2022-05-10, 17:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Merrybum fortsätter att, för att använda hennes egna retorik "bajsar ner sig själv", när hon ljuger som hon gör. Till exempel så har Aftonbladet intervjuat Notars mäklare där han berättade att värderingen gjordes innan affären, i augusti. Så visst finns det bevisning om när värderingen gjordes. Mäklaren som gjorde värderinger har alltså, som jag redan påtalat upprepade gånger i tråden, själv redan vittnat om att den gjordes innan köpet.

Det är bara det lögnaktiga trollet Merrybum som återigen blundar för fakta, och istället sprider sina lögner, om och om igen.

Tragiskt nog sprider det ständigt förvirrade trollet Mr7 samma lögner, även det trollet mot bättre vetande.

Kan du länka till artikeln Aftonbladet du hänvisar till ang Notars värdering?

Jag tror att Ebba Busch har gjort en Tavla.
2022-05-10, 17:48
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Nej det ser över huvud taget inte ut som en tavla - det är lucka (gammalt elskåp/medicinskåp/verktygsskåp eller dylikt) eller kanske en skylt av något slag.
En ram av bockad plåtprofil där man popnitar fast en plåtskiva. Hur ofta popnitar du fast duken på en träram...?
Du är så besatt av att hata så att du varken kan se eller läsa klart. Din fantasi verkar helt ha tagit över.

Den andra delen är en framskärm till en Bmc 850
Ser ut att vara från denna bilen!
https://teknikensvarld.expressen.se/test-provkorningar/prov/provkorning-av-bmc-850-austin-pickup-599334/

En Bmc 850 Austin som han har skriven på sig
Vem vet kanske finns resten av bilen kvar under marken.
Senast redigerad av braattha 2022-05-10 kl. 17:56.
2022-05-10, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det är en bit av en framskärm med backspegeln kvar. Hon har handen i hålet där framlyktan en gång satt. Släpp tavlan nu.
Hon har TVÅ händer...
Det är föremålet i högerhanden som diskuteras.
http://www.bilddump.se/bilder/20220510175239-85.228.141.215.jpg
2022-05-10, 17:53
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Det är, tyvärr, inte ovanligt med långdragna tvister. Observera att denna tvisten inte ens nådde huvudförhandling i tingsrätten. Det är inte ens ovanligt att tvister når huvudförhandling även i hovrätten. Alltså betydligt längre än denna tvisten.

Skillnaden är att de tvisterna sällan blir omskrivna i media på något vis.

Tvisten mellan Esbjörn och Ebba som sådan är inget märkvärdig. Det märkvärdiga är istället Esbjörns ombud, att han istället för en advokat eller utbildad och inom området erfaren jurist, väljer en grov våldsbrottsling helt utan juridisk bildning och kompetens, som sitt ombud. Detta är också något som i stor utsträckning präglade tvisten under den första tiden. Fram tills det blev känt att Esbjörns ombud var just en grov våldsbrottsling. Anmärkningsvärt är också att personer runt Esbjörn vid upprepade tillfällen försöker få Esbjörn mer eller mindre omyndigförklarad, och nu senast på ett mer eller mindre direkt brottsligt sätt helt emot Esbjörns egen vilja och uppenbarligen också utan hans kännedom, och detta trots att sjukvården i stort sett friskförklarat honom.

Så, hustvisten som sådan är egentligen inte särskild alls. Det är framförallt Esbjörn och de starkt tvivelaktiga personerna runt honom som gör det märkvärdigt. Som ytterligare ett exempel på detta passar jag på att nämna Esbjörns senast ombud, återigen ett ombud som inte är advokat, som inte är kunnig inom området fastighetsjuridik, och som förfalskade bevisning som lämnades in till domstolen.
Vilken inlaga är den med hans förfalskning har inte sett den på ett tag.
den är ju så genomskinligt dåligt gjord
2022-05-10, 17:54
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Hon har TVÅ händer...
Det är föremålet i högerhanden som diskuteras.
http://www.bilddump.se/bilder/20220510175239-85.228.141.215.jpg

Aha den det är ju luckan i flaket på bilen som framskärmen kommer från
Typ denna https://teknikensvarld.expressen.se/test-provkorningar/prov/provkorning-av-bmc-850-austin-pickup-599334/
2022-05-10, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Det var ”en viss tidsbegränsad dispositionsrätt till fastighet” enligt Esbjörns advokat.
Om det gällde tomten, när den gällde eller på vilket sätt det finns det inga uppgifter om.
Men vad som hände när någon av parterna inte uppfyllt punkterna i avtalet, vet du redan.
För du har väl i alla fall läst vad Esbjörn sagt i inlagorna till ansökan om förvaltare?
Hur hanteras den dispositionsrätten om Ebba låst huset där Esbjörns lösöre nu finns och som tydligen har försvunnit med…
2022-05-10, 17:59
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Vilken inlaga är den med hans förfalskning har inte sett den på ett tag.
den är ju så genomskinligt dåligt gjord

Ja, den hade ju falsarium stämplat tvärs över sig.

Yttrandet är aktbilaga 13 till Svea HR, och "värderingen" är aktbilaga 16, den som har fotograferats av en datorskärm hos mäklaren som inte visste att hans namn användes på denna förfalskning. Typiskt en sådan grej som man kan förvänta sig från binninge-maffian, sånt som pedofiler, grova våldsbrottslingar, charlataner och svindlare som just binninge och tersaeus håller på med.
Senast redigerad av trngw 2022-05-10 kl. 18:07.
2022-05-10, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Aha den det är ju luckan i flaket på bilen som framskärmen kommer från
Typ denna https://teknikensvarld.expressen.se/test-provkorningar/prov/provkorning-av-bmc-850-austin-pickup-599334/
Ja. Hon har en lem till flaket i handen.
2022-05-10, 18:12
Medlem
trngws avatar
Att kludden, som han själv kallar sig, men mer korrekt och faktamässigt, pedofilen, kvinnomisshandlaren och charlatanen Johann Binninge, skickade sina inlagor som egentligen skulle till domstolen, till Expressen, och sedan glömde skicka dem till domstolen, är ju väl känt. Klantigare kludd får man leta efter. Det hände ju vid flera tillfällen att Expressen publicerade dokument de påstod sig ha fått från domstolen, men som domstolen inte hade fått in, när vi här i tråden som står för fakta efterfrågade de i Expressen omnämnda dokumenten. Den intresserade kan söka bakåt i tråden, så kommer dessa händelser att stå att finna dokumenterade där.
2022-05-10, 18:23
Medlem
[quote=Merrybum|80190910]
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Bra att du erkänner att du ljuger. Intressant att du kallar dig själv för Ebbotar.
Du antar det är en tavla men kan varit något annat och du försöker skapa en trådsanning att det är esbjörns tavla.[ /QUOTE]Snälla, Vi har ju talat om det där, hitta på dina egna epitet på mig/ oss. Använd inte mina, alla förstår att Ebbot syftat på människor som likt robotar är styrd av att försvara Ebba. Människor som aldrig frågar sig vad som hände, utan per automatik villkorslöst försvarar Ebba. Kanske du kan hitta någon kul liknelse med Esbjörns namn som du tycker stämmer in på mig. Men att låsas att Ebbotar är ett vedertaget ord påstå att jag är en blir ju bara fånigt.

Hallå hela tråden! Jag vill ännu en gång tydliggöra att jag inte tar gift på att det är en tavla.
Ebba håller i ett föremål som är väldigt likt en tavla på sin instagrambild.

Trådsanningar är knappast jag som försöker skapa i denna tråd. Men föresten. Varför är det så känsligt att hon håller i en tavla. Framskärmen ( fallskärmen, jag vet) verkar ju inte alls lika viktigt för dig att ifrågasätta.

Är det något med en tavla som är extra känsligt. Berätta Berätta.
Jag tror jag har nåt riktigt kul nu.
Det ska tydligen ha inkommit en polisanmälan från Esbjörn i helgen eller i slutet på förra veckan. Kommer få en kopia på den senare, PM:ar dig den när jag har den.
2022-05-10, 18:26
Medlem
Citat:
Att kludden, som han själv kallar sig, men mer korrekt och faktamässigt, pedofilen, kvinnomisshandlaren och charlatanen Johann Binninge, skickade sina inlagor som egentligen skulle till domstolen, till Expressen, och sedan glömde skicka dem till domstolen, är ju väl känt. Klantigare kludd får man leta efter. Det hände ju vid flera tillfällen att Expressen publicerade dokument de påstod sig ha fått från domstolen, men som domstolen inte hade fått in, när vi här i tråden som står för fakta efterfrågade de i Expressen omnämnda dokumenten. Den intresserade kan söka bakåt i tråden, så kommer dessa händelser att stå att finna dokumenterade där.
Binninge var Brännströms informatör redan under Assangehärvan. Expressen har städat bort artiklarna, men här är en uppföljare i Realtid på en artikel som Brännström skrev. Binninge utnyttjade media redan på den tiden, och Brännström var samma klickjägare då som nu. Rättssäkerhetsorganisationen har alltid använt media för att sprida rykten och spekulationer. Främst för att försöka fria sexualbrottslingar.

https://www.realtid.se/julian-assanges-forhorsledare-jo-anmals/
Den kvinnliga polisen som höll förhören i Assange-målet är vän med den 31-årige kvinnan som anmälde Julian Assange för sexuella övergrepp, enligt Expressen.
Nu anmäls hon för att ha brutit mot jävsreglerna.
Rättssäkerhetsorganisationen, RO, som ligger bakom anmälan kräver nu att utredningen ska börja om på nytt.
– Det är ett absolut krav från vår sida. Det har gått prestige i det här fallet från åklagarhåll måste jag säga, säger Johann Binninge, grundare av RO.
Binninge har alltid fått sköta smutskastningen och förtalet i media åt namnkunniga advokater eftersom han inte har haft någon advokattitel att förlora. Han har hela sitt liv varit den fula putsarfisken som levt sitt liv plockande parasiter från de stora stiliga hajarna.
2022-05-10, 18:27
Medlem
[quote=Pilotyega|80191837]
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Jag tror jag har nåt riktigt kul nu.
Det ska tydligen ha inkommit en polisanmälan från Esbjörn i helgen eller i slutet på förra veckan. Kommer få en kopia på den senare, PM:ar dig den när jag har den.

Polisanmälan om vad då?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in