2022-05-13, 21:05
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tao707
En fråga bara: I Sverige har vi ju "Sverigevänner" som anses rumsrena, väl. Varför får inte andra länder som Turkiet ha politiker som också värnar om det egna landets intresssen? Hört talas om Ottomanska Imperiet? Inga dåliga grejer! Men Erdogan ska ändå skämmas bara för att han är en turk? No way!

Erdogan skall bl.a. skämmas för han bedriver utpressning mot EU, vilket gör att Turkiet aldrig kommer välkomnas i Europa.
Citera
Medlem
passports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Americanwest
Hur har Ryssland tvingat in oss? Hur gör vi säkerhetsläget stabilare genom att gå med i NATO onde facto deklarera ryssarna som fiender?

1):
Det är väl ganska klart igenom att man invaderar en suverän nation i Europa.

2):
Det gör vi inte men vi förklarar för Ryssland att vi inte tänker vara en del av deras ny-sovjetiska plan för att ta över den här delen av världen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av videopac
Lustigt att så många tror att det inte redan är klart. Väldigt många ryssvänner här på forumet får man säga. Lite olustigt.
Tänk att vara så simpel att man bara kan se 2 alternativ.
Citera
Medlem
Uberfuhrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Lindes uttalande i AB idag " ryssland kan använda gift mot oss" vilkwn skrämselpropaganda. I samm artikel varnar hon för vilseladande propaganda från Ryssland. Haha svenska folket bara får inte vara så jävla korkade att de inte ser agendan.

Linde är inavlad och utvecklingsstört inavel. Det är egenskaper som
Premieras i svenska regeringen. Hon ja. Ju inte ens egeiska. Ingen förstår vad hon ens säger.

Putin skiter i oss. Från och med nu kommer inget hända. Det har erdogan fixat åt oss. För vi förstår inte bättre själva då det sitter insvlade kärringar och styr här. Skål.
Citera
2022-05-13, 21:06
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uberfuhrer
Men snälla du.

Nato startade 1949. Tre år senare 1952 tog man in Grekland och Turkiet på ett bräde. Sen hände inget på 34 år.

Vem är du att säga att Turkiet inte passar?

Förstår du inte att Turkiet är ett av de två stödbenen i Nato?

Det är liksom inte lilla Albanien medlem nyss som säger nej. Även om det hade räckt för att mota Sverige i dörren. Nu är det Turkiet. Fattar du inte att Nato är 50% Turkiet sen 70 år?

Nja, för det första är Turkiet knappast 50% NATO, även om det är en av de större medlemsländerna, och ja, en gång i tiden var övriga medlemmar säkerligen glada över att ha Turkiet som medlem, men jag kan tänka mig att man inte är lika nöjda idag när Erdogan och AKP håller i rodret.

Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
Turkiet var väl viktigt under kalla kriget för att kunna kontrollera Warszawapaktens sjöfart in och ut ur Svarta havet, samt möjligheten att kunna placera kärnvapen utanför Sovjets dörr.
Numera skulle jag gissa att Turkiet allt mer ses som en belastning pga sina återkommande utpressningsförsök vad det gäller flyktingar, tillgång till moderna vapen, tillgång till EU, osv osv

Visst, historiskt sågs det säkerligen som så gott som allt igenom positivt att ha Turkiet som ett medlemsland och kanske ser man det även idag som bättre att ha Turkiet som allierad snarare än en potentiell fiende, men jag skulle som sagt tro att en del av de övriga medlemsländerna inte är lika förtjusta i Turkiet nu som de var på den gamla goda tiden.
Citera
2022-05-13, 21:07
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Nej, han kan inte stoppa oss för då slänger vi ut turkiet ur NATO och det vet turken. Men som turken alltid gör i affärer så vill han ha lite till. Jävla råttor
Vilka "vi" är det som slänger ut Turkiet ur Nato? Sverige som inte ens är med? Det kommer aldrig hända, därtill är Turkiet för viktigt för Nato.
Citera
2022-05-13, 21:09
Medlem
passports avatar
Citat:
Linde är inavlad och utvecklingsstört inavel. Det är egenskaper som
Premieras i svenska regeringen. Hon ja. Ju inte ens egeiska. Ingen förstår vad hon ens säger.

Putin skiter i oss. Från och med nu kommer inget hända. Det har Erdogan fixat åt oss. För vi förstår inte bättre själva då det sitter insvlade kärringar och styr här. Skål.

Hon är rätt pinsam med sin svengelska.Vi behöver mer utbildade politiker rent generellt.
Citera
2022-05-13, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
Erdogan skall bl.a. skämmas för han bedriver utpressning mot EU, vilket gör att Turkiet aldrig kommer välkomnas i Europa.
Delar av Turkiet är redan i Europa, visst menar du EU?
Citera
2022-05-13, 21:11
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Visst, historiskt sågs det säkerligen som så gott som allt igenom positivt att ha Turkiet som ett medlemsland och kanske ser man det även idag som bättre att ha Turkiet som allierad snarare än en potentiell fiende, men jag skulle som sagt tro att en del av de övriga medlemsländerna inte är lika förtjusta i Turkiet nu som de var på den gamla goda tiden.

Turkiets inköp av ryska luftvärnsrobotar S-400 är väl ett exempel på hur Turkiet spelar ut Ryssland mot NATO.
Att betrakta Turkiet som en värdig NATO medlem görs nog bara av rysstrollen på Flashback
Citera
2022-05-13, 21:12
Medlem
doggydees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av passport
Nej det tycker jag inte... Men samtidigt har ju Ryssland tvingat in oss i detta. Mina liksom personliga åsikter spelar mindre roll nu när vi potentiellt står inför randen av en invasion.

På vilket sätt har Ryssland tvingat oss? Har de någonsin hotat oss?

Det bor miljontals ryssar i Ukraina och dessa har blivit bombade och torterade i ett decennium. Därför agerar Ryssland. Har vi en liknande situation här?
Citera
2022-05-13, 21:13
Medlem
Uberfuhrers avatar
Citat:
Jävla snack om ryssvänner på forumet.

Kalla oss inte det. Diskussionen dräneras på intelligens. Ungefär som att någon ifrågasatte invandring på 90-talet och då blev utpekad som nazist.

Sluta med dom grejerna. Så kan vi ha en kvalitativ diskussion sen

Putin kommer aldrig kröka ett hårstrå på Sverige. Aldrig. Garanti. Han hade kanske varit tvungen att göra det om Sverige sökte Nato. Vilket Putin också uttalat flera gånger.

Erdogan räddade precis våra liv.

Kan ha gått till så att Putin ringer sin vän erdogan o ber erdogan göra något då Putin sitter och kokar. Putin säger också att jag har ju ropat att jag kommer reagera militärt om sve o fi ansöker så jag kommer bli tvungen göra det säger Putin. Putin är inte sugen på mosa en miljon finnar och svennar. Han har nog fullt upp i Ukraina.

Så Putin kan ha bett erdogan göra något.

Begriper ni verkligen inte detta. Sverige vann på lotto idag. Högsta vinsten. Ann Lindeoch Magdalena begriper inte detta så erdogan tänkte åt oss som man tänker åt en omogen sjuåring.

Fira detta nu, Sverige kommer aldrig med i Nato och ryssen lär aldrig attackera oss heller. Garanti.

Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Nja, för det första är Turkiet knappast 50% NATO, även om det är en av de större medlemsländerna, och ja, en gång i tiden var övriga medlemmar säkerligen glada över att ha Turkiet som medlem, men jag kan tänka mig att man inte är lika nöjda idag när Erdogan och AKP håller i rodret.

Öh.
Okej. Nato startar med 13 länder 1949
Tre år senare tar man in Grekland och Turkiet samtidigt. Långt före Tyskland fick gå med. Sen händer ingenting på 34 år. Sista 30 åren har Nato expanderat med 100%

Vem enligt dig i Nato eller utanför Nato ska tala om för Turkiet vad de ska göra eller inte i nato?

Detta är kul. Vem ska säga till Turkiet vad de ska göra eller inte göra i Nato enligt dig?
Citera
2022-05-13, 21:13
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undercover-racist
Magdalena får åka ner till Turkiet och samtala med Erdogan om saken. Det skulle han nog uppskatta, vilket också kan få honom att ändra uppfattning om allt faller väl.

Är inte Magdalena lite väl gammal?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in