Citat:
Ursprungligen postat av
nbsp
Det är bara att googla.
USA har kärnvapen placerade i 5 Natoländer i det som kallas nuclear sharing. Belgien, Italien, Nederländerna, Turkiet och Tyskland.
I fredstid är de under USA:s kontroll, vid krig kan USA:s president lämna över ansvaret till landet där de är placerade.
Bara Spanien och Litauen har nationella lagar not att kärnvapen inte får placeras hos dem, varken i freds eller krigstid.
Mannen som jag diskuterade med bifogade några länkar så till viss del är diskussionen redan löst. Jag vet dock vad jag läste.
Citat:
Ursprungligen postat av
MrGrant
Det får vi hoppas, det underliga är att Erdogan släpper den här bomben nu när han enligt uppgift inte har nämnt någon nackdel att Sverige och Finland blir medlemmar i Nato tidigare
Som vilken bilmånglare som helst. Jag utgår från att NATO inte glömmer det här. Behöver ju inte vara positivt för Turkiet långsiktigt. Backa på [sannolikt] ingångna avtal för att tillskansa sig egna fördelar är ett zigenarbeteende. Danskar, polacker och kanske somalier må göra så men det är ingen normal som ser med blida ögon på sådant.
Citat:
Ursprungligen postat av
Harpy
Vi såg det inte komma. Våra stjärnor får nog jobba över denna helg för att lista ut vad Erdogans ord betyder i praktiken. Förr eller senare så brakar grandiosa självbilder samman, verkligheten kommer alltid ikapp. Spännande tider!
Undrar just hur stämningen och tongångarna går på Sveavägen 68?
Citat:
Ursprungligen postat av
Rodimusprime
Kan inte ni som hävdar att detta innebär att rysk annektering av antingen Gotland eller t.o.m. hela Sverige förklara hur den annekteringen skulle gå till? Bortsett från allt snack om att militären går i Pride tåget och därför hellre suger kuk än skjuter ryssar.
Snygg halmgubbe. Är nog rätt få som är NATO-skeptiska som tror att Ivan ska besätta Gotland. Kommer sannolikt med cyberattacker på banker eller möjligtvis någon/några missiler på skyddsobjekt.
Du kan ta dina homoerotiska fantasier och somna om igen. Dröm dig bort med en negardildo i brummen.
Citat:
Ursprungligen postat av
runx
Erdogans plötsliga kompensationskrav är inget annat än ren och skär utpressning. Inte konstigt att Turkiets ekonomi är körd i botten med en så löjeväckande inkompetent ledare.
Som jag uppfattade det så är skatten in till statskassan ensiffrig procent, 4 vill jag minnas. Inkompetent central organisation och ett land precis som Grekland med i huvudsak svartjobb.