2022-05-07, 15:38
Medlem
Madzen123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
Hur påverkar en likviditetsgarant kursen rent konkret?
Vem är du och ställa frågor? Rent konkret.
Citera
2022-05-07, 16:15
Medlem
U-landsdemokrats avatar
Sitt lugnt i båten. Dollarfallet är på ingående.
Citera
2022-05-07, 16:38
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Alright du tycker man ska sälja nu. När ska man köpa igen då?

Du ser ju om du går bak i tråden att Droidbishop och Madzen123 haft fel i nästan varje trade samt att de är skuldsatta och lever på marginalen. Det gör inte jag. Om du försöker få mig att börja scalpa med hävstång och bli rekt som de två genierna så tror du fel.

Snubbarna vet inte ens vad en market maker är, än mindre hur man tjänar pengar. Vem skryter med 200 usd vinst förra året? Losers for life.
Lol, vad får dig att förutsätta att jag är skuldsatt och lever på marginalen och blir rekt? Jag tjänar bra på trading, jag behöver egentligen inte ens jobba.

Trading handlar om att reagera på priset, identifiera support/resistance och ha vettig riskanalys. That's it.
Eller tror du inte att folk kan leva på daytrading? Dom som har konstant fel är fundamentals pojkarna.
Prisgrafen är allt man behöver.

Tråden handlar om trading och analys, folk ger sina synpunkter på marknaden och priset. Orka hålla på
Senast redigerad av DroidBishop 2022-05-07 kl. 16:45.
Citera
2022-05-07, 19:41
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madzen123
Vem är du och ställa frågor? Rent konkret.
Tänkte väl det. Du har inte koll.
Citera
2022-05-07, 19:43
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Lol, vad får dig att förutsätta att jag är skuldsatt och lever på marginalen och blir rekt? Jag tjänar bra på trading, jag behöver egentligen inte ens jobba.

Trading handlar om att reagera på priset, identifiera support/resistance och ha vettig riskanalys. That's it.
Eller tror du inte att folk kan leva på daytrading? Dom som har konstant fel är fundamentals pojkarna.
Prisgrafen är allt man behöver.

Tråden handlar om trading och analys, folk ger sina synpunkter på marknaden och priset. Orka hålla på
Saken är ju att du haft fel i allt hittills.

Vem tror du tjänat bäst? Fundamentalapojken som investerade 100k i btc för tio år sedan eller du som tradeat med småpengar den tiden?
Citera
2022-05-07, 22:06
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Saken är ju att du haft fel i allt hittills.

Vem tror du tjänat bäst? Fundamentalapojken som investerade 100k i btc för tio år sedan eller du som tradeat med småpengar den tiden?
Jasså? Jag hade rätt med 46-48 short. 37700 gav bra utdelning. Osv. Och det handlar inte om att ha rätt, utan bara att identifiera prispunkter som har högst sannolikhet att få en reaktion. Om priset går igenom en nivå så skriker ni att man har fel. Jag är ingen siare, trading handlar om sannolikheter och riskhantering.

Det är extremt få som köpt bitcoin för 10 år sen och fortfarande håller. Extremt få!

Hodling blir mer och mer som ett vanligt sparande. Du får inte speciellt bra utdelning längre
Citera
2022-05-07, 22:59
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Jasså? Jag hade rätt med 46-48 short. 37700 gav bra utdelning. Osv. Och det handlar inte om att ha rätt, utan bara att identifiera prispunkter som har högst sannolikhet att få en reaktion. Om priset går igenom en nivå så skriker ni att man har fel. Jag är ingen siare, trading handlar om sannolikheter och riskhantering.

Det är extremt få som köpt bitcoin för 10 år sen och fortfarande håller. Extremt få!

Hodling blir mer och mer som ett vanligt sparande. Du får inte speciellt bra utdelning längre
Bra att du erkänner att hodla hade gett mer de senaste tio åren.

Din ”enda” lyckade trade som du nu skryter med gjorde du inlägg om att du gick long för att sedan ta bort det och skriva att du gick kort. Snyggt. Att du sedan aldrig gått in med mer än 200 usd i en trade säger en del. Total portfölj på 2k usd. Grattis.
Citera
2022-05-08, 00:02
Medlem
zlikyrs avatar
Under 35k snart. Vilket jävla ras!
Citera
2022-05-08, 00:02
Medlem
Citat:
10 kanske, men det är väldigt många som gjort det i 9 år. Marknaden hoppade en magnitud 2013, så skillnaden är rätt stor.

Detta är nämligen en klocka som inte går bakåt. Det går inte att fatta Bitcoin och sedan plötsligt sluta fatta Bitcoin. Det är som att börja använda en dator och sedan känna att "äh, det här med datorer och internet var ju ingen grej".

Säkert svårt att förstå för någon som är upptagen med tarrotkort/TA med vilda förhoppningar. Men jag kan lova dig att du är där en dag och förstår precis vad jag menar.
Citera
2022-05-08, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KingKerry
Vet inte om du trollar men du menar alltså att vi dels ska ner under tidigare ATH vilket aldrig hänt samt att vi ska ha en bearmarket som pågår 1 år förbi nästa halving? Känns som oddsen för att gå under 20k är extremt låg, skulle isf vara att 3e världskriget startade.

Inflationen försvinner inte inom kort och Fed kommer att fortsätta att höja räntorna. Nasdaq S&P 500 och DOW kommer att fortsätta att slaktas tillsammans med krypto och folket så ja
Citera
2022-05-08, 05:41
Medlem
U-landsdemokrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chucknorris2
Inflationen försvinner inte inom kort och Fed kommer att fortsätta att höja räntorna. Nasdaq S&P 500 och DOW kommer att fortsätta att slaktas tillsammans med krypto och folket så ja
Krypto är ingen aktie utan en valuta som skyddar kapital mot den kommande dollar kollapsen. Konstigt att så många förnekar syftet med Bitcoin. Det beror säkert på all Ukraina propaganda. Passa på att köpa nu när idioterna säljer.
Citera
2022-05-08, 06:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av U-landsdemokrat
Krypto är ingen aktie utan en valuta som skyddar kapital mot den kommande dollar kollapsen. Konstigt att så många förnekar syftet med Bitcoin. Det beror säkert på all Ukraina propaganda. Passa på att köpa nu när idioterna säljer.

Det är säkert den där kokainsnortande Zelensky som är med på ett hörn. Men har inte köpkraften i dollarn minskat det senaste året? Ändå sjunker Bitcoin (och alla krypto) trots nationalstatsadoption och superexponering i mainstremmedia. https://youtu.be/OZnBt2W48A0?t=34

Citat:
Ursprungligen postat av sebastianlarsson2
Detta är nämligen en klocka som inte går bakåt. Det går inte att fatta Bitcoin och sedan plötsligt sluta fatta Bitcoin. Det är som att börja använda en dator och sedan känna att "äh, det här med datorer och internet var ju ingen grej".

Säkert svårt att förstå för någon som är upptagen med tarrotkort/TA med vilda förhoppningar. Men jag kan lova dig att du är där en dag och förstår precis vad jag menar.

Fin analogi, men finns det något större internetföretag som har gått tillbaka till Hypertext Transfer Protocol från Hypertext Transfer Protocol Secure?
Senast redigerad av oshin.cantwell 2022-05-08 kl. 06:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in