2022-10-06, 22:07
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Vad för känsla eller vad man ska säga känner ni på wild red? Väntar själv på en, så de verkar som man får höga förväntningar nu. Har bara prövat vanlig red bali innan vilket är ganska neutraliserande med ångest och stress, alltså tycker red bali tar bort ångest o stress

Kan slappna av och dämpa min ångest på kvällarna. Skön innan läggdags. Tror du kommer gilla denna. väldigt proffsigt bemött av KE också. Så jag kommer definitivt handla där mer gånger.
Citera
2022-10-06, 22:09
Citat:
Ursprungligen postat av AndersJohanssen
Vilka mängder tar du då? Menar du muskelryckningar? Aldrig hört talats om andningsdepp på kratom.

Tycker jag sover som ett litet barn.

Vilka sidor tycker ni håller bäst kvalitet? Sist körde jag på KS och det kändes proffsigt, fick sample+ lite godis, bra kvalla också.

Tänkte testa KS härnäst. Vilken strain rekommenderar du?
Citera
2022-10-06, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hefaistooss
Tänkte testa KS härnäst. Vilken strain rekommenderar du?
Jag är ganska grön än så länge, har strax druckit upp ett par hundra gram från två olika shoppar men just från KS tyckte jag red horn och red jawi var schyssta.

Kommer nog beställa från samma sida igen, jag är en sån som vill vara trogen min handlare om jag får schysst kvalité och service tillbaka.

Dom har ju riktigt bra utbud också, sen är dom även rekommenderade av en annan shop vilket för mig innebär förtroende bland branschkollegor.

Edit! blandade ihop shopparna, sorterna jag rekommenderade finns på K of Swe. Men testat KS också med gott resultat.

Bara för att, KS rekommenderar K Of Swe på sin egna hemsida.
Senast redigerad av AndersJohanssen 2022-10-06 kl. 22:18.
Citera
2022-10-06, 22:23
Citat:
Vilka mängder tar du då? Menar du muskelryckningar? Aldrig hört talats om andningsdepp på kratom.

Vilka sidor tycker ni håller bäst kvalitet? Sist körde jag på KS och det kändes proffsigt, fick sample+ lite godis, bra kvalla också.

Jag skulle nog säga att KE och KS för min del. Båda bjuder på bra, kvalité, service och det lilla extra. KS har mer produkter på sin sida. Dock får man mer valuta för pengarna hos KE då de är billigare dessutom.
Citera
2022-10-06, 22:51
Citat:
Ursprungligen postat av DamienJonson
Jag skulle nog säga att KE och KS för min del. Båda bjuder på bra, kvalité, service och det lilla extra. KS har mer produkter på sin sida. Dock får man mer valuta för pengarna hos KE då de är billigare dessutom.

KE alla dagar i veckan!
Citera
2022-10-06, 23:00
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:

Nä inte muskelryckningar, och inte heller den där känslan att man skulle falla ner för ett stup i sömnen. Detta är nåt annat, väldigt vanligt på opiater. Precis när jag känner att jag somnar så rycker jag till, känns som att jag måste vakna liksom annars händer nåt dåligt. Och de är som att man glömmer andas liksom och några skumma rusningar mot hjärtat. Sjukt svårt att förklara.

Men då har jag kanske tagit 4-5 tsk utspritt under dagen. Dock har jag börjat ta sista senast 18 nu. Och de har varit främst samma dag jag tagit vit. Jag har liten form av hjärtsvikt så de kan ju vara nåt sådant som spökar i samband med vit Strain. Eller så är de ångest då jag upplevde samma på tramadol men när jag tog zolpidem så försvann de. Likaså försvinner de när jag tar Theralen och jag får då inte dom konstiga rycken.

Finns lite trådar i opiat delen som tar upp de här med ryckning vid insomning. Och kratom kanske verkar på nån del i kroppen som även opiater gör?
Citera
2022-10-06, 23:02
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:

KS är riktigt grymma, har beställt några gånger och alltid fått med sample utan att ha bett om de

Fick från Ss häromdagen men där var inga sample.

Ger KE sample utan att man bett om de?
Citera
2022-10-06, 23:12
Medlem
Citat:
Nä inte muskelryckningar, och inte heller den där känslan att man skulle falla ner för ett stup i sömnen. Detta är nåt annat, väldigt vanligt på opiater. Precis när jag känner att jag somnar så rycker jag till, känns som att jag måste vakna liksom annars händer nåt dåligt. Och de är som att man glömmer andas liksom och några skumma rusningar mot hjärtat. Sjukt svårt att förklara.

Men då har jag kanske tagit 4-5 tsk utspritt under dagen. Dock har jag börjat ta sista senast 18 nu. Och de har varit främst samma dag jag tagit vit. Jag har liten form av hjärtsvikt så de kan ju vara nåt sådant som spökar i samband med vit Strain. Eller så är de ångest då jag upplevde samma på tramadol men när jag tog zolpidem så försvann de. Likaså försvinner de när jag tar Theralen och jag får då inte dom konstiga rycken.

Finns lite trådar i opiat delen som tar upp de här med ryckning vid insomning. Och kratom kanske verkar på nån del i kroppen som även opiater gör?

Citat:
KS är riktigt grymma, har beställt några gånger och alltid fått med sample utan att ha bett om de

Fick från Ss häromdagen men där var inga sample.

Ger KE sample utan att man bett om de?
Det där med ryckningar har jag inte känt, jag använder å andra sidan aldrig opis om jag inte får det via sjukvården före en operation.

Sample fick jag från KOS, första gången jag beställde och då köpte jag på mig "litegrann", inget major men nära en tusing.

Jag får däremot nära på en "noddsömn" om jag tagit mkt, du vet när man knappt kan hålla ögonen öppna, riktigt skönt är det.

Jag väger alltid mina doser men brukar köra 5-6g per kopp.
Citera
2022-10-06, 23:39
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Det där med ryckningar har jag inte känt, jag använder å andra sidan aldrig opis om jag inte får det via sjukvården före en operation.

Sample fick jag från KOS, första gången jag beställde och då köpte jag på mig "litegrann", inget major men nära en tusing.

Jag får däremot nära på en "noddsömn" om jag tagit mkt, du vet när man knappt kan hålla ögonen öppna, riktigt skönt är det.

Jag väger alltid mina doser men brukar köra 5-6g per kopp.

Jag får lite kliande på sin höjd haha, vilket jag gillar. Riktigt skönt.

5-6 var en del, hur länge har du kört och hur många koppar på en dag?
Citera
2022-10-06, 23:55
Medlem
Citat:
Jag får lite kliande på sin höjd haha, vilket jag gillar. Riktigt skönt.

5-6 var en del, hur länge har du kört och hur många koppar på en dag?
Jag läste om kratom för många år sedan men av tristress för ett par månader sedan fick jag en sug om att pröva en ny drog och då la jag en liten beställning.

Så jag är som sagt färsk, har testat det mesta men varit återhållsam gällande piller (lugnande & opis). I grunden är jag en weedsmoker som la brajjet på hyllan för ett år sedan och det var inte konstigt att jag skulle fatta tycke för kratom då

Jag brukar inte mer en ett par gånger per vecka och då kör jag 15-20g per kväll, jag körde 30g en gång och då kliade det så mycket att jag tänkte aldrig mer över 30g
Citera
2022-10-07, 05:22
Medlem
Fappy11s avatar
Kratom verkar ha 0 effekt på mig, i alla möjliga doseringar. Provat Red meang da samt gold borneo. Kunde lika gärna ätit löv från skogen. Känner precis ingenting. Köpte det i tron att det skulle dämpa min grova ångest något men tyvärr. Beställde från KS
Senast redigerad av Fappy11 2022-10-07 kl. 05:26.
Citera
2022-10-07, 08:26
Medlem
Går det att få tag på Kratom som inte är pulveriserat utan i större bitar för att kunna brygga te?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in