2022-05-11, 11:54
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Dippar BTC riktigt lågt så kan det vara idé att köpa aktien, som brukar följa BTC men samtidigt ta ut svängarna mer radikalt.
Ja, det slog mig med. MS har ju dippat mer än BTC och så länge man inte tror att BTC skall faila totalt, så kommer ju också MS att återhämta sig...ordentligt.
Citera
2022-05-11, 12:33
Medlem
U-landsdemokrats avatar
Det ser bra ut långsiktigt på makronivå. Centralbankerna har börjat sin dödskamp för fiatvalutan efter ett decennium med konstgjord andning. Då blir det en initial dump som följer den övriga marknaden. Jämför med corona dumpen, fast denna gången är det kört för fiat. Man kan absolut inte trycka mer pengar. Räntehöjningarna nu är en desperat åtgärd som i själva verket stryper ekonomin. Därefter kommer en tsunami av pengar till kryptovaluta för att rädda det som räddas kan.
Citera
2022-05-11, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vivaldinho
Att folk inte fattar att btc alltid kommer gå i cykler. Samma mönster i 12 år men masspsykologi är inget man leker bort. Folk är för giriga. Ni som inte sålde i oktober förra året gjorde bort er grovt.
Dumheter. Vi hade en euforisk peak för ganska precis ett år sedan, men även där var inte just BTC så extremt överköpt. ETH drev euforin.

I November var det alt/shitcoin-race, med framförallt saker som SOL/AVAX och ponzi-NFTs till månen.

Sålde man BTC någon annanstans än våren 2021 fattar man ingenting av den här marknaden och kan lika väl sälja alla sina BTC och fokusera på någon rimligare hobby.
Citera
2022-05-11, 14:38
Medlem
Madzen123s avatar
Newyork session blir roligt hahaha
Citera
2022-05-11, 14:59
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vivaldinho
Att folk inte fattar att btc alltid kommer gå i cykler. Samma mönster i 12 år men masspsykologi är inget man leker bort. Folk är för giriga. Ni som inte sålde i oktober förra året gjorde bort er grovt.
Krypto saknar värde, men uppenbarligen köper och säljer folk ändå. Jag ser diagrammet över BTC som en visare av andelen Greed och Fear i samhället, särskilt hos yngre män, och nu ökar Fear. Och i så fall har BTC och kurvan ett visst värde att analysera, eftersom alla börser styrs av Greed och Fear, och aktier har jag (men inte just nu).
Citera
2022-05-11, 15:13
Medlem
DroidBishops avatar
Sådärja. Proppen ur på allt. På tiden
Citera
2022-05-11, 16:00
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Sådärja. Proppen ur på allt. På tiden

Det blev inte långvarigt.
Citera
2022-05-11, 16:10
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk
Det blev inte långvarigt.
Nä, extrem volatilitet just nu

Tycker lite synd om folk som suttit i LUNA. Ruggpull
Citera
2022-05-11, 17:00
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akjrvkrv
Bitcoin kan falla till larvigt låga nivåer, iom att den förmodligen helt enkelt följer övriga tillgångar ner i källaren när ekonomin världen över bromsar in. Det är ju en mer volatil tillgång, så om börsen faller i säg 12 månader och 50 procent så borde ju bitcoin göra det samma, fast stödet hittas längre ner.
Det är absolut inte fel att hoppa ur nu om man gör det för att skydda det värdet man ändå har kvar. Att påstå något annat är ju bara dumt, helt enkelt.
Vi får väll snarare hoppas att den här nedgången blir ordentlig, då det snarare innebär fantastiska uppgångar därefter.
Alla tillgångar är inte på väg ner i källaren däremot. Råvaror har gått väldigt bra jämfört med valutor, inkl krypto. Kan tycka att det börjar bli riktigt uppenbart att "Bitcoin är det nya guldet" är 100% skitsnack åtminstone. Bitcoin verkar om möjligt göra sig ännu sämre i inflation än traditionella valutor.
Senast redigerad av Dirty. 2022-05-11 kl. 17:05.
Citera
2022-05-11, 17:14
Medlem
Madzen123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Nä, extrem volatilitet just nu

Tycker lite synd om folk som suttit i LUNA. Ruggpull
Shortade skiten från $63 till $24 och nu sitter man här med ågren
Citera
2022-05-11, 17:45
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madzen123
Shortade skiten från $63 till $24 och nu sitter man här med ågren
Jag med. La in två miljoner sek med 100x häv.
Citera
2022-05-11, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastianlarsson2
Dumheter. Vi hade en euforisk peak för ganska precis ett år sedan, men även där var inte just BTC så extremt överköpt. ETH drev euforin.

I November var det alt/shitcoin-race, med framförallt saker som SOL/AVAX och ponzi-NFTs till månen.

Sålde man BTC någon annanstans än våren 2021 fattar man ingenting av den här marknaden och kan lika väl sälja alla sina BTC och fokusera på någon rimligare hobby.

Islamist, feminist, rasist eller maximalist 😂

Lika galna hela bunten. Trodde det i slutändan handlade om att göra pengar. Ganska nöjd med min hobby som gav mig en saftig avkastning. Men shit jag borde inte såld 🤡🤡
Eller så följer man cyklerna och köper dippen. Det var väl givet att denna cykel skulle se ut 2013? Iaf många jag följer trodde det.
Ack så rätt dom fick. Nu fyller man på igen. MUMMA😝

Detta påminner om när självutnämnda pokerexperter ska läxa upp alla men som trots det alltid förlorar vid bordet 🤡

Räcker inte med att bara plugga teori grabbhalva. Handlar om fingertoppskänsla och rejäla pungkulor
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in