Citat:
Ursprungligen postat av
david-taxi
Vilka konton?
Om Hanna (inkl. alla feminister) har som mål att uppnå jämställdhet så borde man byta namnet direkt. Varför vänta? Det är namnet som bromsar utvecklingen. Det är som att säga "Låt mig kalla mig offer så länge jag är ett offer, sen börjar jag kalla mig stark". Fail. Sträva efter något man aldrig kommer nå. Det är inte som att landa på månen. Allt är gråzoner.
Uppnå jämställdhet borde ligga i allas intresse. Ledsen men dina meningar är skeva. byta namn - offer - stark - fail - månlandning - gråzoner? Låter som ett fyllemeddelande. Har aldrig förstått när folk hakar upp sig över ordet "feminism", varför ändra ett namn på en rörelse som existerat i århundraden för att folk som är emot jämställdhet tycker att ordet är laddat och "låter fel"? Ledsen men tror inte det är feministhatarnas veto som ska avgöra det.
"Sträva efter något man aldrig kommer nå" - Jo där prickar du rätt. Det är bara att blicka mot USA just nu för att se hur lätt det är att ta bort lagar och rättigheter som dessförinnan tagit årtionden att uppnå (syftar såklart på aborträtten).
Vi behöver såklart inte tänka lika och det är såklart okej. Däremot så diskuterar vi inte längre forumets ämne och därmed lämnar jag den här diskussionen.