bättre en stund men sen börjar grannarna lägga sig i och då är det kört.

Den onda cirkeln kan ju endast brytas om man bor utan grannar så nära inpå men det har jag inte råd med så man får svälja pillret och bo kvar
Citera
2022-05-14, 02:28
Medlem
kbb-ogs avatar
Citat:
Jag gillar inte ljudet av nysningar , inte heller folk som pitchar och fejkar nysningen så att dem kväver den.

Detta är just vad min granne håller på med tillsammans med sina vänner , ibland när jag är ute på tomten och ibland bara när som helst på sommaren när dem är ute.

Jag har försökt att rationalisera bort det och det hjälper en stund tills nästa nysning kommer och då blir jag rasande.

Desseutom misstänker jag att dem inte bara nyser för att solen är stark utan för att dem gör det "åt mig" när dem ser eller hör mig på tomten.

Är detta bara inbillning eller vad? Vet inte vad jag ska göra annat än att ignorera och koka inombords

Svårt att svara på, men låter en smula långsökt att grannarna gör detta medvetet.
Bortsett från ovanstående så låter det som en jobbig situation!
Det du känner är tveklöst på riktigt, oavsett om det är grannar som jävlas med dig, eller dina tankar som spelar dig spratt.
Om du kan, bjud in grannarna på grillfest eller något liknande, försök lära känna dem lite bättre på något sätt. Med all största säkerhet kommer du inse att de inte hyser något agg mot dig.

Lycka till med detta krångel, det är inte lätt att brottas med dylika problem!
Citera
2022-05-14, 02:34
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Plus ett på den. Frågan är ju hur länge man ska stå ut. Blir ju bara att man måste flytta till nästa ställe och nästa ställe och då blir det bättre en stund men sen börjar grannarna lägga sig i och då är det kört.

Den onda cirkeln kan ju endast brytas om man bor utan grannar så nära inpå men det har jag inte råd med så man får svälja pillret och bo kvar

Du kan försöka säga något trevligt istället. Ibland går det att vända det. Folk kan inte värja sig mot vänlighet.
Citera
2022-05-14, 02:41
Medlem
Citat:

Du tror inte bara de är allergiska och nyser för att de behöver nysa?

Hur skulle de ens kunna veta att du blir irriterad av att de nyser, då det är rätt udda? Har du sagt det till dem, lagt arga brev i brevlådan eller påpekat det på annat sätt?

Om det är så att du aldrig påpekat detta så är det ju helt klart du som inbillar dig. Hur mycket nyser dina grannar? En gång i timmen? En gång i kvarten? Hur många nysningar anser du är normalt per dag?
Citera
2022-05-14, 09:52
Medlem
Citat:

Jag har en riktigt äcklig kvinna som granne som går omkring och släpper väder oerhört högt. Jag hör henne inte annars, t ex tv- eller radioljud, utan det är främst hennes väldigt högljudda pruttande som tränger in till mig. Det känns riktigt obehagligt att ha en sådan granne, särskilt som hon är kvinna. Fattar hon inte hur äcklig alla tycker hon är som håller på så? Lite svårt ta upp saken på ett vänligt sätt också. Knacka på och be henne prutta tystare liksom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in