2022-05-13, 23:21
Medlem
Kurt-Beritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WatchItNow
Ändå rätt kul att du går emot majoriteten av mänskligheten här och helt klart en av världens intelligentaste människor. Inte den bästa ingången till att tjäna pengar. Men du vet väl bäst. lycka till.

Alltså va? Du måste kunna skilja på intelligens och det han har, det han har är större än intelligens... i övrigt stämmer det jag säger
Citera
2022-05-13, 23:25
Medlem
Citat:
Det är inte min förlust om du inte är mottaglig för seniora tips. Det är din förlust.

Tyvärr förknippar jag just bitcoin-fanboys med överdriven optimism och ignorans av verkligheten. Inte några kända drag hos bästa rikaste investerare. De är tvärtom ödmjuka.

"Jag har 20 års erfarenhet av Stockholmsbörsen och miljonbelopp. Berätta om din egen kunskap med egna pengar. Inte googlad kunskap, som kan vara fake eller skriven av andra fanboys. Så ingen pizzaägare kommer att våga ta emot den. "

Okej Herr Ödmjuk

Ajja vi får väl se i slutet på året om jag har kvar mina pengar eller inte.
Citera
2022-05-13, 23:28
Bannlyst
Citat:
Nej jag vill veta vad du har för fakta som gör att du tror krypto ska gå upp efter sin värsta krasch.
Vad yrar du om? Jag tror inte den ska återställa sig. Jag tar förlusten och tar erfarenheten med mig. Vad är ditt problem?
Citera
2022-05-13, 23:38
Medlem
Kurt-Beritzs avatar
Citat:
Nej jag vill veta vad du har för fakta som gör att du tror krypto ska gå upp efter sin värsta krasch.

Tror du att det här är bitcoins största crash?
Citera
2022-05-14, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt-Beritz
Tror du att det här är bitcoins största crash?
Alltså om jag fick en Satoshi för varje gång en nybörjare kommer in i kryptotrådarna och börjar basha då hade jag fan kunnat köpa en Lamborghini i dag
Citera
2022-05-14, 02:43
Medlem
Stones avatar
Citat:
10 biljoner kronor borta. Det är mycket mer pengar än hela Stockholmsbörsen.

Vem hade dessa pengar? Stora investerare köper inte krypto, det finns inte fonder som vanliga personer köper som satsar i krypto. Men det är inte heller möjligt att 30-åriga män med för mycket skärmtid ägde 10 biljoner kronor.

Så, vem har förlorat 10 biljoner? Eller är hela siffran fake?

Om du har ett äpple och köpt det för 100 kronor. Sen vill du sälja det för 100 kronor men ingen vill köpa äpplet. Då har du förlorat pengar till den senaste säljaren smo du köpte äpplet av. Sen börjar du sänka priset på äpplet och där försvinner värderingen (trillionerna). Ta Crypto Punks. Ingen kommer köpa en pixelbild av en punkare för 400'000 dollar om de försöker sälja dessa.
Citera
2022-05-14, 08:10
Medlem
Pengarna är borta då det saknas ett underliggande värde. Det enda värdet finns i alla fanboys som sitter och runkar till bitcoingrafer.
Citera
2022-05-14, 10:10
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dryckeshorn
Kryptovalutor är inte att likställa med valutor i de flesta länders jurisdiktioner, trots namnet. De är mer lika en godtycklig värdetillgång såsom guld.

Jag tror du snöat in lite väl mycket i din egen världsbild om vad kryptovalutateknik och blockkedjor är, då du "aldrig känt någon som ägt krypto". Det du måste inse är att det finns företag i Sverige som jobbar med dylik teknik för värdefulla tillämpningar och redan omsätter hundratals miljoner kronor, riktiga kronor.

Det du dock har rätt i är att värdet är 100% spekulativt och inte "backas upp" av potatissäckar eller bostadsyta, eller statens våld om indrivning. Men spelar det någon roll? Vad är värde, egentligen?På vilket sätt backas FIAT upp med potatissäckar eller bostadsyta?

Ang Luna-Terra, rent ohållbart, hade aldrig hört talats om den innan den kraschade. Garantier på 20% return i us-dollar per år inser man ju att det inte kommer funka.
Enda skillnaden mellan Krypto och Fiat är att det inte kan tillverkas nya Coins, medan centralbankerna är fria att trycka nya pengar.
Ett lands valuta är helt beroende på förtroendet för landet i fråga, vilket i sin tur avspeglar sig i hur FOREX-handlare tror att valutan kommer utvecklas, givet alla andra FOREX-handlares 'tro'.
Pss är alla Coins beroende av förtroendet för ett specifikt coin, vilket i sin tur avspeglar sig i hur krypo-handlare tror att en coin kommer utvecklas, givet alla andra krypto-handlares 'tro.
All valuta handel är baserad på tro, alla värden är fiktiva värden, då dagens värde beror på hur man tror en tillgång kommer utvecklas.

Det finns en mycket god anledning till varför många stater vill förbjuda krypto, då sedelpressarna inte kan användas som en krycka 'rädda' ekonomin när politiker misslyckats med sin uppgift om krypto tar över fiat.

Nuvarande dippen ligger i de sk exchangerna, huruvida de är solventa. Vissa exchanger har köpt försäkringar för att täcka eventuella förluster som exchangen åsamkar kunden.I Coinbase fallet handlar det högst sannolikt att de inte räknat med en sk run-for-money, vilket var det som bl.a. startade depressionen i slutet av 1929.
Ingen bank i världen har sedlar nog hemma att betala ut samtliga kunders fodringar.
Citera
2022-05-14, 10:10
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Granit66
Pengarna är borta då det saknas ett underliggande värde. Det enda värdet finns i alla fanboys som sitter och runkar till bitcoingrafer.

Vilket underliggande värde har FIAT?
Citera
2022-05-14, 10:16
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Du kommer att förstå vad jag menar med tiden. Just nu är du alldeles för grön för att tjäna pengar och du kommer i år att förlora allt du hittills tjänat. Sannolikheten för detta är minst 70-80%.

Matematiker, var det…lol… som drar siffror rätt ur arschlet…
Det säger allt om dig och din vetenskapliga stringens
Citera
2022-05-14, 10:34
Medlem
Citat:
Det stämmer ju.

MEN, antag att du var 30 år och hade 25 miljoner i BTC. Det måste finnas 1000-tals sådana i världen, några måste haft 1 miljard i krypto. Nog hade du tänkt använda dem till något? Som bas för affärer med t.ex aktier eller bostad?

Eller menar du att alla krypto-trådar på FB är fyllda med inlägg från personer som insåg att BTC var leksakspengar utan värde? Jag tyckte annars de lät så uppspelta och glada, som om de hade pengarna.

Så du tänker att anonyma uppspelta toppköpare som tror att btc = pengar är ett rimligt argument för att faktiska pengar har försvunnit för att värderingen på btc sjunkit? Är du efterbliven?
Citera
2022-05-14, 12:24
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llPOWERll
Så du tänker att anonyma uppspelta toppköpare som tror att btc = pengar är ett rimligt argument för att faktiska pengar har försvunnit för att värderingen på btc sjunkit? Är du efterbliven?
Utbilda mig. En person som har 25mkr i BTC, varför har han det och ser han det som "pengar"? Det verkar inte så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in