Citat:
Ursprungligen postat av
MisterSeven
Nu förstår jag inte riktigt, var det inte Ebba som tog fram värderingen av släktgården (med strandläge)?
Ebba hade väl lovat att fixa allt det praktiska med försäljningen?
Citat av Ebba:
"Jag har säkerhetställt att allt gick rätt till", säger hon.
Om Esbjörn äger en släktgård, men Ebba vill äga den och hon ordnar värderingar (om nu de fanns då) vilka de sedemera använder sej av vid kontraktets upprättande så kan jag ivf inte se det på annat sätt än att Ebba "lagt priset i Esbjörns mun".
Det är ingen släktgård Esbjörn ägde och Ebba lät värdera. Det är en sommarstuga som aldrig benämnts som släktgård av Esbjörn och hans familj, så varför envisas du med att säga att det är något det inte är? Varför inte kalla det för herrgården när du ändå håller på och överdriver?
Vad Ebba lovade Esbjörn vet jag inte. Hon tog på sig allt det praktiska verkar det som iallafall.
Ja, Ebba ordnade fram värderingar som de säkerligen lutade sig delvis på när de diskuterade fram ett pris, så långt håller jag med dig. De använde sig nog inte av värderingarna vid kontraktets upprättande, då var de överspelade eftersom kontraktets upprättande skedde av Theo efter att alla detaljer var överenskomna, såsom prislapp.
Men du har uppenbarligen missat att Ebba inte var ensam intressent. Esbjörn hörde sig nämligen för med andra spekulanter om de ville matcha Ebbas pris, men ingen nappade. Esbjörn sa sitt eget pris, det var inget som Ebba tvingade honom att göra, än mindre la hon något i hans mun. Lika lite som han dumpade över städning, röjning och saneringsansvaret på henne. De gjorde en affär med lite ta och ge och båda var nöjda därefter.