2022-05-10, 19:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Jag skiter i vad folk säger. Det är agerande och handling jag fokuserar på. Man kan föreläsa en hel dag om att man som feminist bryr sig lika mycket om mäns rättigheter som kvinnors. At the end of the day, it's bullshit. Titta på resultatet. Ingen man håller dessutom på som Hanna gör. Så länge man beter sig som ett offer som Hanna så kommer man förbli ett offer oavsett hur många människor som joinar feministklubben. Om feminism hade stått för jämställdhet hade det hetat "equalitism" eller något liknande, inte "feminism". I rest my case.

Det heter feminism för att det har ursprung i kvinnokamp då kvinnor inte ens fick rösta, det betyder inte att inte män inkluderas. Men män vill inte inkluderas, ni vill inte prata om era problem. De lyfts bara när man redan pratar om kvinnoproblem för att avleda diskussionen. Jag lovar att om ni börjar ta upp saker som mäns psykiska ohälsa och liknande i självstående diskussioner så kommer ni få gehör
2022-05-10, 19:40
Medlem
mendokses avatar
Snacka om att Hanna låtit ideologi äta upp hela hennes person och hela hennes mänsklighet.

Att hon är tveksam till att sitta och äta vid samma bord med folk som inte har samma värderingar, och så säger hon att hon är rädd för att folk ska kalla henne hycklare? Vilken planet bor hon på? Måste alla tycka likadant för att man ska kunna äta tillsammans?
Finns ytterst få män som har samma värderingar som henne.

Sen har Jessica blivit påverkad av Hanna verkar det som, snackar också om att hon är kluven att vara där med Tommie för att de har inte samma värderingar.
Vilka värderingar då? Att män är starkare än kvinnor och kvinnor är mer omhändertagande än män är bara sanning.

Elin och Linn verkar vara de enda vettiga kvinnorna där. Synd att inte Wrenkler var där, männen som är kvar är väldigt undergivna.
Senast redigerad av mendokse 2022-05-10 kl. 19:43.
2022-05-10, 19:41
Avslutad
Hur i hela friden ska Hanna Bergwall klara den tid som är kvar, med den undernärda kroppen, tror och hoppas produktionen bryter Hanna för hälsans skull, ser ju sjuk ut människan.
Senast redigerad av explorers 2022-05-10 kl. 19:44.
2022-05-10, 19:44
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Snacka om att Hanna låtit ideologi äta upp hela hennes person och hela hennes mänsklighet.
Men var det inte stort av henne att hon trots allt kunde äta med fienden i detta undantagsfall trots att hon inte kunde övertyga honom om att han hade fel

(edit, du hade visst redan svarat dig själv)
2022-05-10, 19:46
Medlem
Nån som har en pålitlig källa till varför Tommie åkte ut? Dvs inte Hanna?
Anders sa att Tommie "erkänt" att han sagt en grej, men åter igen, vad för grej? Det kan ju vara precis vadsomhelst.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Secretdesire
Det heter feminism för att det har ursprung i kvinnokamp då kvinnor inte ens fick rösta, det betyder inte att inte män inkluderas. Men män vill inte inkluderas, ni vill inte prata om era problem. De lyfts bara när man redan pratar om kvinnoproblem för att avleda diskussionen. Jag lovar att om ni börjar ta upp saker som mäns psykiska ohälsa och liknande i självstående diskussioner så kommer ni få gehör
Nej, det kommer aldrig gå så länge man använder fel språk. Det går inte normalisera något om man uttrycker det på ett annorlunda sätt jämfört med allt annat. Det är det som är ironin som feminister inte fattar. Man kan inte kalla det "gay marriage" och samtidigt vilja normalisera det. Det ska bara heta "marriage". Varje gång du säger "feminism" så bekräftar du att "kvinnan är offret, inte mannen" och det kommer förbli så, tills man byter ut namnet/ordet. Det måste bli en gemensam kamp om man vill lyckas. Spelar ingen roll vad det är för ursprung. Det är 2022, förnya ordet, vänta inte till 2122! Enough off-topic, kan inte skicka PM för ditt konto är för nytt.
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av explorers
Hur i hela friden ska Hanna Bergwall klara den tid som är kvar, med den undernärda kroppen, tror och hoppas produktionen bryter Hanna för hälsans skull, ser ju sjuk ut människan.
Menar du? klara den tid som är kvar av livet? samtidigt som hon hyser dessa värderingar

Kul iaf att inte ens Jessica? Kunde köpa Tommies särarts-feminism
Senast redigerad av Enmansdemo 2022-05-10 kl. 19:49.
2022-05-10, 19:47
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porkster
Nån som har en pålitlig källa till varför Tommie åkte ut? Dvs inte Hanna?
Anders sa att Tommie "erkänt" att han sagt en grej, men åter igen, vad för grej? Det kan ju vara precis vadsomhelst.
Varför rapporterat du om det i en tråd som inte tillåter TV4 play spoilande! det här är TV-tråden! och nu är det reklampaus!
2022-05-10, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse

Att hon är tveksam till att sitta och äta vid samma bord med folk som inte har samma värderingar? Och är rädd för att folks ska kalla henne hycklare? Finns ytterst få män som har samma värderingar som henne. Det hon tror på är bullshit.

Sen har Jessica blivit påverkad av Hanna verkar det som, snackar också om att hon är kluven att vara där med Tommie för att de har inte samma värderingar.
Vilka värderingar då? Att män är starkare än kvinnor och kvinnor är mer omhändertagande än män är bara sanning.

Elin och Linn verkar vara de enda vettiga kvinnorna där. Synd att inte Wrenkler var där, männen som är kvar är väldigt undergivna.
Efter att ha sett Hanna idag så hamnar hon längst ned i listan över alla deltagare i alla Robinsonår. Fy fan vilken idiot till feministapa! Maken till dåre har jag aldrig träffat i verkliga livet. Enda trösten är att alla feminister (ja, ALLA) mår psykiskt illa och jag är därför övertygad om att samma sak gäller Hanna. Hoppas hon kräks varje morgon.

Med tanke på att även Hayes och Shevin finns kvar, och Hanna verkar smitta andra tjejer med sin extremism, så antar jag att TV4 är nöjda. Vilka svin!
2022-05-10, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Vilka konton?
Om Hanna (inkl. alla feminister) har som mål att uppnå jämställdhet så borde man byta namnet direkt. Varför vänta? Det är namnet som bromsar utvecklingen. Det är som att säga "Låt mig kalla mig offer så länge jag är ett offer, sen börjar jag kalla mig stark". Fail. Sträva efter något man aldrig kommer nå. Det är inte som att landa på månen. Allt är gråzoner.

Uppnå jämställdhet borde ligga i allas intresse. Ledsen men dina meningar är skeva. byta namn - offer - stark - fail - månlandning - gråzoner? Låter som ett fyllemeddelande. Har aldrig förstått när folk hakar upp sig över ordet "feminism", varför ändra ett namn på en rörelse som existerat i århundraden för att folk som är emot jämställdhet tycker att ordet är laddat och "låter fel"? Ledsen men tror inte det är feministhatarnas veto som ska avgöra det.

"Sträva efter något man aldrig kommer nå" - Jo där prickar du rätt. Det är bara att blicka mot USA just nu för att se hur lätt det är att ta bort lagar och rättigheter som dessförinnan tagit årtionden att uppnå (syftar såklart på aborträtten).

Vi behöver såklart inte tänka lika och det är såklart okej. Däremot så diskuterar vi inte längre forumets ämne och därmed lämnar jag den här diskussionen.
2022-05-10, 19:51
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Efter att ha sett Hanna idag så hamnar hon längst ned i listan över alla deltagare i alla Robinsonår. Fy fan vilken idiot till feministapa! Maken till dåre har jag aldrig träffat i verkliga livet. Enda trösten är att alla feminister (ja, ALLA) mår psykiskt illa och jag är därför övertygad om att samma sak gäller Hanna. Hoppas hon kräks varje morgon.

Med tanke på att även Hayes och Shevin finns kvar, och Hanna verkar smitta andra tjejer med sin extremism, så antar jag att TV4 är nöjda. Vilka svin!
Nice-Desirée verkar vara fixerad vid att värna demokratin i samhället, urk va?
2022-05-10, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonipoon
Ja, men TV4 har alltid klippt bort allt som visar kvinnlig nakenhet. Däremot har vi under åren som gått fått se en hel del mansarslen och snoppar. Minns året då Hjaltmyr var med 2011, då började första avsnittet med att alla manliga deltagare blev av med sina kläder och var tvungna att springa typ 100 meter längs med stranden helnäck för att få tillbaka sina kläder. TV4 visade allt då, det var full frontal male nudity. Riktigt förnedrande mot de männen men det var ingen som brydde sig om det förstås. Ni kan ju föreställa er vilket jävla liv det hade blivit om TV4 utsatt alla kvinnliga deltagare det året för samma grej.

Jag vill minnas att TV4 i årets säsong visat Filip helnäck bakifrån när han går ner och tar sig ett kvällsdopp. Så produktionen är fortfarande helt okej med att objektifiera och visa nakna män, men med kvinnor? Åh nej, det vore ju sexistiskt.

Å i usa är det tvärtom, där visas sällan om ens nånsin en mans penis på tv , serie / film . Men däremot kvinnans privata delar visas . Å här e det tvärtom. 😪 less på alla folk som orkar bry sig så mycket. Suck !

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in