Nu är måttet fan rågat!!

Jag bor i en lägenhet med garage under, bott här i 10 år och har inte haft större problem med grannar, om det är nåt så knackar man på deras dörr och löser det.
Sen för ett par år sen dök idioten X upp, som hyr garaget nedanför mig.
Utlänning, ca 40-50 år och bor i hade i början en väldigt hundaggressiv amstaff. Han bor i grannkvarteret, som ägs av samma hyresvärd.
Den idioten behandlar garaget som en klubbstuga, har ingen bil i den utan en töntig liten mini-elmoppe. Det hörs tydligt när garaget öppnas då det är 0 ljudisolering på fönstren här. Så plötsligt;
- X står ofta ofta nedanför mitt fönster och babblar högt såsom såna som han gör. Med folk som går förbi eller folk han tar med sig. Barn ngn enstaka gång.
- han installerade nåt larm som gav ifrån sig ett gällt tjut varje gång han gick in i garaget (tydligen landets dyraste minimoppe..?) störande som faan speciellt då;
- det var ett jävla rännande, garaget öppnades för att bara 1-5 min senare stängas flera ggr under hela dygnet. Ofta stod olika bilar på tomgång precis under mitt fönster medans föraren var inne. (Detta leder dessutom till att det stinker avgaser i lägenheten.) Då och då var det ingen bil utanför när garaget öppnades, men oftast är det så. Olika bilar som sagt och inte alltid X.
- ibland stänger han in sig i garaget, reagerade extra på detta då han i kylan lät stackars hunden ligga utanför medan han var inne i garaget… wtf?!
Så, plötsligt var det ett jävla helvete. Kan inte ha fönstren öppna på sommarkvällarna då han och hans pack ska stå precis under mina fönster och kackla, eller ställa sina bilar på tomgång eller spela äcklig rapp. Iofs hörs det svintydligt även med stängda fönster..
Bad honom förra året göra ngt åt larmet, då det var jävligt med det höga tjutet på dygnets alla timmar, och det har varit borta i iaf 6 månader nu.
Igår stod han och en svensk man precis under fönstret och tjatade kl 20 på kvällen, inte ens tvn kunde dämpa oljudet så 20.20 öppnade fönstret och bad dem tala tystare. X suckar högt och ger mig en ilsken blick, säger åt mig att ”stäng fönster å sätt på radio”, jävla skithög!!
Vafan ska jag göra!? Orkar inte med en helvetessommar till! Tänker att jag ska kolla med hyresvärden men misstänker att det finns lite att göra.
Kan man ringa störningsjour på ett garage?
Har funderat på om det är droger idioten sysslar med, det är ett växande problem iom växande antal invandrare som tar över hyresrätter. Kan man så ett frö hos hyresvärden och få honom ”vräkt”?
Bor btw i ett jävligt najs område i övrigt och det är nästan omöjligt att få lägenhet här, så att flytta tänker jag inte.
Hur får jag bort detta bottenskrap??