2022-05-08, 18:55
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Om man ser till alla skriverier och allt snack i övrigt om Liverpool och den sk kvadrupeln under de sista månaderna, så tror jag att det kommer anses som ett ännu större fiasko om de bara klara av att Ligacupen av de här fyra titlarna, särskilt eftersom att Liverpool är i final i två av de.

Skulle Man City tappa ligatiteln och därmed ta 0 titlar, så kommer även det att anses som ett stort fiasko. Men Citys säsong har inte hajpats upp i så stor grad som det Liverpool har blivit under denna säsong, så jag är tämligen säker på att det kommer att anses som ett större fiasko för Liverpools del om Ligacupen blir den enda titel som de vinner den här säsongen.

Vad jag skriver är att jag tycker att detta Liverpool laget är överskattat, det är ngt som jag har tyckt över lång tid. Dock så snackar jag om hela laget, och inte enkelt spelare här.

Resten av det som du tjatar om har jag ej tid till att svara på.

Sjukt att det överskattade laget kört över Arse i varje möte. Men det är väl en annan historia gissar jag på när de gäller dig?

Så final i alla cuper, och just nu 2a i ligan är alltså överskattat? Men Arse 2*8 plats och nu 4a pga inget Europaspel är underskattat? Om jag förstår dig rätt? Att Arse spenderat 1.5 miljarder snackar vi också tyst om gissar jag?
Citera
2022-05-08, 18:58
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Kul och se Trippier tillbaka. Trodde han skulle vara borta resten utav säsongen.
Citera
2022-05-08, 18:59
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlasetEtomt
Bara jag som alltid stört mig på Sterling´s springstil? Ser ut som en transa i högklackat när han tar fart!!
(han är skicklig med boll och snabb, säger inget om det. Det estetiska kan inte ens räknas som sekundärt men bara något jag hängt upp mig på)

Jag o farsan brukar skoja om att han har samma hållning som Kalle Anka och ser ut som honom när han springer. Samma med Kalle Anka på Julafton, då kommer ofta kommentaren "där är Sterling" när Kalle är igång.
Citera
2022-05-08, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Jag o farsan brukar skoja om att han har samma hållning som Kalle Anka och ser ut som honom när han springer. Samma med Kalle Anka på Julafton, då kommer ofta kommentaren "där är Sterling" när Kalle är igång.

hahahaha, den liknelsen funkar också
Citera
2022-05-08, 19:20
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Klockren jämförelse, faktiskt 😅
Citera
2022-05-08, 19:53
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:

Ej! Han springer som en t-rex det är därför han är så bra för t-rex var topp 3 bästa dinosaurier.
Citera
2022-05-08, 20:23
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Bra med många mål i dag för målskillnaden. Fler mål än ligans bästa anfall, och färre insläppta än ligans bästa försvar
Citera
2022-05-08, 20:33
Medlem
Generalanderssons avatar
Jäklar vilken humor det är att lyssna på Klopp varenda gång efter att Liverpool har tappat poäng som att se en gring 6-åring: https://youtube.com/watch?v=l6ghcDf-j4

Vad förväntar idioten sig egentligen, att hans motståndare ska lägga en matchplan som gynnar Liverpool?
Citera
2022-05-08, 20:39
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Jäklar vilken humor det är att lyssna på Klopp varenda gång efter att Liverpool har tappat poäng som att se en gring 6-åring: https://youtube.com/watch?v=l6ghcDf-j4

Vad förväntar idioten sig egentligen, att hans motståndare ska lägga en matchplan som gynnar Liverpool?

Ja det gör han men Conte slängde på luren när Klopp ringde och skulle be om det.
Citera
2022-05-08, 20:50
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Ej! Han springer som en t-rex det är därför han är så bra för t-rex var topp 3 bästa dinosaurier.

Kommer ihåg att Anita i Newcastle hade samma stil när han löpte, det ser så jäkla lustigt ut men det är tillsynes effektivt.

Vad ska man säga om dagens match egentligen, visst att man på förhand ansåg att en förlust var en troligen utgång. Men som brukligt går man ändock inte med en inställning i varje match och oavsett motstånd att man ska vinna (fallhöjden vid en eventuell förlust är inte så hög med dessa motståndare samt matchbild). Man var inte lika aggresiv mot City i sitt presspel som man var mot Liverpool men man ändå tycka att man höll ett rätt så okej spel i början även fast det inte var perfekt. Sen pallar man inte riktigt att hålla igång försvaret och diverse försvarsmissar (vilket nästan är ofrånkomligt vid ett möte mot ett lag av Citys kaliber) så får man mål mot sig. Speciellt 3-0 är verkligen spiken i kistan, vid 2-0 så finns det fortfarande ett hopp om man kan lyckas komma tillbaka. Härligt att se Trippier och Wilson tillbaka och få lite matchspel.

Nu är det bara två matcher kvar där Arsenal är nästa motståndare, den känns på förhand som jäkligt klurig speciellt med tanke på vad Arsenal har att kriga för. Men däremot så är Arsenal det "lättaste motsåndet utav de topplag vi mött på slutet (pool och city) och Arsenal har visat en rätt ostabilitet som kan komma att utnyttjas. Burnley som sista lag bör vara tre pinnar in på kontot vilken dag i vecka som helst.
Citera
2022-05-08, 20:52
Medlem
Imbazs avatar
Nu känns ju ligan klar, City kommer ta hem den.

Citat:

Det är alltid lika härligt att på en icke matchdag för LFC så kan du ändå inte klara av att inte rajlera och försöka trigga om LFC.

Besattheten av Liverpool måste ju vara jobbig för dig, har den infunnit sig tack vare deras överlägsenhet?
Citera
2022-05-08, 20:53
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:

Vilken humor att läsa Generalandersson att matchen vändes och förlorades när Arteta försökte moppa upp sig..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in