Citat:
Ursprungligen postat av
GlasetEtomt
Tror inte en andra plats i ligan, avgjort i sista omgångarna, CC guld, FA cup (den tar dom) guld och CL
final kommer ses som en dålig säsong även om öfolk kommer nämna vad som kunde varit..
Däremot blir det ju totalfiasko om City skulle tappa ligan och gå ur detta utan en enda titel..
Om man ser till alla skriverier och allt snack i övrigt om Liverpool och den sk kvadrupeln under de sista månaderna, så tror jag att det kommer anses som ett ännu större fiasko om de bara klara av att Ligacupen av de här fyra titlarna, särskilt eftersom att Liverpool är i final i två av de.
Skulle Man City tappa ligatiteln och därmed ta 0 titlar, så kommer även det att anses som ett stort fiasko. Men Citys säsong har inte hajpats upp i så stor grad som det Liverpool har blivit under denna säsong, så jag är tämligen säker på att det kommer att anses som ett större fiasko för Liverpools del om Ligacupen blir den enda titel som de vinner den här säsongen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Drickback
Du skriver ju att de är överskattade mig veterligen är det bara Thiago som kan kallas världsstjärna då han kom från Bayern München resten har blivit klart bättre i Liverpool och inga världsstjärnor i sitt tidigare lag. Ingen aning varför du ska klanka ner på det och påstå de är överskattade? De har ju själva som grupp tagit sig upp på en mycket hög nivå. Du håller ju på det laget och skriver tillbaka om det precis som du gör om min klubb.
Arsenal - City - Real alla dessa klubbar har lite samma sätt som grupp dvs nonchalant överklass mentalitet.
Även om Liverpool bara står med ett ligaguld och en 2:a plats så är det långt mer än vad ni skramlade ihop! Vi är det enda laget som kommer spela alla 63 matcher som går att spela.
Liverpool har spelat var ”3:e” dag i några veckor där ena matchen är viktigare än den andra ska man dessutom spela mot stående försvar som Tottenham gjorde för de inte kan bättre fotbolll mot oss blir det än mer slitsamt då kreativa spelet måste vara på topp. Liverpool var lite soppatorsk sista 15 i ben och knopp därför blir det bara 1-1
Liverpool var det klart bättre fotbollslaget.
Vad jag skriver är att jag tycker att detta Liverpool laget är överskattat, det är ngt som jag har tyckt över lång tid. Dock så snackar jag om hela laget, och inte enkelt spelare här.
Resten av det som du tjatar om har jag ej tid till att svara på.