2022-05-10, 14:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Åter igen, utifrån vilka förutsättningar satte han priset. Ebba hade lovat att fixa allt praktiskt med försäljningen. Jag har säkerhetställt att allt gick rätt till säger hon. Visst med facit i handen borde självklart inte Esbjörn litat på henne. Men jag tror att han gjorde det för att hon är hon. Vem tänker att det en kristen partiledare ska blåsa en.
Då blir såledens frågan om vilken information Ebba tillhandahöll Esbjörn för att som du säger själv sätta priset. Om hon på grund av sin ställning fick Esbjörns att tro att hon gav adekvata värderingar på huset, men i själva verket gav Esbjörn alldeles för låga siffror. Förhandlingen tyder ju på att han inte hade riktiga värderingar att luta sig på. Handlade hon inte i ond tro då? Jag tror Ebba gjorde en tavla när hon blåste Esbjörn, det står inte på innan till och med hennes eget parti inser det. Då kommer hon att bli utlåst från värmen.

Att Ebba Busch där och då kan ha gjort årets tavla 2020 är absolut ingen utopi.
2022-05-10, 14:25
Medlem
Citat:
Jag tror Ebba gjorde en tavla när hon blåste Esbjörn, det står inte på innan till och med hennes eget parti inser det.

Ebba har inte blåst Esbjörn. Eftersom du vägrar att ta till dig fakta som framlagts och istället upprepar dina påståenden som en papegoja kommer jag att köra samma taktik framöver. Meningslöst att lägga tid på att förklara saker för hundrade gången.

Ebba har inte blåst Esbjörn.
2022-05-10, 14:44
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterSeven
Som du har påpekat så är det just detta man borde lyfta upp, hur gick allt till när Ebba la priset av släktgården (med strandläge) i munnen på Esbjörn?
Inga vittnen, inga papper på värderingen, utan ett muntligt pris till Esbjörn en äldre man, 80 plus, vilken Ebba dessutom direkt sej se vara mycket EGEN. Att tilläggas bör att denna man med ev kognitiva störningar dessutom kände sej lite starstruck av Ebba.

Fortfarande ingen släktgård.
Ebba har inte "lagt något pris i munnen på Esbjörn".
Att vara egen är fortfarande inte att vara rättsoförmögen.
Esbjörns korttidsminnesproblematik har fortfarande inte påverkat Esbjörns rättsförmögenhet.
2022-05-10, 14:59
Medlem
Citat:
Att Ebba Busch där och då kan ha gjort årets tavla 2020 är absolut ingen utopi.
Har du sett brevet som Esbjörn Bolin har skickat till tingsrätten och överförmyndaren? Han tigger om att få behålla sin självständighet och motsätter sig att hans ombud, Sture Tersaeus, försöker ta ifrån honom hans liv.

https://delafil.se/7c4c63588f43285d/Uppsala_TR_Ä_1747-22_Aktbil_20,_Yttrande_från_Esbjörn_Bolin.pdf?down load_token=bcfb01cd0bb8ba50c4084 121d0c2aa1dcf025fd1f4fb1ada975cede8c679e856

Det känns väldigt sorgligt alltihop, tycker du inte det?
2022-05-10, 15:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Fortfarande ingen släktgård.
Ebba har inte "lagt något pris i munnen på Esbjörn".
Att vara egen är fortfarande inte att vara rättsoförmögen.
Esbjörns korttidsminnesproblematik har fortfarande inte påverkat Esbjörns rättsförmögenhet.

Nu förstår jag inte riktigt, var det inte Ebba som tog fram värderingen av släktgården (med strandläge)?
Ebba hade väl lovat att fixa allt det praktiska med försäljningen?
Citat av Ebba:
"Jag har säkerhetställt att allt gick rätt till."

Om Esbjörn äger en släktgård, men Ebba vill äga den och hon ordnar värderingar (om nu de fanns då) vilka de sedemera använder sej av vid kontraktets upprättande så kan jag ivf inte se det på annat sätt än att Ebba "lagt priset i Esbjörns mun".
Senast redigerad av MisterSeven 2022-05-10 kl. 15:05.
2022-05-10, 15:06
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Åter igen, utifrån vilka förutsättningar satte han priset. Ebba hade lovat att fixa allt praktiskt med försäljningen. Jag har säkerhetställt att allt gick rätt till säger hon. Visst med facit i handen borde självklart inte Esbjörn litat på henne. Men jag tror att han gjorde det för att hon är hon. Vem tänker att det en kristen partiledare ska blåsa en.
Då blir såledens frågan om vilken information Ebba tillhandahöll Esbjörn för att som du säger själv sätta priset. Om hon på grund av sin ställning fick Esbjörns att tro att hon gav adekvata värderingar på huset, men i själva verket gav Esbjörn alldeles för låga siffror. Förhandlingen tyder ju på att han inte hade riktiga värderingar att luta sig på. Handlade hon inte i ond tro då? Jag tror Ebba gjorde en tavla när hon blåste Esbjörn, det står inte på innan till och med hennes eget parti inser det. Då kommer hon att bli utlåst från värmen.
Nu när alla korten ligger på bordet så har han inte blivit blåst av Ebba.
Däremot har han protesterat mot sina egna som illvilligt vill ha honom under förmydarskap.
Detta är och förblir den sanningen som har kommit fram ingenstan har hon lurat honom.
Priset var rätt
Han sålde av fri vilja, han til loch med erbjöd henne att köpa.
Så du får titta i senaste inlagorna där finns syndabockarna
2022-05-10, 15:20
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Om vi ska ha det på det sättet så måste vi ju anta att alla kallade vittnen är trovärdig och skulle säga exakt vad som beskrivs att de ska säg. Vänta nu, vad sägs att Esbjörns vittnen skulle tala om nu igen. Var det inte att Ebba tjatat på Esbjörn på ett otillbörligt sätt. Eller minns jag fel nu? Måste kolla.

Jodå det skulle vittnas om just detta, men inte i första person utan att dom fått höra det efteråt.
Även Ulf som skulle vittna skulle vittna om vad han hört efteråt.
Ingen av vittnena skulle däremot lämna förstahandsuppgifter ingen av dessa har varit närvarande eller ens haft vetskap om något under de 2 månader värdering, Anticimex undersökning och köp överenskommits.
2022-05-10, 15:21
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Nu förstår jag inte riktigt, var det inte Ebba som tog fram värderingen av släktgården (med strandläge)?
Ebba hade väl lovat att fixa allt det praktiska med försäljningen?
Citat av Ebba:
"Jag har säkerhetställt att allt gick rätt till", säger hon.

Om Esbjörn äger en släktgård, men Ebba vill äga den och hon ordnar värderingar (om nu de fanns då) vilka de sedemera använder sej av vid kontraktets upprättande så kan jag ivf inte se det på annat sätt än att Ebba "lagt priset i Esbjörns mun".

Det är ingen släktgård Esbjörn ägde och Ebba lät värdera. Det är en sommarstuga som aldrig benämnts som släktgård av Esbjörn och hans familj, så varför envisas du med att säga att det är något det inte är? Varför inte kalla det för herrgården när du ändå håller på och överdriver?

Vad Ebba lovade Esbjörn vet jag inte. Hon tog på sig allt det praktiska verkar det som iallafall.

Ja, Ebba ordnade fram värderingar som de säkerligen lutade sig delvis på när de diskuterade fram ett pris, så långt håller jag med dig. De använde sig nog inte av värderingarna vid kontraktets upprättande, då var de överspelade eftersom kontraktets upprättande skedde av Theo efter att alla detaljer var överenskomna, såsom prislapp.

Men du har uppenbarligen missat att Ebba inte var ensam intressent. Esbjörn hörde sig nämligen för med andra spekulanter om de ville matcha Ebbas pris, men ingen nappade. Esbjörn sa sitt eget pris, det var inget som Ebba tvingade honom att göra, än mindre la hon något i hans mun. Lika lite som han dumpade över städning, röjning och saneringsansvaret på henne. De gjorde en affär med lite ta och ge och båda var nöjda därefter.
2022-05-10, 15:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Har du sett brevet som Esbjörn Bolin har skickat till tingsrätten och överförmyndaren? Han tigger om att få behålla sin självständighet och motsätter sig att hans ombud, Sture Tersaeus, försöker ta ifrån honom hans liv.

https://delafil.se/7c4c63588f43285d/Uppsala_TR_Ä_1747-22_Aktbil_20,_Yttrande_från_Esbjörn_Bolin.pdf?down load_token=bcfb01cd0bb8ba50c4084 121d0c2aa1dcf025fd1f4fb1ada975cede8c679e856

Det känns väldigt sorgligt alltihop, tycker du inte det?

Länk funkade inte för mej ivf.
Sorgligt är alltihopa, att Ebba vill äga något en annan människa äger och tar det mot människans vilja är sorgligt, dessutom till ett visst underpris i mina ögon.
Men lika sorgligt är det om andra människor försöker sko sej på Esbjörn, absolut är det sorgligt.
Senast redigerad av MisterSeven 2022-05-10 kl. 15:39.
2022-05-10, 15:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag tycker att man borde lyfta upp att det pågår en Tingsförhandling om att ta ifrån Esbjörn Bolin sitt självbestämmande och utse en förvaltare åt honom.

Hans ombud Sture Tersaeus driver frågan och lämnar in handlingar till rätten trots att Esbjörn Bolin egenhändigt har skrivit ett tydligt brev till domstolen där han förklarar att han inte behöver någon förvaltare, han vill bestämma över sitt liv själv.

https://delafil.se/605fb235b8872917/Uppsala_TR_Ä_1747-22_Dagboksblad_2022-05-09.pdf?download_token=fb5fb74de8d9081976d87be02ef8 a325f6dca 2a7c240a43f5c70b256d3e9e8e6

Med en fullmakt från Esbjörn Bolin har någon lämnat in en ansökan att Tingsrätten ska utse en förvaltare åt honom. Trots att han själv skriver ett brev och ber att få slippa så fortsätter hans ombud att skicka in handlingar till rätten för att driva processen vidare.

Det är en ren rättsskandal som pågår. Någon försöker kapa Esbjörn Bolins liv och hans tillgångar mot hans vilja!

Men du tycker att det är viktigare att diskutera mäklare. Konstigt, du verkar inte bry dig alls om Esbjörn.

Mitt rättspatos säger högröstat att någon (polis, advokat..?) borde syna detta anhang som omger esbjörn. Inte för att han är oskyldig till det som drabbat honom, alls inte, men det som pågått och pågår är jävligt läskigt
2022-05-10, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Mitt rättspatos säger högröstat att någon (polis, advokat..?) borde syna detta anhang som omger esbjörn.

Det komiska är ju att det är en viss chans att just detta kommer ske om de lyckas med sin plan att sätta honom under förvaltarskap.. Fast de verkar inte fatta det själva.
2022-05-10, 15:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Det komiska är ju att det är en viss chans att just detta kommer ske om de lyckas med sin plan att sätta honom under förvaltarskap.. Fast de verkar inte fatta det själva.

Tycker att Oisin Cantwells artikel i aftonbladet förtjänar att läsas på nytt, ger en skrämmande bild av det som pågår

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/Ky3dxM/hela-sanningen-om-ebba-buschs-huskop-ar-inte-berattad

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in