2022-05-13, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WatchItNow
Att vi precis sitter i världens största krypto-krasch och du väljer att ignorera och förringa den kommer rimligen att kosta dig en slant. Inte mig, jag köper aldrig krypto.

Så din "fakta" att vi inte kommer gå upp igen är baserade på att vi har en krasch nu. Geni argument, förstår att du är mattematiker, IT expert, ekonomiexpert och vad mer du nu sa du var.

Börjar förstå att all denna diskussion där du väljer att ignorera alla svar du får nog grundar sig i att du missat att investera i denna marknad och missat dom enorma gainsen du hade kunnat göra om du inte lyssnat på Warren Buffet. Personligen är jag fortfarande upp 10x från min initiala investering trots "den värsta krypto kraschen"
Senast redigerad av KingKerry 2022-05-13 kl. 23:03.
Citera
2022-05-13, 23:02
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingKerry
Så din "fakta" att vi inte kommer gå upp igen är baserade på att vi har en krasch nu. Geni argument.
Jag vet ingenting om framtiden och har inte heller skrivit något i tråden om den. Som alla som hållit på länge med investeringar, över 20 år, har jag stor ödmjukhet inför framtiden. Det är du som saknar den och det kommer att kosta dig pengar.
Citera
2022-05-13, 23:04
Medlem
Citat:
Jag vet ingenting om framtiden och har inte heller skrivit något i tråden om den. Som alla som hållit på länge med investeringar har jag stor ödmjukhet inför framtiden. Det är du som saknar den och det kommer att kosta dig pengar.

Jag har då mer som backar upp min gissning än vad du har, eftersom du har absolut 0 att komma med.
Citera
2022-05-13, 23:05
Medlem
Citronitas avatar
Citat:
Enligt mig och Warren Buffett är all krypto fake. Det finns inget exempel i denna tråd på någon känd investerare eller företag som förlorat på krypto-kraschen.

Just bitcoin har dock ett smart genomtänkt upplägg och en BTC-fanboy har därför alltid svar på alla frågor.

Jo, jag känner till BTCs mining och även att den är begränsad i utbud, med ett definitivt utbudstak. Men det finns likförbannat inget riktigt värde i den, mer än ren spekulation. Och eftersom det inte finns någon garant av dess värde kan den bli värd noll. Själva vitsen med bitcoin var väl att den skulle vara en överstatlig valuta, men om dess värde kan bli noll, eller bara fluktuera kraftigt, finns det knappast något seriöst företag eller land som skulle våga använda den. Förutom El Salvador et al förstås.
Citera
2022-05-13, 23:07
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Citronita
Jo, jag känner till BTCs mining och även att den är begränsad i utbud, med ett definitivt utbudstak. Men det finns likförbannat inget riktigt värde i den, mer än ren spekulation. Och eftersom det inte finns någon garant av dess värde kan den bli värd noll. Själva vitsen med bitcoin var väl att den skulle vara en överstatlig valuta, men om dess värde kan bli noll, eller bara fluktuera kraftigt, finns det knappast något seriöst företag eller land som skulle våga använda den. Förutom El Salvador et al förstås.
Om jag kunnat handla för BTC i min pizzeria hade jag varit intresserad av den, av praktiska skäl. Från det skulle BTC kunna bygga ett förtroende mot mig och pizzaägaren. Men det kommer tyvärr aldrig att bli så eftersom den är så volatil pga alla försök att ta upp/ner den.
Citera
2022-05-13, 23:08
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Jag har då mer som backar upp min gissning än vad du har, eftersom du har absolut 0 att komma med.
Jag har 20 års erfarenhet av Stockholmsbörsen och miljonbelopp. Berätta om din egen kunskap med egna pengar. Inte googlad kunskap, som kan vara fake eller skriven av andra fanboys. Så ingen pizzaägare kommer att våga ta emot den.
Citera
2022-05-13, 23:10
Medlem
Citat:
Du är värd att förlora alla dina pengar.
Det är ni Bitcoin-hatare som kommer att förlora på er avundsjuka attityd. Fan vad du kommer att ångra dig om 2-3 år
Citera
2022-05-13, 23:12
Medlem
Citat:
Jag har 20 års erfarenhet av Stockholmsbörsen och miljonbelopp. Berätta om din egen kunskap med egna pengar. Inte googlad kunskap, som kan vara fake eller skriven av andra fanboys.

Du har 20 års erfarenhet på börsen man kan inte förstå konceptet med hur krypto marknaden är värderad fastän du får det förklarat på ett sätt som en 5 åring hade förstått, samt "vem som förlorade 1 trillion dollars"...

Jag har historisk data som backar upp mitt argument, personlig kunskap har ingenting med saken att göra utan det enda du gör är att göra dig själv till ännu mer åtlöje då du försöker ta upp det som ett argument varför du vet att det är över för krypto denna gång.

Kom med något riktigt argument eller erkänn att du enbart gissar.
Citera
2022-05-13, 23:15
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Du har 20 års erfarenhet på börsen man kan inte förstå konceptet med hur krypto marknaden är värderad fastän du får det förklarat på ett sätt som en 5 åring hade förstått, samt "vem som förlorade 1 trillion dollars"...

Jag har historisk data som backar upp mitt argument, personlig kunskap har ingenting med saken att göra utan det enda du gör är att göra dig själv till ännu mer åtlöje då du försöker ta upp det som ett argument varför du vet att det är över för krypto denna gång.

Kom med något riktigt argument eller erkänn att du enbart gissar.
Du kommer att förstå vad jag menar med tiden. Just nu är du alldeles för grön för att tjäna pengar och du kommer i år att förlora allt du hittills tjänat. Sannolikheten för detta är minst 70-80%.
Senast redigerad av WatchItNow 2022-05-13 kl. 23:18.
Citera
2022-05-13, 23:17
Medlem
Citat:
Jag kommer att förstå vad jag menar med tiden. Just nu är du alldeles för grön för att tjäna pengar och du kommer i år att förlora allt du hittills tjänat. Sannolikheten för detta är minst 70-80%.

Jo förstår att du inte förstår vad du menar just nu, inte många som gör det här.

Härligt med ännu fler påståenden tagna direkt ur chokladgrottan, antar dom också är baserade på dina 20 år på börsen?
Citera
2022-05-13, 23:19
Medlem
Citronitas avatar
Citat:
Om jag kunnat handla för BTC i min pizzeria hade jag varit intresserad av den, av praktiska skäl. Från det skulle BTC kunna bygga ett förtroende mot mig och pizzaägaren. Men det kommer tyvärr aldrig att bli så eftersom den är så volatil pga alla försök att ta upp/ner den.

Precis, dess värde styrs av ren spekulation. För att du och pizzabagaren ska använda bitcoinen krävs att den inte styrs av spekulation utan att den har ett hyfsat jämnt värde. Det enda sättet att få till det är via regleringar (typ centralbanker) och/eller en massiv spridning som gör att enskilda attacker mot den inte märks mer än en krusning. Och att reglera den för att få till ett jämnt värde är ju emot hela grundidén med bitcoin.
Så nej, den kommer bara att vara ett ponzi med några glada amatörer som tjänar pengar och några ledsna ännu större amatörer som förlorar.
Citera
2022-05-13, 23:20
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Jo förstår att du inte förstår vad du menar just nu, inte många som gör det här.

Härligt med ännu fler påståenden tagna direkt ur chokladgrottan, antar dom också är baserade på dina 20 år på börsen?
Det är inte min förlust om du inte är mottaglig för seniora tips. Det är din förlust.

Tyvärr förknippar jag just bitcoin-fanboys med överdriven optimism och ignorans av verkligheten. Inte några kända drag hos bästa rikaste investerare. De är tvärtom ödmjuka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in