2022-05-13, 14:22
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Nej men det var ett svar på ditt hävdande att BTC inte har något värde. BTC har precis det värde som den samlade mänskligheten ger BTC.

Börsvärdet är ointressant för dig som påstår dig vara miljonär i aktier?

BTC har alltid varit en volatil valuta. Den nuvarande dippen är inom historiska parametrar och att dra slutsatsen att BTC kraschat pga an standard-dipp påvisar endast okunskap.

Min uppfattning är att BTC kommer att vara värd ca en miljon dollar 2030. Värdet kommer sedan att öka med flera miljoner dollar till men jag har ingen tidshorisont på det. Några decennier skulle jag tro.

Det är möjligt att jag, Michael Saylor och Elon Musk totalt missuppfattat BTC, och att du har rätt, det är möjligt. Men det är föga troligt.
Jag tror du får svaret på alla dina frågor under resten av året. Tills dess hade jag inte haft en enda krona i BTC, så jag behöver inga svar och det känns bra.

Att nämna Musk som credd fungerar inte riktigt längre, efter att han köpte twitter som aldrig gett vinst för 400 miljarder precis innan börsbubblan spricker. Han måste vara en idiot.
Citera
2022-05-13, 14:25
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Jag frågade vad det är du tror kommer att hända när all fiat gått till noll?
Frågan handlar väl mer om varför den gått till noll. Ett scenario är väl en total kollaps av samhället, vid det fallet kommer allt som hjälper dig att överleva vara det enda som är värt något. Inte Bitcoin.

Ska vi leka med tanken med krypto-världsvaluta idé så krävs som sagt en nyemission där alla dagens valutor växlas in till en krypto som blir den nya världsvalutan. Men eftersom 90%+ av alla Bitcoins redan är fördelade så kan man inte göra en "nyemission" på den, så även i det här scenariot blir inte Bitcoin värt något.
Citera
2022-05-13, 14:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WatchItNow
Jag tror du får svaret på alla dina frågor under resten av året. Tills dess hade jag inte haft en enda krona i BTC, så jag behöver inga svar och det känns bra.

Att nämna Musk som credd fungerar inte riktigt längre, efter att han köpte twitter som aldrig gett vinst för 400 miljarder precis innan börsbubblan spricker. Han måste vara en idiot.

Ditt tips är mottaget och avvisat. Vi som, till skillnad från dig, har pengar köper dippen.

Du tror alltså att köpet av Twitter handlar om pengar?

Ja världens rikaste man är förmodligen värdelös på att göra affärer ...
Citera
2022-05-13, 14:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.
Frågan handlar väl mer om varför den gått till noll. Ett scenario är väl en total kollaps av samhället, vid det fallet kommer allt som hjälper dig att överleva vara det enda som är värt något. Inte Bitcoin.

Ska vi leka med tanken med krypto-världsvaluta idé så krävs som sagt en nyemission där alla dagens valutor växlas in till en krypto som blir den nya världsvalutan. Men eftersom 90%+ av alla Bitcoins redan är fördelade så kan man inte göra en "nyemission" på den, så även i det här scenariot blir inte Bitcoin värt något.

De som äger BTC idag kommer att vara kungar imorgon, det är mitt svar till dig. Är du klok tar du det till dig.
Citera
2022-05-13, 14:38
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Ditt tips är mottaget och avvisat. Vi som, till skillnad från dig, har pengar köper dippen.

Du tror alltså att köpet av Twitter handlar om pengar?

Ja världens rikaste man är förmodligen värdelös på att göra affärer ...
Var det inte du som skrev att Historik inte var bevis på framtida vinster? Eller förmågor.
Citera
2022-05-13, 14:39
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
De som äger BTC idag kommer att vara kungar imorgon, det är mitt svar till dig. Är du klok tar du det till dig.
Jag fattar att det är så ni kryptobros ser det, men för alla andra framstår det där som ett stort skämt.

Du fattar helt ärligt inte hur sjukt påstående det där är?
Citera
2022-05-13, 14:40
Avslutad
Citat:
Var det inte du som skrev att Historik inte var bevis på framtida vinster? Eller förmågor.

Topic är BTC. Har du något att tillägga om BTC?
Citera
2022-05-13, 14:42
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Topic är BTC. Har du något att tillägga om BTC?
Att BTCs historik inte säger något om hur året kommer att gå. Och att alla som funderar på BTC ska läsa på om andra krypto-valutors krasch i maj 2022.
Citera
2022-05-13, 14:44
Avslutad
Citat:
Jag fattar att det är så ni kryptobros ser det, men för alla andra framstår det där som ett stort skämt.

Du fattar helt ärligt inte hur sjukt påstående det där är?

Du är naturligtvis inte talesperson för alla som inte ännu tagit ställning till BTC.

För övrigt tror jag att vi är klara med varandra.
Citera
2022-05-13, 14:46
Avslutad
Citat:
Att BTCs historik inte säger något om hur året kommer att gå. Och att alla som funderar på BTC ska läsa på om andra krypto-valutors krasch i maj 2022.

Majoriteten av alla kryptovalutor kommer att gå till noll. Det är inget som har med BTC att göra, på annat sätt än att de aldrig hade samma potential som BTC.
Citera
2022-05-13, 15:14
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Du är naturligtvis inte talesperson för alla som inte ännu tagit ställning till BTC.

För övrigt tror jag att vi är klara med varandra.
Tror alla som tror att man kommer leva som kungar i framtiden för att man har någon fraktion av en Bitcoin har nog redan köpt

Ah, vi säger så. Kul att du inte hade ett enda vettigt mot argument mot något i mitt ursprungliga inlägg.
Citera
2022-05-13, 15:30
Avslutad
Citat:
Tror alla som tror att man kommer leva som kungar i framtiden för att man har någon fraktion av en Bitcoin har nog redan köpt

Ah, vi säger så. Kul att du inte hade ett enda vettigt mot argument mot något i mitt ursprungliga inlägg.

Ja vi köpte för flera år sedan, men varför skulle vi inte vilja tradea upp oss?

Ditt argument att köpa mat på ICA med tunnor av råolja när all fiat gått till noll? Det argumentet har jag bemött.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in