2022-05-07, 23:27
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Av alla lag LFC kan tappa poäng mot Sp*rs va fan? En av få gånger man håller på er och ni ger bort 2 pinnar till jordens avskum.

Det här ska Real straffa er hårt för 😈
Citera
2022-05-07, 23:34
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DidierDrogba02
Av alla lag LFC kan tappa poäng mot Sp*rs va fan? En av få gånger man håller på er och ni ger bort 2 pinnar till jordens avskum.

Haha jag önskar att så inte var fallet men vi torska iaf inte som City gjorde mot dem
Citera
2022-05-08, 00:07
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Haha jag önskar att så inte var fallet men vi torska iaf inte som City gjorde mot dem
Liverpool hade turen med sig i den här matchen. Tottenham var närmare 2-1 än vad de var.

Liverpool är ett överskattat lag.
Senast redigerad av Generalandersson 2022-05-08 kl. 00:15.
Citera
2022-05-08, 00:20
Medlem
zlikyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Liverpool hade turen med sig i den här matchen. Tottenham var närmare 2-1 än vad de var.

Hoppas ingen låter sig bli provocerad av detta. Snälla.

Underhållande match får man säga. Tottenhams resultat mot City och Liverpool den här säsongen imponerar, där är de ruskigt bra. Bara att hoppas att City kan tappa lite poäng nu.

Diaz är fan ta mig helt otrolig. Vilken värvning.
Senast redigerad av zlikyr 2022-05-08 kl. 00:28.
Citera
2022-05-08, 00:51
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zlikyr
Hoppas ingen låter sig bli provocerad av detta. Snälla.

Underhållande match får man säga. Tottenhams resultat mot City och Liverpool den här säsongen imponerar, där är de ruskigt bra. Bara att hoppas att City kan tappa lite poäng nu.

Diaz är fan ta mig helt otrolig. Vilken värvning.
Vad är det som är provocerande med detta? det är ju sanningen. Tottenham var de facto närmare att få in 2:a målet än vad Liverpool var.

Och jag måste få tycka att detta Liverpool-laget är överskattat. 2x inhemska pokaler på 7 år.

Men ja, det var en underhållande match.
Senast redigerad av Generalandersson 2022-05-08 kl. 00:54.
Citera
2022-05-08, 02:19
Medlem
Citat:
Jag trodde det samma det 99% av alla fotbollskunniga runt om i världen tippade om Liverpool-Tottenham.

Men jävlar vad stolt du verkar över att Tottenham tog 1p, vad säger du i morgon när Arsenal är 4p före er? Haha.
Snacka om att du tolkade in mycket i ”Bra tippat”.

Jag säger sällan något innan matcherna eftersom risken alltid finns att man bara gör bort sig och framstår som en riktig jävla pajas…
Och ska jag uttala mig kommer jag inte med påståenden huggna i sten. Gör man det ska man fan få käka upp det också och inte gömma sig bakom lögner som vem som helst här inne kan genomskåda med en enkel sökning.

Klart man är nöjd med 1 poäng på Anfield - finns inga lag som inte är det så vad är problemet? Tottenham gjorde en bra match i en av världens just nu svåraste bortamatcher. Ta det som en man istället för att sitta och böla. Du kanske skolar någon nästa vecka istället?
Citera
2022-05-08, 04:52
Medlem
Hade på känn att Tottenham skulle skrälla. Nu fixar City titeln om de inte är alltför besvikna över CL.
Upp till Arsenal idag om de vill detta eller inte.
Citera
2022-05-08, 10:08
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Snacka om att du tolkade in mycket i ”Bra tippat”.

Jag säger sällan något innan matcherna eftersom risken alltid finns att man bara gör bort sig och framstår som en riktig jävla pajas…
Och ska jag uttala mig kommer jag inte med påståenden huggna i sten. Gör man det ska man fan få käka upp det också och inte gömma sig bakom lögner som vem som helst här inne kan genomskåda med en enkel sökning.

Klart man är nöjd med 1 poäng på Anfield - finns inga lag som inte är det så vad är problemet? Tottenham gjorde en bra match i en av världens just nu svåraste bortamatcher. Ta det som en man istället för att sitta och böla. Du kanske skolar någon nästa vecka istället?

Grattis till pinnen.

Besviken på utfallet igår, prestationen inte riktigt på den nivå man hade behövt vara. Som matchbilden såg ut var det första målet ohyggligt viktigt - om Liverpool fått in en boll hade man tvingat Spurs framåt, nu blev det mer av samma istället. Conte är duktig på reaktiva matchplaner, likt Mourinho. Värre med konstruktiva, vad jag förstår.

Ändå är känslan att båda lagen hade behövt alla 3p igår. Spurs skäms ju självklart inte för 1p på Anfield som du säger, men som man genomförde matchen och som tabellen ser ut så hade det behövts.

Salah har valt fel tillfälle att dumpa formen. Det där kontraktet han förhandlar om, och sen prestera så här. Credd dock för maxlöpningen han tar i 87e för att hjälpa Konate mot Son till egen box. Kolla på spelarna han anses konkurrera med i världstoppen på samma position: Mbappe, Neymar, Messi osv. Ingen av dem hade ens funderat på den löpningen, de hade lunkat därframme. Där tycker jag Klopp träffat rätt - spelare som Mané och Salah tar sitt ansvar defensivt såväl som offensivt. Inga glidare längst fram som står och gestikulerar.

City fick en livlina till, nu har man råd att kryssa en av återstående fyra. Har mycket svårt att se annat än att de cruisar sig till fyra raka, men vi får se hur mycket CL-debaclet påverkat dem.

Men men. Än är det en del fotboll kvar. Och två cupfinaler. Det blir kul!
Citera
2022-05-08, 10:49
Medlem
Citat:

Nja att Liverpool är överskattat ser jag det inte som utan att Spurs är underskattade jättedödare, även om många såg detta komma. Jag hoppas fan att vi samlar oss så att NLD inte blir en Wenger Trophy Final på deras hemmaplan.. Dom verkar ha svårt med motivation mot mittenlagen men plockar fram hela verktygslådan mot större motstånd..

Citat:
Ursprungligen postat av DidierDrogba02

Skriver under på varenda ord!! well said (även om dom gav bort 1 pinne, tappa 2)
Citera
2022-05-08, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Grattis till pinnen.
Salah har valt fel tillfälle att dumpa formen. Det där kontraktet han förhandlar om, och sen prestera så här. Credd dock för maxlöpningen han tar i 87e för att hjälpa Konate mot Son till egen box. Kolla på spelarna han anses konkurrera med i världstoppen på samma position: Mbappe, Neymar, Messi osv. Ingen av dem hade ens funderat på den löpningen, de hade lunkat därframme. Där tycker jag Klopp träffat rätt - spelare som Mané och Salah tar sitt ansvar defensivt såväl som offensivt. Inga glidare längst fram som står och gestikulerar.

City fick en livlina till, nu har man råd att kryssa en av återstående fyra. Har mycket svårt att se annat än att de cruisar sig till fyra raka, men vi får se hur mycket CL-debaclet påverkat dem.

Men men. Än är det en del fotboll kvar. Och två cupfinaler. Det blir kul!

Salah hade ju rätt dålig form redan innan kontraktet skrevs på, såg det lite som att dom försökte visa honom att "vi tror på dig" och ta bort en energitjuv om det nu va något han grunnade på mycket. Snarare Mane som tappat nu sista 2-3 veckor tycker jag, missar och ser verkligen inte ut att ha så roligt som han brukar göra. märks att han börjar få soppatorsk efter en sjukt lång säsong.
Man får inte glömma att inte bara har Liverpool gått till final i alla turneringar och därför spelar max antal matcher på en säsong, Salah och Mane har också gått till final i Afrikanska mitt i detta. Inte kollat men dom är säkert uppe i 60 matcher var denna säsongen.

Tyckte nog att det va Alexander Arnlold Trent som va skillnaden på vinst och kryss igår. inte bara att han strula till positioneringen vid målet som studion påpekade men inläggen och löpningarna va under den klass han brukar visa upp.. Kanske inte schysst att lägga den på en sån ung kille som nästan alltid visar enorm klass och även igår visade att han är bland dom bästa på sin position trots underbetyg.
Men så små skillnader va det igår
Citera
2022-05-08, 11:39
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Naturligtvis trist med poängtapp men inte jättechockerande. Presspelet såg bra ut för det mesta men skapades dåligt med ordentliga målchanser. Spurs mål tog dem bra men såg oerhört avvaktande ut från Liverpools sida. City tippades före Liverpool innan ligan startade, såg ut som givna seriesegrare i januari men det blev mer intressant än vad man då kunde tro. Många Liverpoolfans var oroade med tanke på bristen på värvningar samt afrikanskamästerskapet. Så oavsett hur det slutar har Liverpool gjort det bra. Även om en del vill försöka få det till fiasko. Men det är alltid surt när man är så nära.
Citera
2022-05-08, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
Naturligtvis trist med poängtapp men inte jättechockerande. Presspelet såg bra ut för det mesta men skapades dåligt med ordentliga målchanser. Spurs mål tog dem bra men såg oerhört avvaktande ut från Liverpools sida. City tippades före Liverpool innan ligan startade, såg ut som givna seriesegrare i januari men det blev mer intressant än vad man då kunde tro. Många Liverpoolfans var oroade med tanke på bristen på värvningar samt afrikanskamästerskapet. Så oavsett hur det slutar har Liverpool gjort det bra. Även om en del vill försöka få det till fiasko. Men det är alltid surt när man är så nära.

Är väl ingen som skulle se det som Fiasko säsong av Liverpool? Möjligen om dom tappar båda finalerna och ligan på sista veckorna men tror ändå folk är imponerade av säsongen även om mentaliteten i truppen isf skulle ifrågasättas.. Som du själv sa, ligan va död i januari men dom lyckades kämpa sig tillbaka. ingen trodde på ens en liten chans på 4titlar. Nä oavsett hur dessa veckor går kan ingen säga fiasko
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in