Citat:
Ok. Hon har ju rätt, men det är ett dumt uttryck att använda, det finns bättre sätt att säga det på och det vet hon ju eftersom hon uttryckte sig bättre i samtalet med honom.En fråga - varför lägger ni till ordet "synk" och pratar om "synk"? Vad betyder det? Är det samma sak som "klipp/frekvens"?
Citat:
Nej, det går inte att tolka Tommie annorlunda än det han säger och ger uttryck för.
Sluta säg att man inte kan tolka det Tommie säger på annat sätt. Du låter som en trasig skiva. Det går att tolka allt som händer och sägs på miljoner olika sätt. Du saknar lika mycket ödmjukhet som Hanna om du tror dig veta bäst vad Tommie menar och tycker. Det är som att du säger att det är bara din åsikt (tolkning) som gäller, ingen annans. Jag säger att både Tommie och Hanna har rätt att tycka som dom vill. Men det är bara en av dom som hävdar tolkningsföreträde.
Hur mycket ödmjukhet saknar då inte du som tror att du kan "känna" fram vad han känner istället för att lyssna på vad han säger?
I övrigt gör jag inte heller anspråk på att vara ödmjuk - varför skulle jag vilja det?
Citat:
Självklart kan man må dåligt och stå för sina värderingar - precis som människor som mår bra kan ha svårt för att stå för dem.
Självklart påverkar ens värderingar hur man mår, eller så påverkar hur man mår ens värderingar. Man kan inte må dåligt och samtidigt kunna stå för alla sina värderingar. Hur kan man må dåligt och ha bra värderingar? Lever man med bra värderingar så mår man bra. Jag sitter inte och säger hur man ska leva för att må bra. Det enda jag säger är att enligt Hanna själv så mår hon inte bra.
Detta är dock ännu ett konstigt sidospår från din sida -- det du skrev var att eftersom Tommie mår bra så har han bra värderingar, och eftersom Hanna mår dåligt (enligt dig) har hon dåliga ... vilket är en jäkligt konstig slutsats.