2022-05-11, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vivaldinho
Islamist, feminist, rasist eller maximalist 😂

Lika galna hela bunten. Trodde det i slutändan handlade om att göra pengar. Ganska nöjd med min hobby som gav mig en saftig avkastning. Men shit jag borde inte såld 🤡🤡
Eller så följer man cyklerna och köper dippen. Det var väl givet att denna cykel skulle se ut 2013? Iaf många jag följer trodde det.
Ack så rätt dom fick. Nu fyller man på igen. MUMMA😝

Detta påminner om när självutnämnda pokerexperter ska läxa upp alla men som trots det alltid förlorar vid bordet 🤡

Räcker inte med att bara plugga teori grabbhalva. Handlar om fingertoppskänsla och rejäla pungkulor
Uhm, jag tror vi båda förstår att jag gjort ett antal magnituder mer i avkastning än dig på dessa magiska internetpengar. Skyll dig själv som inte lyssnar.
Citera
2022-05-11, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastianlarsson2
Uhm, jag tror vi båda förstår att jag gjort ett antal magnituder mer i avkastning än dig på dessa magiska internetpengar. Skyll dig själv som inte lyssnar.

Du har säkert gjort mycket mer än mig. Men att tycka privatpersoner är dumma som ta profit vid ath är det konstigaste rådet jag hört. Sälj högt köp lågt är det ju. Så länge man prickar det någorlunda har man inte gjort fel.
Sen säljer man väl heller inte allt, dessutom köper man dippen. Aja länge leve crypto!!
Citera
2022-05-11, 19:32
Medlem
Citat:
Du har säkert gjort mycket mer än mig. Men att tycka privatpersoner är dumma som ta profit vid ath är det konstigaste rådet jag hört. Sälj högt köp lågt är det ju. Så länge man prickar det någorlunda har man inte gjort fel.
Sen säljer man väl heller inte allt, dessutom köper man dippen. Aja länge leve crypto!!
Sälj vid paraboliska utvecklingar och eufori, absolut, poängen var mer att just BTC inte varit där på många år. På sin höjd kan vi hitta en sådan situation för ett år sedan, och den slocknade rätt fort.

Om du fortsätter positionera dig för att undvika fall på 30% kommer du förr eller senare stå vid sidlinjen vid +1000%. Det är en extremt asymmetrisk utfallsfunktion.
Citera
2022-05-11, 20:36
Avslutad
Citat:

Du har helt rätt, det är precis detta som gäller. Man säljer när man gjort en bra vinst och köper sedan dippar med det som man tagit ut som vinst. Att majoriteten inte förstår denna enkla matematik är ett av livets större mysterier. Länge leve Krypto!
Citera
2022-05-11, 22:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Ja, lutar åt huve skulder så på svenska 270000

Bra Kalle, här sköt du guldfågeln.

När de andra i tråden pratade om 47000 och 50000 dollar, nä du höll fast vid 270000 kr. Starkt!
Citera
2022-05-11, 22:23
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Bra Kalle, här sköt du guldfågeln.

När de andra i tråden pratade om 47000 och 50000 dollar, nä du höll fast vid 270000 kr. Starkt!
Frågan är ju om du lyckades shorta BTC? Om det går ens? Finns det sådana certifikat?

Känner mig riktigt sugen på att slänga in lite pengar på att shorta BTC nästa gång den sticker iväg lite. Långsiktigt har jag svårt att se den gå någon annanstans än ner.
Citera
2022-05-11, 22:33
Medlem
doctor-potatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Du har helt rätt, det är precis detta som gäller. Man säljer när man gjort en bra vinst och köper sedan dippar med det som man tagit ut som vinst. Att majoriteten inte förstår denna enkla matematik är ett av livets större mysterier. Länge leve Krypto!

Problemet är väl att veta när dippen är. Många tankade nog på när vi gick ner från 69k till <50k där i November.

Men oavsett så är det oro i crypto, aktie och bostadsmarknaden. Sett flertal grupper där människor är belånade 5miljoner på en lgh och oroar sig att dom kommer få problem med betalningen om räntan går upp 1%. Aktiefolk som rådfrågar om man bör sälja av investor.
Jag tror vi har en bit kvar till botten inom både BTC, alts och aktier.

Oavsett så tycker jag att det är kul att det rör på sig inom crypton. Man kan dock inte annat än känna med alla som tappat sina livsbesparingar senaste veckorna, tänker då främst på LUNA.
Citera
2022-05-11, 23:24
Bannlyst
Varför har vanlig bitcoin gått ner med 28% Medans bitcoin på Avanza gått ner 2%?

Är det inte samma bitcoin eller kan någon förklara för en nybörjare?
Citera
2022-05-12, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av supremallah
Varför har vanlig bitcoin gått ner med 28% Medans bitcoin på Avanza gått ner 2%?

Är det inte samma bitcoin eller kan någon förklara för en nybörjare?

Avanzas bitcointracker följer bitcoin. Men den är öppen 09-17.30. Procentökning/minskning som visas är skillnaden mot gårdagens slutkurs 17.30. Medans btc är öppen dygnet runt och procenten som visas är hur kursen förändrats sedan midnatt.

Så tex måndag förmiddag visas på Avanza skillnaden på hur kursen är jämfört med fredag kl 17.30

Så btc kan vara +10% på måndag men på avanza står det -10%

Titta inte på procentutveckligen på avanza. Köp om du tycker bitcoin är attraktiv helt enkelt
Citera
2022-05-12, 08:34
Medlem
happilappis avatar
Börjar bli otroligt köpvärt nu. Gissar på en botten runt 20k.
Citera
2022-05-12, 09:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av purjopung
Avanzas bitcointracker följer bitcoin. Men den är öppen 09-17.30. Procentökning/minskning som visas är skillnaden mot gårdagens slutkurs 17.30. Medans btc är öppen dygnet runt och procenten som visas är hur kursen förändrats sedan midnatt.

Så tex måndag förmiddag visas på Avanza skillnaden på hur kursen är jämfört med fredag kl 17.30

Så btc kan vara +10% på måndag men på avanza står det -10%

Titta inte på procentutveckligen på avanza. Köp om du tycker bitcoin är attraktiv helt enkelt

Köpa kan han ju inte göra när Avanza är stängt.
Citera
2022-05-12, 09:47
Medlem
hazenectars avatar
Det blev en ny svart svan alltså
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in