Citat:
Ursprungligen postat av
DroidBishop
Det är väl fel uttryckt att säga att det är lätt. Trading är inte lätt. Men när man hållt på varje dag i flera år så blir det lättare att ta trades och veta ungefär var sannolikheten är stor att få en reaktion. Det svåraste med trading är psykologin och hålla stenkoll på riskhantering och inte bli för rädd eller girig.
Men visst, det är dumt att säga att det är lätt. Det tar tid att bli lönsam
Hade det varit lätt så hade inte 90% förlorat

Att tillhöra dom 10% som faktiskt gör en vinst varje år är inte lätt
Och det är som du säger det har mycket med psykologi att göra.
Alla kan lära sig teknisk analys men det hjälper lite om man inte har rätt psyke för att hantera upp och nergångar.
Det är det som folk har svårt att hantera. Och mycket nedgångar blir det haha