2022-05-11, 18:10
Medlem
SofistikeradSlisks avatar
Jag upplever ingen effekt utav 5g grönt kartor.
Men det kanske har att göra med att jag brukar opiater, eller?
Citera
2022-05-11, 19:36
Medlem
apelsinmissbruks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SofistikeradSlisk
Jag upplever ingen effekt utav 5g grönt kartor.
Men det kanske har att göra med att jag brukar opiater, eller?

Kratom har korstolerans med opioider och opiater.
Citera
2022-05-11, 19:37
Medlem
apelsinmissbruks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rickomorty
Vilken strain på ss rekommenderar ni?

Green borneo har man aldrig blivit besviken av
Citera
2022-05-12, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freespinnare
Hoppas det kan hjälpa någon, och som Råaabus skriver så är Ec**al kanon med support. Vänliga och bryr sig om sina kunder. Dom hörde av sig och frågade hur det gick efter en månad. 5 av 5 stjärnor till dom.

PS. Dom har något nytt på gång som dom håller på att undersöka. Ska behandla ångest, depression och tvångssymtom. Men det är längre fram, och dom ville inte säga mer än så i nuläget.
Ska vara helt lagligt och absolut inga biverkningar, och det verkar finnas massor av vetenskapliga studier som bekräftar att det t.o.m är bättre än kemikaliekokarnas beroendeframkallande skit.

Har du hört något mer från dom?

Har själv legat ganska högt med doserna. Men jag gjorde enligt tips här tidigare. Tog 3 gram strikt var 4:e timma och det funkade kanon. Försökte tidigare ta större dos men dra ut på tiden istället. Funkade inte för mig. Jag låg nog på ca 25 gr dygnet, då jag även jobbar nätter. Kan inte säga per dag då.

Min sömn har pajjat pga nattjobb och lite annat skit som oro och nojjighet bl.a

Är nu nere i halva tidigare dosen per dygn. Men det skulle vara intressant vad det är för nya saker dom har på gång. På sikt vill man sluta med allt, men just nu är det omöjligt om jag inte ska ta mediciner, som gör att jag blir helt slö och konstig i skallen. Har provat flera olika, men inget fungerar. Måste även hålla med om Ec**al. Dom har fin support och är hjälpsamma., och deras kratom går inte att jämföra med andras tycker jag. Men hört någon som sagt annan leverantör. Men dom känns trygga att handla av, och vill en väl på alla sätt o vis.

Ett tips är att testa deras Vita Bali, som jag själv blivit tipsad om. Ger en lugn energi i kroppen och knoppen. Men ändå mer energi på något vis. Sover gott som fan på den. Trodde vita sorter var mer för dom som behöver mer energi och ork. Typ gymfolk som tränar. Jäkligt nöjd med den, och ska köpa mer nästa gång.
Någon som testat vita som kan bekräfta det jag upplever? Alla jag känner som tar vita är folk som idrottar och gymmar. Drar i sig 1 matsk innan dom sticker iväg och säger att dom får en kraftigare boost och får mer ut av träningen.
Senast redigerad av Hovudstaden 2022-05-12 kl. 09:54.
Citera
2022-05-12, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Nu har du nog missförstått något, min fråga handlar om kramprisken på kratom och enbart kratom.

Finns ju en del rapporter på nätet som sagt - men de är ganska få, och det är ju ett rätt outforskat ämne. Sedan är ju frågan vilka man kan lita på - läkemedelsbolagen gillar självklart inte en business de inte cashar in på och vill nog smutskasta så mycket som möjligt.

Fick dock PM av en som krampat på kratom. Inga megadoser. Jag får kanske tänka om lite, orkar inte gå runt och oroa mig, det förstör ju själva syftet med att ta det... synd som fan då jag verkligen, verkligen gillar kratom. Det har hjälpt mig extremt mycket senaste veckorna.

Läkemedelsbolagen vill inte ha konkurrens. I USA har man 6 milj användare så det svider så klart i deras börs. Men man fick det största skadeståndsanspråket på sig nyligen genom tiderna i landet för att man anklagats ha skapat opioidberoende i hela USA. Var och en knaprar piller och blir beroende och får andra allvarliga biverkningar. Du kan hitta infon på nätet. Tror man ska betala 10 miljarder dollar.

Man har haft AKA (American Kratom Association) https://www.americankratom.org/ emot sig som är en amerikansk organisation som består av medborgare, som vill lyfta fram kratom som ett fullvärdigt alternativ. Man har även haft krigsskadade veteraner från försvaret, som menat att om kratom stoppas blir det inbördeskrig.

Deras forskning och slutsats är att kratom ger otroligt mycket mindre biverkningar och beroende än mediciner som läkarna skriver ut som godis. Här i Sverige säger man att "men då har du kontroll av en läkare" Visst, som oftast skriver ut mer om du ber om det, och starkare som gör dig helt beroende av läkemedel.

Det finns risker med allt, även kratom om man missbrukar det eller blandar med andra substanser. Det är inte kratoms fel, utan den som gör fel. Jag varken säljer eller förordar kratom enbart, jag är snarare en krigare för att läkemedelsbolagen ska ta sitt jävla ansvar när dom gör fel. Som det är nu är dom helt ansvarsbefriade, och de läkare som skriver ut kommer lätt undan. Tjänstemannaansvaret är också borta sedan några år. Därför tycker jag att kratom är ett betydligt säkrare, och bättre preparat tills dom ändrat om lagarna så det inte skyddar läkemedelsbolagen utan brukarna. Kolla gärna hur AKA resonerar och hur deras jurister och politiska påverkare säger. Vi borde ha detsamma i Sverige eller hela EU.
Citera
2022-05-12, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovudstaden

Ett tips är att testa deras Vita Bali, som jag själv blivit tipsad om. Ger en lugn energi i kroppen och knoppen. Men ändå mer energi på något vis. Sover gott som fan på den. Trodde vita sorter var mer för dom som behöver mer energi och ork. Typ gymfolk som tränar. Jäkligt nöjd med den, och ska köpa mer nästa gång.
Någon som testat vita som kan bekräfta det jag upplever? Alla jag känner som tar vita är folk som idrottar och gymmar. Drar i sig 1 matsk innan dom sticker iväg och säger att dom får en kraftigare boost och får mer ut av träningen.

Jag har testat ett par av deras vita. White Bali är kanon tyckar jag med brorsan tycke White Borneo eller Indo är bättre, så det är nog en smaksak, och visst sover man gott på W Bali. Känner mig riktigt slut när jag precis lagt mig, och somnar snabbt. Tar jag ingen kratom så kan jag ligga och vrida mig halva natten innan jag somnar. Har stor problem stundtals. Märker jag drömmer mer också. I vartfall kommer jag ihåg drömmarna. Det gör jag inte annars.
När det gäller gymfolk så har jag hört att W Meng Da eller W Elephant ska vara kanon. Har en arbetskamrat som tränar tyngdlyftning, och han ser att det finns en hel del doping bland lyftarna. Men han säger att en rejäl skopa kratom får honom att orka träna hårdare och tycker själv att han får mer ut av träningen. Annars är ju ryssfemmor alternativet han inte vill ta. Har sett läskiga saker hända med människors psyke sa han. Dessutom är inte kratom dopingklassat. Något har ser som positivt är att man fyller kroppen med massor av antioxidanter som man behöver när man sliter skrot. Kan bli skador i muskler av bristningar. Man håller bättre visst. Ingen aning, Andrahands uppgifter. Men jag litar på honom.
Senast redigerad av Freespinnare 2022-05-12 kl. 14:29.
Citera
2022-05-12, 14:51
Medlem
HasseClass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bellsiii
Någon som rest dvs flygit med kratom? Hur gick ni tillväga, hade ni i samma påse eller hällde ni över till en annan? Tar kratom mot min cptsd och GAD och det har varit en lifesaver men vill resa snart och kunna ta med kratomet, funderar på kreta eller Spanien, kommer ju må piss om jag inte tar kratom på resan eller isf behöver jag sluta innan men det bästa vore om det går att ta med , är väl lagligt i flera länder och att göra tvål på det är ju lagligt här i Sverige? Är rädd för risken så vill höra era erfarenheter
Tack på förhand

Ingen fara. Bara att ta med i oöpppnad orginalförpackning. Detta då Kratom är lagligt att inneha både i Sverige, Grekland och Spanien men inte att förtära eller dela upp i doser.
Citera
2022-05-13, 19:49
Medlem
hnsman1s avatar
Red maeng da från ss var väl inte den bästa direkt. Med tanke på att jag spyr extremt lätt så har det blivit kapslar samt bombat med toapapper. Kanske är det som spökar, men har aldrig lyckats få i mig kratom genom att dricka det. Tips och tricks finns ju, men tror ej det funkar på mig.

Tänkte göra en ny beställning, men denna gången tänkte jag testa nån grön sort, möjligtvis Green Malay/Maeng da. All tips på bra sort uppskattas.

Edit: Vill nämna att jag föredrar det mer nedåt, men ändå med en nypa energi

Fred
Senast redigerad av hnsman1 2022-05-13 kl. 19:54.
Citera
2022-05-14, 07:47
Medlem
YeahBuddy3000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hnsman1
Red maeng da från ss var väl inte den bästa direkt. Med tanke på att jag spyr extremt lätt så har det blivit kapslar samt bombat med toapapper. Kanske är det som spökar, men har aldrig lyckats få i mig kratom genom att dricka det. Tips och tricks finns ju, men tror ej det funkar på mig.

Tänkte göra en ny beställning, men denna gången tänkte jag testa nån grön sort, möjligtvis Green Malay/Maeng da. All tips på bra sort uppskattas.

Edit: Vill nämna att jag föredrar det mer nedåt, men ändå med en nypa energi

Fred

Har du tolerans med någon opiat/opioid?
Hur mycket tar du per gång i gram, ca. Om jag skulle försöka bomba 5-6g så hade jag nog inte kunna svälja det på en bomb.
Om du bara tar en bomb per tillfälle så kan det inte vara mer än 1-1.5g?

Personligen tycker jag red maeng da från SS är en av dom bästa sorterna som finns.

Edit: Prova SS borneo, Green är nog den bästa även om jag föredrar röd strain. Malay hade jag nog undvikit, är enligt den sämsta sorten hos SS.
Citera
2022-05-14, 16:26
Medlem
st33rs avatar
Några som köpt gröna sorter på sistonde och kan rekommendera nån viss handlares batch ?

Då vill jag höra från er som köpt nyligen. För jag har märkt att samma handlares sorter kan variera i styrka .
Citera
2022-05-15, 18:28
Medlem
Hjälper denna substans mot ångest och depression?
Citera
2022-05-15, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chumpa280
Hjälper denna substans mot ångest och depression?

Ja den lindrar symptomen på ångest och depression. Hyfsat lågdos på en grön strain funkade rätt bra för mig. Använde mig själv utav det under en ganska lång period efter jobbet, gav mig lite energi och tog bort lite av ångesten. Var kul att spela tv-spel eller bara se en film på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in