2022-05-13, 20:57
Medlem
Generalanderssons avatar
Har sagt det förr, men säger det igen: Det är bara en tidsfråga innan elitklubbarna i Europa startar en egen sk ”superliga”, som kommer att ta död på UCL.
Citera
2022-05-13, 21:02
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Har sagt det förr, men säger det igen: Det är bara en tidsfråga innan elitklubbarna i Europa startar en egen sk ”superliga”, som kommer att ta död på UCL.

Dags att vinna CL innan den försvinner då ?
Citera
2022-05-13, 21:05
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Dags att vinna CL innan den försvinner då ?
Ja, det vore ju inte fel. Men jag är iaf helt övertygad om att den sk superligan kommer att bli en realitet inom några få år.
Citera
2022-05-13, 21:10
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Ja, det vore ju inte fel. Men jag är iaf helt övertygad om att den sk superligan kommer att bli en realitet inom några få år.

Hoppas och tror inte det, de flesta är ju emot det och hoppas det förblir som det är.
Citera
2022-05-13, 21:33
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Hoppas och tror inte det, de flesta är ju emot det och hoppas det förblir som det är.
Även jag är motståndare av den här sk superligan, och vill ha kvar UCL. Men inget varar för evigt, och jag är nästintill säker på att Europas elit kommer att starta en egen turnering inom några få år. Detta har legat i korten enda sedan slutet av 00-talet.

Enligt mig, så har UEFA bara sig själva att skylla.
Citera
2022-05-14, 09:33
Medlem
Så några matcher mer och tv avtalet går ut till första nya säsongen av CL... Känns bara som det är ett sätt att få in mer pengar... Uefa är precis lika genom ruttna som Super league.
Citera
2023-06-12, 20:01
Medlem
baggebo1s avatar
Sinnessjukt att det här gick igenom. Tragiskt att det även ska gälla EL och ECL.

För mig är grejen att en tabell är helig. Jag accepterar inte ens "derbygrupper" som de väl kör med i hockeyn. Om ett visst antal lag ingår i en viss grupp/liga/tabell så kan den aldrig vara rättvisande om inte alla lag har mött varandra, lika många gånger. Det här är ett stort avsteg från den sportsliga europeiska modellen, mot den ekonomiska amerikanska entertainment-modellen.

Katastrof.
Citera
2023-06-13, 08:51
Medlem
baggebo1s avatar
Om man nu ville ha fler matcher för att tjäna mer pengar, varför inte bara utöka till femlagsgrupper? Då har du åtta matcher per lag, precis som i deras nya system. Jämna grupper hade gett 40 lag, men det hade väl varit ok?
Citera
2023-06-13, 09:33
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Om man nu ville ha fler matcher för att tjäna mer pengar, varför inte bara utöka till femlagsgrupper? Då har du åtta matcher per lag, precis som i deras nya system. Jämna grupper hade gett 40 lag, men det hade väl varit ok?
Svårt med 5 då måste någon stå över i varje omgång och fler speldagar behövs.

Bra att det fanns en tråd om det, ska läsa hur UEFA har tänkt lägga upp det.
Citera
2023-06-13, 09:59
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Svårt med 5 då måste någon stå över i varje omgång och fler speldagar behövs.
Ja, så klart. Tack! Korkat av mig.
Citera
2023-06-13, 10:16
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Ja, så klart. Tack! Korkat av mig.
Nädå inget korkat tänkt, gäller tänka utanför boxen och hittar bra lösningar på problem som egentligen inte finns. Tycker dagens format är förträffligt skulle dock vilja att alla ska kunna lottas mot varandra redan från åttondel.
Citera
2023-06-13, 11:36
Medlem
Il.Malizias avatar
Visst fan, hade helt glömt bort detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in