2022-05-10, 18:28
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterSeven
Menar du då rent av att någon blivit utestängd från en fastighet vilken den rent juridiskt har fått rätt att tillträda?
Kanske det är så, det finns indikationer på att Ebba har vidtagit åtgärder som strider mot avtalet. Men vad vet jag. Jag har inte läst det.
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Har det hänt i detta fall?
Enda som vi vet är ena parten försöker inte uppfölja de punkter i förlikningen.
Men snälla berätta om förlikningen, jag har missat att den är offentlig handling. Jag trodde den var hemlig. Kan du inte dela den här, eller åtminstone tala om vilka punkter Esbjörn inte uppfyller.

Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det kan vara en gammal flashback.
Men kära lilla barn vad har du med att göra vad jag röker eller inte röker ibland. Du delar ett 13 år gammalt inlägg. Jag skulle väl vilja säga att ditt osunda intresse för mina gamla inlägg säger betydligt mer om dig, än att jag eventuellt drog en fet för 13 år sedan, gör om mig. Men för dig känns det inte pinsamt att så tydligt klargöra för allt och alla att du lägger en massa tid på att forska i vad jag skrivet tidigare?
Jag är ledsen. Men jag har varken tid eller lust att intressera mig för dig på samma sätt.

Hur tänker du förövrigt att detta har med The Ebba gate att göra. Röker Ebba fett menar du eller snortar hon bara Cox på Stureplan?
2022-05-10, 18:29
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Någonstans i hjärnan florerar en bild med på en grön dörrr med ett kraftigt hänglås på. Och en skylt om kameraövervakning på sidan av bilden. Men jag minns inte riktigt.

Citat:
Tack för svar, grejen är att jag är lite rädd för attt gå vidare, då det faktist händer då och då att jag röker thc, jag är skulle inte ha några problem med att lämna ett rent urinprov (*ler* om någon vecka eller så...) Men om jag driver der här hårt är jag rädd att de ska kräva håranalys, vilket jag skulle torska på. Men jag kan ju hota honom med att gå vidare iallafall....

Citat:
Det kan vara en gammal flashback.

Snacka om hamna på pottkanten!
Jaha ja då var scrolla förbi MaryBum den riktiga åtgärden.
Även om det kliar i fingrarna över alla de fantasifulla lögnerna…….
2022-05-10, 18:30
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Vad jag har förstått så stämmer det ju inte att Esbjörn verkligen känner att han sålt frivilligt och att inte påtryckningar förekommit, det är ivf min bild av Esbjörn.

Att sedan Esbjörn råkat uttrycka dessa ord vid ett tillfälle och att Sektdrottningens närmsta här i tråden upprepar detta tillfälle in i absurdum behöver inte vara hur Esbjörn egentligen kände/känner.

Om dessa ord så skrivs en miljon gånger här i tråden så ändrar det inte Esbjörns rätta känsla, utan det kan ha varit bara två meningar vilka han råkat säga under viss press, Esbjörn har garanterat lätta kognitiva störningar och då blir inte sådant här enkelt.
Det kan mycket väl vara så men varför tog han emot hela betalningen, varför skrev han på köpebrevet, varför har han skickat förfrågan om att få ut handpengen, varför gav han nycklarna till henne, om han nu inte ville.
En sak kunde ja köpa men inte fyra till
2022-05-10, 18:36
Medlem
Citat:
Kanske det är så, det finns indikationer på att Ebba har vidtagit åtgärder som strider mot avtalet. Men vad vet jag. Jag har inte läst det.
Men snälla berätta om förlikningen, jag har missat att den är offentlig handling. Jag trodde den var hemlig. Kan du inte dela den här, eller åtminstone tala om vilka punkter Esbjörn inte uppfyller.

Men kära lilla barn vad har du med att göra vad jag röker eller inte röker ibland. Du delar ett 13 år gammalt inlägg. Jag skulle väl vilja säga att ditt osunda intresse för mina gamla inlägg säger betydligt mer om dig, än att jag eventuellt drog en fet för 13 år sedan, gör om mig. Men för dig känns det inte pinsamt att så tydligt klargöra för allt och alla att du lägger en massa tid på att forska i vad jag skrivet tidigare?
Jag är ledsen. Men jag har varken tid eller lust att intressera mig för dig på samma sätt.

Hur tänker du förövrigt att detta har med The Ebba gate att göra. Röker Ebba fett menar du eller snortar hon bara Cox på Stureplan?

Svarat dig redan på förlikningen men bra att du erkänner du aldrig läst den.
Och det är fortfarande Esbjörn som inte uppfyller sin del av förlikningen. Du vet med att han överklagar sin egna förlikning.

Försöker du skapa mer trådsanning med falska påståenden igen?

Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Men du vet inte om det är en tavla. Du bara påstår det är en tavla och försöker få det att Busch bränner en tavla som tillhörde Esbjörn, även om Esbjörn var den, om det är nu en tavla, som valde lämna den kvar och ge ägande av tavla till Busch.

Gällande förlikningen hittar jag inte den öppna dokumentet. Dock har media skrivit om den.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/vandningen-tidigare-agaren-overklagar-forlikningen-med-ebba-busch
https://archive.ph/BDyL2
https://sverigesradio.se/artikel/busch-far-ta-over-huset-i-omtalade-tvisten

Man inte läsa hela då vissa delar är hemliga.
2022-05-10, 18:37
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Vad jag har förstått så stämmer det ju inte att Esbjörn verkligen känner att han sålt frivilligt och att inte påtryckningar förekommit, det är ivf min bild av Esbjörn.

Att sedan Esbjörn råkat uttrycka dessa ord vid ett tillfälle och att Sektdrottningens närmsta här i tråden upprepar detta tillfälle in i absurdum behöver inte vara hur Esbjörn egentligen kände/känner.

Om dessa ord så skrivs en miljon gånger här i tråden så ändrar det inte Esbjörns rätta känsla, utan det kan ha varit bara två meningar vilka han råkat säga under viss press, Esbjörn har garanterat lätta kognitiva störningar och då blir inte sådant här enkelt.

Det råkades inte vid ett tillfälle under viss press uttryckas av Esbjörn, det sades vid MUF inför domstolen.
Läs nu tingsrättens sammanfattning av MUF sid 1 inlägg 1 i tråden, även alla inlagor finns där att studera närmare.
Finns även ljudupptagningar från denna att begära ut från domstol, då medias direktutsändningar verkar försvunnit……
2022-05-10, 18:39
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Jag fixade till dina konstiga citat.

Vad bra att du inte tar gift, sånt sabbar minnet.

Vad tror du om Esbjörns brev att han inte vill bli påtvingad en förvaltare? Att bli satt under en förvaltare mot sin vilja måste vara extra känsligt, eller hur tänker du.

Är det något med en förvaltare som är extra känsligt. Berätta Berätta.
2022-05-10, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilotyega
Hur hanteras den dispositionsrätten om Ebba låst huset där Esbjörns lösöre nu finns och som tydligen har försvunnit med…

Esbjörn har ju skrivit på ett avtal som säger att köparen ska ta hand om allt han lämnade kvar, hur kan det vara ESB grejer som hon städar bort?
2022-05-10, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Det råkades inte vid ett tillfälle under viss press uttryckas av Esbjörn, det sades vid MUF inför domstolen.
Läs nu tingsrättens sammanfattning av MUF sid 1 inlägg 1 i tråden, även alla inlagor finns där att studera närmare.
Finns även ljudupptagningar från denna att begära ut från domstol, då medias direktutsändningar verkar försvunnit……

Sen var ju en person från tingsrätten med och hjälpte till att få till förlikningen, eftersom rättsväsendet i Sverige gärna ser att man förlikas, om man kan komma överens, vilket dom gjorde!
2022-05-10, 19:18
Avslutad
Citat:
Det är ju märkligt hur gränslös hon är.
Riskar hon den villkorliga domen om hon åker på detta?

Mycket dumt har man sett människan Ebba Busch göra men detta slår allt!
Att sätta sej i denna sits med en villkorlig dom hängande över sej samt ett riksdagsval inom 4 mån, jag har inga mera ord över för denna kvinna!
2022-05-10, 19:19
Medlem
Citat:
Mycket dumt har man sett människan Ebba Busch göra men detta slår allt!
Att sätta sej i denna sits med en villkorlig dom hängande över sej samt ett riksdagsval inom 4 mån, jag har inga mera ord över för denna kvinna!
Ryker hon på det här är det gomiddag!
2022-05-10, 19:20
Medlem
Citat:
Nja, riktig så är nog inte avtalet skrivet.
Esbjörn har ju inte lämnat huset då han har besittningsrätt i några år till

från deras köpekontrakt:
Säljaren avser att lämna kvar inventarier, div verktyg och annan lös
egendom enligt
överenskommelse med köparen. Säljaren ska ta med sig sina personliga
ägodelar. Säljaren tar inget extra betalt för det som lämnas kvar. Köparen
har godkänt att överta det som lämnas kvar.

Nej, han har inte besittningsrätt i flera år, han fick "viss tidsbegränsad dispositionsrätt" inte ens säkert att det gällde inne i huset... det är sekretessbelagt vad som stod i det förlikningsavtalet, som han sen överklagade fastslagandet av...
2022-05-10, 19:22
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Länka till den artikeln.

Du som säger du är mer insatt än andra i denna soppa, då kanske du vet om hur är det nu, har Esbjörn tillgång till sin fastighet överhuvudtaget eller vad gäller?

Visst har han tillgång till sina fastigheter, tillgång till både Odalgården och sina 2 BR.
Om du menar den vanskötta sommarstugan utan egen strand som såldes redan 20/8-2020, så nej.
Ägarens advokat har till och med tvingats underrätta honom om att han har tillträdes förbud.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in