2022-05-08, 13:20
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlasetEtomt
Är väl ingen som skulle se det som Fiasko säsong av Liverpool?
Det finns alltid de som ska provocera.
Citera
2022-05-08, 13:23
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Är Jesse marsch bättre än Arteta?
Citera
2022-05-08, 13:29
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Nja att Liverpool är överskattat ser jag det inte som utan att Spurs är underskattade jättedödare, även om många såg detta komma. Jag hoppas fan att vi samlar oss så att NLD inte blir en Wenger Trophy Final på deras hemmaplan.. Dom verkar ha svårt med motivation mot mittenlagen men plockar fram hela verktygslådan mot större motstånd..

Skriver under på varenda ord!! well said (även om dom gav bort 1 pinne, tappa 2)
Jag menar att detta Liverpool laget är överskattat, det är ngt som jag har tyckt över lång tid. Det sagt, så påstår jag inte att de är dåliga e.l.

Ja, det är ju typiskt att det var just mot Tottenham som Liverpool skulle avge poäng. Men jag tror dock att vi får se en helt annan matchbild i Derbyt.
Citat:
Är väl ingen som skulle se det som Fiasko säsong av Liverpool? Möjligen om dom tappar båda finalerna och ligan på sista veckorna men tror ändå folk är imponerade av säsongen även om mentaliteten i truppen isf skulle ifrågasättas.. Som du själv sa, ligan va död i januari men dom lyckades kämpa sig tillbaka. ingen trodde på ens en liten chans på 4titlar. Nä oavsett hur dessa veckor går kan ingen säga fiasko
Det har ju varit en hel del snack om att Liverpool under de senaste veckorna om att Liverpool kommer/skall ta hem ”The Quadruple” denna säsong. Men om Liverpool skulle bara vinna Ligacupen, så måste det nog anses som ett fiasko för deras del - speciellt mtp all hypen.

Bayer Leverkusen 2001/02 var ju i ungefär samma båt som det Liverpool nu befinner sig i. Med 2-3 veckor kvar av säsongen så låg Leverkusen till att vinna BL-titeln, och de nådde final i både tyska DFB-Cupen såväl som i UCL. Leverkusen tappade dock ligatiteln till Dortmund i sista omgången, de förlorade DFB-Cupen mot Schalke och UCL finalen mot Real Madrid.
Senast redigerad av Generalandersson 2022-05-08 kl. 14:15.
Citera
2022-05-08, 14:48
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Skit samma gör det bara. City tar in Pogba så ser vi om han kan tända eld i brasan (juve/landslaget form)...

Så kan skriva ''Welcome to Manchester'' med en bild på honom. Om folk fortfarande kommer ihåg när Tevez välkomnades

Det vore ju adding insult to injury på ett United som ligger ner. Särskilt om Pep skulle få fart på fransmannen. Talangen har ju aldrig någon tvivlat på att den finns där.

Även om Pogba varit väldigt bra med rätt spelare i kring sig, vetefan jag. Hans gigantiska ego som alltid ser andras brister, men inga egna - är det vad man vill ha i bygget? Han är cancer på laget när han är dålig.
Citera
2022-05-08, 15:05
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Det vore ju adding insult to injury på ett United som ligger ner. Särskilt om Pep skulle få fart på fransmannen. Talangen har ju aldrig någon tvivlat på att den finns där.

Även om Pogba varit väldigt bra med rätt spelare i kring sig, vetefan jag. Hans gigantiska ego som alltid ser andras brister, men inga egna - är det vad man vill ha i bygget? Han är cancer på laget när han är dålig.

Vissa spelare fungerar inte alls och är omöjliga fall. Zlatan fungerade inte med Pep men gjorde det bra under Mou. Kanske tvärtom här med pogba och pep.

Får se hur mittfältet ser ut till sommaren. Vem vet om Silva fortfarande vill lämna, eller Gundo som bara har ett år kvar på kontraktet + hans skador.
Citera
2022-05-08, 15:06
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Jag menar att detta Liverpool laget är överskattat, det är ngt som jag har tyckt över lång tid. Det sagt, så påstår jag inte att de är dåliga e.l.

Det har ju varit en hel del snack om att Liverpool under de senaste veckorna om att Liverpool kommer/skall ta hem ”The Quadruple” denna säsong.

Självklart är ett gäng medelmåttor som presterar överskattade till skillnad mot Arsenal där många tror de är bäst men som är långt efter medelmåttorna… Medelmåttorna är de enda obesegrade laget i PL under 2022.

Gällande kvadrupeln så är den fortfarande möjlig på pappret men extremt höga odds på att så blir, folk har/haft förhoppningar. Kan du citera de som skriver att den kommer/skall ta hem?
Citera
2022-05-08, 15:08
Medlem
Citat:

Bayer Leverkusen 2001/02 var ju i ungefär samma båt som det Liverpool nu befinner sig i. Med 2-3 veckor kvar av säsongen så låg Leverkusen till att vinna BL-titeln, och de nådde final i både tyska DFB-Cupen såväl som i UCL. Leverkusen tappade dock ligatiteln till Dortmund i sista omgången, de förlorade DFB-Cupen mot Schalke och UCL finalen mot Real Madrid.

Tror inte en andra plats i ligan, avgjort i sista omgångarna, CC guld, FA cup (den tar dom) guld och CL
final kommer ses som en dålig säsong även om öfolk kommer nämna vad som kunde varit..

Däremot blir det ju totalfiasko om City skulle tappa ligan och gå ur detta utan en enda titel..
Citera
2022-05-08, 15:11
Medlem
Generalanderssons avatar
Leeds ligger för tillfället på nedflyttningsplats, vilken klubb av Everton och Leicester ser ni ”helst” ramla ner till Championship?
Senast redigerad av Generalandersson 2022-05-08 kl. 15:27.
Citera
2022-05-08, 15:30
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Leeds ligger för tillfället på nedflyttningsplats, vilken klubb av Everton och Leicester ser ni ”helst” ramla ner till Championship?

Leicester kan ju aldrig ramla ur iår.

Men misstänker att du menade leeds, vill att Everton åker ut med huvudet före.
Citera
2022-05-08, 15:32
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Leicester kan ju aldrig ramla ur iår.

Men misstänker att du menade leeds, vill att Everton åker ut med huvudet före.
Haha. Naturligtvis

Klarade bara av att blanda Leicester och Leeds av ngn anledning.
Citera
2022-05-08, 15:39
Medlem
Citat:
Leeds ligger för tillfället på nedflyttningsplats, vilken klubb av Everton och Leeds ser ni ”helst” ramla ner till Championship?

Everton ser jag gärna kvar även om jag innerligt hoppas Richarlison försvinner till Kina eller nån annan liga man aldrig ser..

Tufft val mellan Burnley och Leeds dock, Leeds har historia och ger ligan något medans Burnley är i samma jävla sits år efter år.. Men med gårdagen borträknad så har dom gjort en dödsryckning som förtjänar resultat..
Visst har Leeds drabbats av mycket och viktiga skador och tråkigt att ryka på det men ser inte viljan hos dom på samma sätt som hos Burnley och Everton..

kort och gott Leeds då

(tog mig friheten att rätta till i citatet)
Citera
2022-05-08, 15:55
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Självklart är ett gäng medelmåttor som presterar överskattade till skillnad mot Arsenal där många tror de är bäst men som är långt efter medelmåttorna… Medelmåttorna är de enda obesegrade laget i PL under 2022.

Gällande kvadrupeln så är den fortfarande möjlig på pappret men extremt höga odds på att så blir, folk har/haft förhoppningar. Kan du citera de som skriver att den kommer/skall ta hem?
Var/när har jag, eller ngn annan, hävdat att Liverpool är ett gäng med medelmåttor? Och jag kan inte se varför du drar upp Arsenal här.

Jodå, allt är ju möjligt på pappret. Men det är även möjligt att Liverpool kommer bara att sitta kvar med Ligacupen när säsongen är slut, och jag blir inte speciellt överraskad om Liverpool går och gör en ”Neverkusen”.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in