Flashback bygger pepparkakshus!
2022-05-09, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av youlaugh.
Är det endast smärtlindring du är ute efter låter 80 rätt mycket även om den säkerligen kommer göra susen. Uppenbarligen tål du 80mg snabbverkande så överdosmässigt verkar det ju ”lugnt” men tar du en hel 80 så kommer du garanterat få mer än bara smärtlindring, du kommer med stor sannolikhet även må väldigt bra. Är det enbart smärtlindring du är ute efter skulle jag låta bli för du kommer med extremt hög sannolikhet att fastna för opioiderna om du direkt går på 80. Men jag ska inte moralisera, och du kommer säkert prova oavsett. Men då har jag sagt det iallafall 🙏🏼

Jag blir inte så hög av oxy men visst är 80mg mycket. Försvinner depåeffekten om jag delar på tabletten? Tycker tabletten är svår att dela på så det blir 2x 40mg.
Citera
2022-05-09, 17:49
Medlem
youlaugh.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bIEDK3dG
Jag blir inte så hög av oxy men visst är 80mg mycket. Försvinner depåeffekten om jag delar på tabletten? Tycker tabletten är svår att dela på så det blir 2x 40mg.

Vet inte riktigt om depoteffekten försvinner helt, men sämre blir den garanterat iallafall. Ta en vass kniv och dela på skärbrädet försiktigt. Annars finns det pillerdelare på apoteket för några kronor.
Citera
2022-05-09, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andan
På vilket sätt blev du dålig?

Svårt att beskriva, kände inget välbehag, kunde inte chilla , fick gå runt i en park 2h, var nära på decka hela tiden. Min hjärna reagerar inte så bra på substanser längre. När jag tog 80mg depå + 4-6mg Iktorivil så var det helt okej, kunde sova några timmar. Tar hellre Citodon men får inte tag på det.
Citera
2022-05-09, 17:55
Medlem
Citat:
Vet inte riktigt om depoteffekten försvinner helt, men sämre blir den garanterat iallafall. Ta en vass kniv och dela på skärbrädet försiktigt. Annars finns det pillerdelare på apoteket för några kronor.

Har provat 2ggr att dela med en pillerdelare men det blir aldrig 2x40mg, blir 30mg+50mg (om jag uppskattar det korrekt)
Citera
2022-05-09, 18:56
Medlem
youlaugh.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bIEDK3dG
Har provat 2ggr att dela med en pillerdelare men det blir aldrig 2x40mg, blir 30mg+50mg (om jag uppskattar det korrekt)

Aah i see. Men det du beskrev här ovan om hur du mådde när du tog 80 krossat är klara tecken på en lätt överdosering.
Citera
2022-05-10, 12:44
Medlem
Andans avatar
Jag tror jag blir galen så hittar jag 2 10mg oxykodone depottabletter. Men utgångsdatum 2019, vågar man ta dom? Jag vet om de hade varit någon benso hade jag inte tvekat men jag kan inget om opiater.
Citera
2022-05-10, 13:35
Medlem
youlaugh.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andan
Jag tror jag blir galen så hittar jag 2 10mg oxykodone depottabletter. Men utgångsdatum 2019, vågar man ta dom? Jag vet om de hade varit någon benso hade jag inte tvekat men jag kan inget om opiater.
Bara o käka!
Citera
2022-05-16, 19:07
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Jag har 10 mg oxynorm på recept som jag äter vid behov, tidigare tog jag citodon.
Försökt googla på hur många citodon som är ekvivalent med en 10 mg oxynorm.

Någon som har en aning? Kan det motsvara fyra st citodon med 30 mg kodein per tablett?

Tackar på förhand.
Citera
2022-05-16, 19:42
Medlem
youlaugh.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gigant_Superman
Jag har 10 mg oxynorm på recept som jag äter vid behov, tidigare tog jag citodon.
Försökt googla på hur många citodon som är ekvivalent med en 10 mg oxynorm.

Någon som har en aning? Kan det motsvara fyra st citodon med 30 mg kodein per tablett?

Tackar på förhand.

10mg oxikodon motsvarar 100mg kodein ungefär.
Citera
2022-05-17, 09:37
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Citat:
10mg oxikodon motsvarar 100mg kodein ungefär.
Jaha det är inte mer? Tycker den svarar snabbare och mer effektivt än vad tre citodon gör.
Citera
2022-05-17, 14:00
Medlem
youlaugh.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gigant_Superman
Jaha det är inte mer? Tycker den svarar snabbare och mer effektivt än vad tre citodon gör.

Det är vad opioidkalkylatorer säger iallafall och i mina öron låter det rimligt. Men ja, oxynorm kickar nog snabbare som du säger. Sen är kodein rätt individuellt också, har med enzymer i magen o göra. Har för mig att vissa saknar enzymet helt vilket gör att det inte funkar öht för vissa. Så just kodein är nog ganska svårt att översätta i andra opiater/opioider.
Citera
2022-05-18, 10:20
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Citat:
Det är vad opioidkalkylatorer säger iallafall och i mina öron låter det rimligt. Men ja, oxynorm kickar nog snabbare som du säger. Sen är kodein rätt individuellt också, har med enzymer i magen o göra. Har för mig att vissa saknar enzymet helt vilket gör att det inte funkar öht för vissa. Så just kodein är nog ganska svårt att översätta i andra opiater/opioider.
Har även fått likadana som depot oxicondone eller oxycontin 5 mg.

Vad kan logiken i det vara när mina snabbverkande är på 10 mg?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in