Jag tycker Bostadsförmedlingen är bra dom skulle få 9/10 poäng utav mig, det enda jag inte gillar är att dom har börjat klumpa ihop en massa lägenheter så man kan inte få en kö plats verkar det som.
Kommer inte ge specifika saker men har stått i kö nånstans mellan 5-10 år och har haft bra kö tider på lägenheter och varit på 1 visning också, dock är detta utanför stockholm så på tåglinjen men mig spelar det ingen roll aldrig behövt bo i stockholm.
Tror det är så dom kan hyra ut lägenheter till specifika folk, så dom tar bort kö tiden ur ekvationen helt och hållet. Spelar ingen roll om du har stått +20 år eller 1 år i kö, båda personer söker till en annons med klump lägenheter sen väljer hyresvärden typ vem som får lägenheten och skiter fullständigt i kö systemet.
Eller så kanske jag missförstod jag systemet, för såg nån skriva nånting om ranking och man skulle ranka lägenheter. Så kanske är en annons på klump lägenheter typ 5-10 st så får man söka alla dom men ranka dom i ordning vilket som är mest intressanta för en eller nåt.
Nån som använt detta system och kan förklara vad det går ut på?
Vill inte ta risken att anmäla mig till en sån om nåt skulle gå fel.