2022-11-15, 08:47
Medlem
Ballooonies avatar
Jag tycker att det är sannolikt och meningsfullt. Det måste det vara.

Räknar inte med nåt sämre från Gud.

Det tycker vi alla nånstans. Bara det att "kroppen" det dödliga köttet ska med också.
Och den kan vara krånglig.
Citera
2022-11-15, 14:20
Medlem
Varje gång jag har en sömnparalys och sitter fast så blir jag alltid 9/10 gånger fri-släppt när jag använder Jesus Kristus namn. "Lämna mig i fred i Jesus Kristus namn" *PANG* så vaknar man. Har kommit undan en hel del kusliga saker både i drömmar och nattparalyser med hans namn, alla demoner flyr undan honom. Prova själv nästa gång det händer er. Har också lärt mig att många personer i drömmar är demoner som låtsas vara din vän eller spelar rollen som statister, så fort jag förstår att jag är en i en dröm så använder jag Jesus namn på personerna i drömmen och dom flyr iväg och jag vaknar.

Tro vad ni vill, men detta är mitt vittnesmål angående detta, och jag är inte ensam. Sök på youtube, "Sleep paralysis" "Jesus"
Citera
2022-11-16, 06:09
Medlem
dufrianords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JONTEmedpennan
Oavsett vilken religion eller Gud ni troende tror på: Tycker ni själva att er religion låter logisk, trovärdig och sann?
Det är väl idag uppenbart att evolutionen stämmer, att Jorden inte är platt, att änglar och spöken inte existerar på riktigt, att de olika paradisen bara är föråldrade påhitt, att inget stämmer.

Evolution är en riktig skurk-teori och kolla på hur världen ser ut. En stor explosion skapar inte allt i perfekt harmoni.
Jag tror Jorden är platt, och de är tom ett firmament ovanför oss. Andar och spöken existerar, de märker den sekulära världen av allt mer också.

Citat:
Att Jesus inte alls var så god som han beskrivs. Han var enligt källor pedofil, precis som munkarna i Indien och det buddistiska Sri Lanka är. Gamla testamentet förespråkar att man ska stena barn som inte lyder.
Jesus var så god som han beskrivs, han dog för våra synder ska bli förlåtna för var och en som tror på honom. Vi har alla fallit kort jämfört med Gud och endast Gud kunde betala och erbjuda oss en väg.
Den kärleken finns inte i någon annan tro.

Citat:
Men det är egentligen inte det jag undrar eller har synpunkter på utan hur ni får ihop er tro rent logiskt.
Hur får ni ihop era religioner och er tro rationellt och logiskt? Hur ser ni sanningen i något som för mig och andra uppenbarligen är myt rakt igenom?
Ser ni inte igenom bluffen, eller vad får er att fortsätta tro, oftast tom nästan "veta"? Skäms ni inte? Tvivlar ni inte på sanningshalten? Ställer ni er aldrig frågan huruvida ni lurar er själva, och att alltsamman är uppdiktat?

Jag tycker de är väldigt konstigt hur man kan tro att vi är skapade av en stor explosion av ingenting och sedan muterat från olika djur, senast en utdöd apa, fast inga sådana korsningar går att hitta.

"Professing to be Wise They Became Fools"

Jag skäms inte över min kristna tro. Bibeln är sann, inpå vartenda ord som jag kan hitta, och via bön så vet jag att Jesus är den han utger sig för att vara. Den enda vägen till Himmelen.
Citera
2022-11-16, 10:33
Medlem
Ballooonies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dufrianord
Evolution är en riktig skurk-teori och kolla på hur världen ser ut. En stor explosion skapar inte allt i perfekt harmoni.
Jag tror Jorden är platt, och de är tom ett firmament ovanför oss. Andar och spöken existerar, de märker den sekulära världen av allt mer också.

Jesus var så god som han beskrivs, han dog för våra synder ska bli förlåtna för var och en som tror på honom. Vi har alla fallit kort jämfört med Gud och endast Gud kunde betala och erbjuda oss en väg.
Den kärleken finns inte i någon annan tro.

Jag tycker de är väldigt konstigt hur man kan tro att vi är skapade av en stor explosion av ingenting och sedan muterat från olika djur, senast en utdöd apa, fast inga sådana korsningar går att hitta.

"Professing to be Wise They Became Fools"

Jag skäms inte över min kristna tro. Bibeln är sann, inpå vartenda ord som jag kan hitta, och via bön så vet jag att Jesus är den han utger sig för att vara. Den enda vägen till Himmelen.
Varför ljuger du om att du tror att jorden är platt? Inte för det spelar nån roll. Men varför ska man ljuga så mycket på FB?

Är vi inte ett folk? Under en himmel. Muslimer ljuger inte för varandra så "för att hjälpa" nån men du vet naturligtvis mer.
Nån slags psykologi.
Det kanske är ok i evigheten. För den känner ni till tydligen.
Senast redigerad av Ballooonie 2022-11-16 kl. 11:27.
Citera
2022-11-16, 17:10
Medlem
dufrianords avatar
[quote=Ballooonie|82427434]Varför ljuger du om att du tror att jorden är platt? Inte för det spelar nån roll. Men varför ska man ljuga så mycket på FB?

Jag ljuger inte om vad jag tror om jordens form eller på forum. Det är dumt att säga för de flesta tror de är bevisat och att man fjantar sig, men de är ett bedrägeri från Katolska Kyrkan, ironiskt nog.
Man får inte ljuga bara för att någon inte tror inte på Gud.

Citat:
Ursprungligen postat av Ballooonie
Är vi inte ett folk? Under en himmel. Muslimer ljuger inte för varandra så "för att hjälpa" nån men du vet naturligtvis mer.
Nån slags psykologi.
Det kanske är ok i evigheten. För den känner ni till tydligen.
Vi är det svenska folket, under samma himmel men de finns många olika "tribes" (raser, folkslag)
Islam är inte likt kristen tro, de är en bandit version med den mest uppenbara falska profeten i mänsklighetens historia.

Jag får inte, vill inte, ljuga om min tro. Vi tror olika helt enkelt.

Är det här religiöst toksnack? (även om du inte håller med)
Skandinaver är de första européerna, all vår genetiska arv har funnits där från början. Vi kan spåras till centrala Asien och vad jag tror är berget Ararat där arken kom till vila, vettigt, nej?

Early peopling of Europe – Eske Willerslev comments on the latest DNA research (2 min)
https://www.youtube.com/watch?v=29UEq9vQWgE

Genesis 8:4-Mount Ararat karta
Vi kallas Indo-Europeer av denna anledning bland annat.
Citera
2022-11-16, 21:40
Medlem
Ballooonies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dufrianord
[

Jag ljuger inte om vad jag tror om jordens form eller på forum. Det är dumt att säga för de flesta tror de är bevisat och att man fjantar sig, men de är ett bedrägeri från Katolska Kyrkan, ironiskt nog.
Man får inte ljuga bara för att någon inte tror inte på Gud.

Vi är det svenska folket, under samma himmel men de finns många olika "tribes" (raser, folkslag)
Islam är inte likt kristen tro, de är en bandit version med den mest uppenbara falska profeten i mänsklighetens historia.

Jag får inte, vill inte, ljuga om min tro. Vi tror olika helt enkelt.

Hur kan man då resa jorden runt? Har du sett jordens kant? Klart jorden verkar platt. Den är ju tillräckligt stor.

Muslimernas tro är samma sak som Jesus i ett annat perspektiv.
Jesus var muslim.
Vi kompletterar varandra om vi bestämmer oss för att följa Jesus och låter naturen ha sin gång.

Alla är lika inför Gud.
Citera
2022-11-17, 05:57
Medlem
dufrianords avatar
Citat:
Hur kan man då resa jorden runt? Har du sett jordens kant? Klart jorden verkar platt. Den är ju tillräckligt stor.
Jorden är rund men som en cirkel och inte en boll, så de går att åka Jorden runt. Den brittiska upptäcktsresande Captain Cook letade efter en ingång vid den vägg av is som finns vid den andra polen, och åkte en väldigt långt sträcka, men de var bara samma isvägg, och jag tror kan först kom över den i Operation Highjump i slutet på 1940-talet.

Platt jord är de som jag hånats mest för efter min kristna tro, så lite dumt att nämna det nu.

Citat:
Muslimernas tro är samma sak som Jesus i ett annat perspektiv.
Jesus var muslim.
Vi kompletterar varandra om vi bestämmer oss för att följa Jesus och låter naturen ha sin gång.

Islam förnekar Jesus och dessutom är Islamisk Eskatologi en spegelvänd kopia från Bibeln. Svårt och förklarar men jag rekommenderar att du tittar på det här. Jag har fått de bekräftat från muslimer att de stämmer, inte i Koranen men i haditer eller vad det nu heter: https://www.vidrise.com/v/fhkiv/
Euphrates River håller på att torka upp, Afghanistan deklarerade Sharia Lagar igår och de är i området som kallades Khoasan för i tiden.

Citat:
Alla är lika inför Gud.
Är du muslim? Fall du är det så kritiserar jag inte dig personligen, utan Islam som religon.
Vi är lika inför Gud men vi har alla fallit kort, och Jesus betalade för våra synder på korset, för var och en som tror på honom.
Jesus är den enda vägen.
Senast redigerad av dufrianord 2022-11-17 kl. 06:01.
Citera
2023-01-18, 14:46
Medlem
Sverige måste också fly från Abrahams spöke.

Hur många människor har blivit hjärntvättade och lidit på grund av de abrahamitiska religionerna kristendom, islam och judendom?

Jag förstår inte varför européer tror på kristendomen, en religion född i Mellanöstern.

Det är lustigt hur människor hjärntvättas till religion och lider på grund av Abraham, som föddes i Ur, Irak.
Citera
2023-01-18, 15:05
Medlem
grungewhores avatar
För att universala idéer lever längre än landsgränser. Om idéerna är bra eller ej är ju en annan fråga.
Citera
2023-01-18, 15:13
Medlem
Ballooonies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borrow
Hur många människor har blivit hjärntvättade och lidit på grund av de abrahamitiska religionerna kristendom, islam och judendom?

Jag förstår inte varför européer tror på kristendomen, en religion född i Mellanöstern.

Det är lustigt hur människor hjärntvättas till religion och lider på grund av Abraham, som föddes i Ur, Irak.
Vad ska annars rädda oss än Jesus Gud? Den goda herden.

Visst du skapar liv du som är död. Vad skulle vi annars göra? Så fortsätt du med ditt så länge du kan. Skapa arbetstillfällen. Blä. Nu får det vara nog..
Citera
2023-01-18, 15:17
Medlem
Sven.Abdullahssons avatar
Fritt land. Åk till Nordkorea om du inte accepterar att folk har en religion.
Citera
2023-01-18, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borrow

Håller med. Vi borde hålla oss till fornnordisk religion, Valhalla och ragnarök som är våra rötter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in