Flashback bygger pepparkakshus!
2021-03-02, 10:18
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slumbarn
Jag har inte pengar för heroin på ett bra tag, men är det värt att prova använda oxicontin? Jag hade tänkt att använda kanske drygt 30 - 50 mg. Jag använder vanligtvist upp ett gram heroin på 3 - 5 dagar. Har inte använt heroin på 4 dagar. Kommer inte kunna köpa på typ 2 - 3 dagar så det skulle det vara 6 - 7 dagar utan heroin. Tror ni att jag skulle känna något av 30 - 50mg oxicontin? Eller är det helt enkelt värdelöst att ens försöka.

Nu har jag aldrig använt heroin, jag tar mina värktabletter pga skada, men när man läser här på flashback får åtminstone jag intrycket att Oxycontin är betydligt dyrare än just heroin?
Reserverar mig för att jag kan ha fel som sagt..

30-50mg brukar (galet nog!) rekommenderas som ”startdos” här för dom som vill testa Oxy första gången.
Helt befängt enligt mig då jag blev totalt nipprig på bara 5mg första gången jag fick det, då hade jag dagligen ätit 400-600mg tramadol dagligen i flera år innan.
Så där kan jag inte råda dig till något tyvärr.

Men det finns ju även en tråd om Heroin här på flashback, kolla i den så hittar du kanske ditt svar där..?

Vill inte skriva ”Lycka till”, utan säger istället att jag hoppas att det löser sig för dig 🍀..
Citera
2021-03-02, 10:25
Medlem
slakta.valpars avatar
Citat:
Jag har inte pengar för heroin på ett bra tag, men är det värt att prova använda oxicontin? Jag hade tänkt att använda kanske drygt 30 - 50 mg. Jag använder vanligtvist upp ett gram heroin på 3 - 5 dagar. Har inte använt heroin på 4 dagar. Kommer inte kunna köpa på typ 2 - 3 dagar så det skulle det vara 6 - 7 dagar utan heroin. Tror ni att jag skulle känna något av 30 - 50mg oxicontin? Eller är det helt enkelt värdelöst att ens försöka.

Har också fått intrycket av att oxy är dyrare än H. Nu har jag inte själv erfarenhet men som jag har förstått det så gör sig nog subutex bättre i din situation. Kanske risk för att får akut abstinens dock.
Citera
2021-03-02, 14:33
Medlem
Slumbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slakta.valpar
Har också fått intrycket av att oxy är dyrare än H. Nu har jag inte själv erfarenhet men som jag har förstått det så gör sig nog subutex bättre i din situation. Kanske risk för att får akut abstinens dock.
Jo faktiskt, men jag kan köpa 2st oxicontin för typ 340kr medans ett gram heroin kostar 700 på FS

Jag skulle kunna vänta ett långt tag för o få tag på 700kr men vill bara ha något snabbt liksom.

Vill tillägga: det är 80mg piller.
Citera
2021-03-02, 17:39
Medlem
sweetlovelydeaths avatar
Citat:
Jo faktiskt, men jag kan köpa 2st oxicontin för typ 340kr medans ett gram heroin kostar 700 på FS

Jag skulle kunna vänta ett långt tag för o få tag på 700kr men vill bara ha något snabbt liksom.

Heroin är extremt mycket mer prisvärt. Se opioidkrisen i USA, de flesta börjar med Oxy osv och sen går över till Heroin för att det är mycket billigare. Har du tolerans på Horse så kommer 80mg Oxy inte göra särskilt mycket, visst du kommer få ett rus men är det värt nästan 200kr. Ett gram Horse håller mycket längre än 2st 80mgs Oxy. Skulle till och med vilja påstå att 0.5g Heroin räcker längre än 160mg Oxy, för mig iaf.
Citera
2021-03-10, 23:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sweetlovelydeath
Heroin är extremt mycket mer prisvärt. Se opioidkrisen i USA, de flesta börjar med Oxy osv och sen går över till Heroin för att det är mycket billigare. Har du tolerans på Horse så kommer 80mg Oxy inte göra särskilt mycket, visst du kommer få ett rus men är det värt nästan 200kr. Ett gram Horse håller mycket längre än 2st 80mgs Oxy. Skulle till och med vilja påstå att 0.5g Heroin räcker längre än 160mg Oxy, för mig iaf.
Samma, oxy är vansinnigt överskattat. Även om man kan komma över billigt numera så är det inte kostnadseffektivt, där är H mycket bättre som du skriver. 1 gram H brukar räcka 5-7 dagar för mig.
Citera
2021-03-11, 18:31
Medlem
Om man tar oxy i några dagar om doser på ca 20-40mg/dag utan någon som helst vana/tolerans sedan innan. Kan man räkna med AT-symtom efter redan några dagars bruk?

Alltså ingen opiat-brukar öht, undrar om det är lugnt att käka en utskrivningsbox lite hårdare än doktorn sagt utan att man åker på någon avtändning.
Citera
2021-03-11, 18:41
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FulaTankar
Om man tar oxy i några dagar om doser på ca 20-40mg/dag utan någon som helst vana/tolerans sedan innan. Kan man räkna med AT-symtom efter redan några dagars bruk?

Nej, är ingen större fara. Dessa doser förskrivs till patienter efter operationer och flera saknar vana helt vad gäller opiater. Vill även påpeka att de brukar ligga på dessa doser i några dagar.
Citera
2021-03-11, 19:43
Medlem
Jag har gått på Oxy i ett par år nu. Fick Covid och efter det är det fan omöjligt att få den fantastiska euforiska känslan.. Oftast mår jag bara dåligt och blir trött. Är uppe i 160-200mg nu. Händer ju inget. Fyllt ut med Tramadol, då kan det bli lite bättre.. Men varför har den fantastiska euforiska känslan försvunnit? Har jag så hög tolerans? Tar 40mg åt gången var3-4 timme... Gör jag nåt fel?
Citera
2021-03-12, 00:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Trex8111
Jag har gått på Oxy i ett par år nu. Fick Covid och efter det är det fan omöjligt att få den fantastiska euforiska känslan.. Oftast mår jag bara dåligt och blir trött. Är uppe i 160-200mg nu. Händer ju inget. Fyllt ut med Tramadol, då kan det bli lite bättre.. Men varför har den fantastiska euforiska känslan försvunnit? Har jag så hög tolerans? Tar 40mg åt gången var3-4 timme... Gör jag nåt fel?
Ta högre dos initialt. Fan, jag har kört hårt på opis senaste veckorna och jag drog en Oxycontin 80 mg igår utan att vara allt för påverkad.
Citera
2021-03-17, 16:30
Medlem
Typ alla Tramadol kliar på mig förr eller senare, desto mer mysigt rus desto mer kliande.
Däremot funkar måttliga mängder Oxy hur bra som helst, visst tar jag en antihistamin (typ Loratadin) för säkerhets skull men annars inga problem.

Ett gemensamt problem har dessa substanser dock; att magen arbetar lite saktare.

Vad hjälper mot förstoppning, broccolo-diet och lakrits är mina enda huskurer men vet ej om det är bästa alternativet, läkemedel känns hardcore men...
Har tagit ca 20-40mg oxy per dag i två veckor ungefär.
Citera
2021-03-17, 18:47
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terrorbyre
Typ alla Tramadol kliar på mig förr eller senare, desto mer mysigt rus desto mer kliande.
Däremot funkar måttliga mängder Oxy hur bra som helst, visst tar jag en antihistamin (typ Loratadin) för säkerhets skull men annars inga problem.

Ett gemensamt problem har dessa substanser dock; att magen arbetar lite saktare.

Vad hjälper mot förstoppning, broccolo-diet och lakrits är mina enda huskurer men vet ej om det är bästa alternativet, läkemedel känns hardcore men...
Har tagit ca 20-40mg oxy per dag i två veckor ungefär.

Movicol brukar läkarna skriva ut till patienter med opiatförstoppning.
Senast redigerad av Kraftkarl 2021-03-17 kl. 18:50.
Citera
2021-03-17, 22:46
Medlem
slakta.valpars avatar
Citat:

Ja jo det är kanske sant. Men för mig när jag är helt utan resistans så brukar jag ändå kunna trycka 4st 80mg oxy från nätet på två till tre dagar. Detta är med Lyrica för att boosta också.

Jag kan kanske få dig att fälla en tår genom att säga att jag tänkte köra min H debut för lite över en vecka sedan. Köpte 0,5g men måste ha bränt sönder skiten i crackpipan för blev inte ett dugg väck.

Ja, jag skulle rökt det på folie. Men trodde helt klart inte att jag skulle lyckas bränna 0,5g.

Citat:
Ursprungligen postat av FulaTankar

Alltså ingen opiat-brukar öht, undrar om det är lugnt att käka en utskrivningsbox lite hårdare än doktorn sagt utan att man åker på någon avtändning.

När jag har kommit upp i fyra dagar och konsumerat 60-100mg om dagen så har jag känt mig lite frusen, trött och ungefär den känslan som när man märker att man precis börjat bli sjuk.

Men det har varit helt borta på två dagar och inte heller något problem med sömnen. Vilket enligt mig är det värsta med AT. Men det är nog ingen opi-torsk som skulle kalla det för en AT.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in