2022-03-27, 19:33
  #7645
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Madzen123
Vi bryr oss inte om priset är på 100k eller 10k, vi trejdar både upp oich ner, därför är priset irrelevant för en trajder.

Skriv vilka trades du gör här i tråden innan du gör dem, så får vi se hur pass framgångsrik trader du är.
Citera
2022-03-27, 19:46
  #7646
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Skriv vilka trades du gör här i tråden innan du gör dem, så får vi se hur pass framgångsrik trader du är.
Själv är jag long https://imgur.com/a/XTynfND
Citera
2022-03-27, 20:05
  #7647
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Själv är jag long https://imgur.com/a/XTynfND
Han bad dig posta trades när du gör dem, inte de du gjort som gick bra.

För bara 2 dagar sedan pratade du om att shorta.
__________________
Senast redigerad av Leaston 2022-03-27 kl. 20:08.
Citera
2022-03-27, 20:08
  #7648
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Han bad dig posta trades när du gör dem, inte de du gjort som gick bra.

För bara 2 dagar sedan pratade du om att shorta. Här: (FB) Bitcoin - trading och analys och Här: (FB) Bitcoin - trading och analys
Jag har ingen lust att posta varje trade jag tänkt göra här i förväg, det är flera per dag och ibland är det med market order baserat på orderflöde och reaktion. Men ja, jag kommer leta efter shorts mellan 46-48k
Citera
2022-03-27, 20:10
  #7649
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Jag har ingen lust att posta varje trade jag tänkt göra här i förväg, det är flera per dag och ibland är det med market order baserat på orderflöde och reaktion. Men ja, jag kommer leta efter shorts mellan 46-48k
Nej och det är fine. Ingen har heller lust att läsa i efterhand hur bra dina trades är, när det inte går att verifiera att du gjort dem. Så bäst att inte posta alls isf?
Citera
2022-03-27, 20:15
  #7650
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Nej och det är fine. Ingen har heller lust att läsa i efterhand hur bra dina trades är, när det inte går att verifiera att du gjort dem. Så bäst att inte posta alls isf?
Det är väl en tråd för teknisk analys där man kan dela med sig av hur man tänker och vilka nivåer man vill trada ifrån osv, så jag förstår inte problemet
Citera
2022-03-27, 20:21
  #7651
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Det är väl en tråd för teknisk analys där man kan dela med sig av hur man tänker och vilka nivåer man vill trada ifrån osv, så jag förstår inte problemet
Jo det får du så klart göra.

Anmärker mest på att du flera gånger sagt att det är lätt trade:at, och postar bevis för detta i efterhand helt selektivt. Det var ett tag sedan Bitcoin var lätt tradeat, iaf enligt den breda opinionen. Tycker du annorlunda så är det bättre att du bevisar det också.
Citera
2022-03-27, 20:27
  #7652
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Jo det får du så klart göra.

Anmärker mest på att du flera gånger sagt att det är lätt trade:at, och postar bevis för detta i efterhand helt selektivt. Det var ett tag sedan Bitcoin var lätt tradeat, iaf enligt den breda opinionen. Tycker du annorlunda så är det bättre att du bevisar det också.
Det är väl fel uttryckt att säga att det är lätt. Trading är inte lätt. Men när man hållt på varje dag i flera år så blir det lättare att ta trades och veta ungefär var sannolikheten är stor att få en reaktion. Det svåraste med trading är psykologin och hålla stenkoll på riskhantering och inte bli för rädd eller girig.

Men visst, det är dumt att säga att det är lätt. Det tar tid att bli lönsam
Citera
2022-03-27, 20:32
  #7653
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Det är väl fel uttryckt att säga att det är lätt. Trading är inte lätt. Men när man hållt på varje dag i flera år så blir det lättare att ta trades och veta ungefär var sannolikheten är stor att få en reaktion. Det svåraste med trading är psykologin och hålla stenkoll på riskhantering och inte bli för rädd eller girig.

Men visst, det är dumt att säga att det är lätt. Det tar tid att bli lönsam


Hade det varit lätt så hade inte 90% förlorat
Att tillhöra dom 10% som faktiskt gör en vinst varje år är inte lätt

Och det är som du säger det har mycket med psykologi att göra.
Alla kan lära sig teknisk analys men det hjälper lite om man inte har rätt psyke för att hantera upp och nergångar.
Det är det som folk har svårt att hantera. Och mycket nedgångar blir det haha
Citera
2022-03-27, 20:47
  #7654
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Det är väl en tråd för teknisk analys där man kan dela med sig av hur man tänker och vilka nivåer man vill trada ifrån osv, så jag förstår inte problemet
Det ger ju absolut inget att du talar om vilka trades du har gjort. Det enda det avspeglar är det som redan skett.

Om du försöker göra en analys av det som komma skall blir det mer intressant.

Tråden heter för övrigt trading och analys, inte teknisk analys. Där ingår inte att regelbundet posta trades man gjorde för ett år sedan eller förra veckan. När det dessutom inte finns någon analys bakom skrytet är det ännu mindre mening med det.
Citera
2022-03-27, 21:34
  #7655
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Det är väl fel uttryckt att säga att det är lätt. Trading är inte lätt. Men när man hållt på varje dag i flera år så blir det lättare att ta trades och veta ungefär var sannolikheten är stor att få en reaktion. Det svåraste med trading är psykologin och hålla stenkoll på riskhantering och inte bli för rädd eller girig.

Men visst, det är dumt att säga att det är lätt. Det tar tid att bli lönsam

Du skriver ju att du kan det här med att tradea efter att ha hållit på med det varje dag i flera år, så skriv då innan vad du tänker göra istället för efteråt när du har facit på hand. Varför ska någon tro på dina magnifika trades efteråt, när du då har facit på hand, liksom alla andra?
Citera
2022-03-27, 22:06
  #7656
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Du skriver ju att du kan det här med att tradea efter att ha hållit på med det varje dag i flera år, så skriv då innan vad du tänker göra istället för efteråt när du har facit på hand. Varför ska någon tro på dina magnifika trades efteråt, när du då har facit på hand, liksom alla andra?
Jag har redan skrivit vad jag har för plan. Och jag har också skrivit att 100% winrate inte existerar.
Om du inte ens tror på trading och tycker att TA är hokus pokus vad gör du då ens här?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in