2022-05-05, 21:18
Avslutad
Snart under 36000 på en torsdag. Vart ska detta sluta?
Citera
2022-05-05, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81

Vi ska sakta men säkert gå ner till ungefär 10k under en 3-5års period.
Man kan trejda under denna tiden man kan köpa stora dippar och sälja pumpar. men vi måste ha en lång bearmarket kryptovinter minst 3år eller mer först innan nästa bull.
Citera
2022-05-05, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chucknorris2
Vi ska sakta men säkert gå ner till ungefär 10k under en 3-5års period.
Man kan trejda under denna tiden man kan köpa stora dippar och sälja pumpar. men vi måste ha en lång bearmarket kryptovinter minst 3år eller mer först innan nästa bull.

Vet inte om du trollar men du menar alltså att vi dels ska ner under tidigare ATH vilket aldrig hänt samt att vi ska ha en bearmarket som pågår 1 år förbi nästa halving? Känns som oddsen för att gå under 20k är extremt låg, skulle isf vara att 3e världskriget startade.
Citera
2022-05-05, 23:23
Medlem
Madzen123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Kolla vad som hänt med priset varje torsdag denna månaden
Mid week reversal återigen.
Citera
2022-05-05, 23:24
Medlem
Madzen123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingKerry
Vet inte om du trollar men du menar alltså att vi dels ska ner under tidigare ATH vilket aldrig hänt samt att vi ska ha en bearmarket som pågår 1 år förbi nästa halving? Känns som oddsen för att gå under 20k är extremt låg, skulle isf vara att 3e världskriget startade.
https://www.investopedia.com/solving-the-war-puzzle-4780889

Tror btc kommer fylla sin funktion ännu bättre än vad den gör nu då
Citera
2022-05-06, 10:06
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Bollingerbanden är rejält sammanpressade nu. Hoppas på en fakeout ner till 35-36k följt av en stark trendväxling uppåt.

Följer detta med spänd förväntan! Ska bli oerhört intressant att se om det visar sig stämma även denna gång eller om mönstret invalideras.
Citera
2022-05-06, 11:24
Medlem
DroidBishops avatar
Tror folk som skrattat åt 20k kommer nog få ett bryskt uppvaknande inom kort

Marknaden är mycket svag, även vanliga börsen, som drar ner BTC med sig. Det finns gott om utrymme för en washout, 36k ser inte ut att hålla. Kanske 35000 men jag är skeptisk. Så ner mot 30-31 och vidare. Skulle inte bli förvånad om den trycker ner ända till 2019 high vid 14k för att tvätta ur så många som möjligt innan en riktig trend reversal.

Fundamentals? Lol
Citera
2022-05-06, 11:37
Medlem
Madzen123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Tror folk som skrattat åt 20k kommer nog få ett bryskt uppvaknande inom kort

Marknaden är mycket svag, även vanliga börsen, som drar ner BTC med sig. Det finns gott om utrymme för en washout, 36k ser inte ut att hålla. Kanske 35000 men jag är skeptisk. Så ner mot 30-31 och vidare. Skulle inte bli förvånad om den trycker ner ända till 2019 high vid 14k för att tvätta ur så många som möjligt innan en riktig trend reversal.

Fundamentals? Lol
Köper det du säger. Mycket möjligt scenario.

Det som bekymrar mig är dem 3 vector candelsen vi fick igårdagens dropp, detta innebär just nu att MM gick duktigt Long igår. Nu blir det intressant och se hur många som väljer fel rikning innan en reversal.

Igår hade vi 900 Shorts öppna mot 150 longs. Efter droppet skedde.
You do the math, något kokar i grytan 🙈 fundamentals only, var är Richard heart 😄😄
Citera
2022-05-06, 12:54
Medlem
Nu skiter vi alla i byxan igen. Jag fyller på här nere. Inte tid att vänta. 100k kan komma imorn
Citera
2022-05-06, 18:21
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 14329
Nu skiter vi alla i byxan igen. Jag fyller på här nere. Inte tid att vänta. 100k kan komma imorn
Samma här. Fyllde på lite på 35,6k tidigare. Har sedan länge en stor laddning som jag vill slänga in på 30-31k. Funderar nu på om det kan vara värt att dela upp den och ta hälften på 30k och andra halvan på 25k.
Citera
2022-05-06, 22:09
Medlem
brolinlevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
Samma här. Fyllde på lite på 35,6k tidigare. Har sedan länge en stor laddning som jag vill slänga in på 30-31k. Funderar nu på om det kan vara värt att dela upp den och ta hälften på 30k och andra halvan på 25k.

Kollade in för att se stämningen, ni håller uppe modet i alla fall.
Två saker som ni får mina 5 öre på
TA fungerar bra särskilt i avsaknad av fundamenta.
Det är absolut en förlust även om den inte realiseras. Det där mantrat är något som hänger med sedan vi gamla gubbar hade våra aktier på depåer, Volvo, Sandvik, ABB, alltså bra företag som alltid gick upp igen eftersom skälet till nedgången inte hade med det enskilda företaget att göra.

Shitcoins och skräpbolag går inte att översätta till det tänket, eller till ISK, och för övrigt var det korkat redan då. Men jag har också använt det i min ungdom. Men som sagt det är korkat, sälj och köp tillbaka billigare istället
Citera
2022-05-06, 22:45
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brolinlever
Kollade in för att se stämningen, ni håller uppe modet i alla fall.
Två saker som ni får mina 5 öre på
TA fungerar bra särskilt i avsaknad av fundamenta.
Det är absolut en förlust även om den inte realiseras. Det där mantrat är något som hänger med sedan vi gamla gubbar hade våra aktier på depåer, Volvo, Sandvik, ABB, alltså bra företag som alltid gick upp igen eftersom skälet till nedgången inte hade med det enskilda företaget att göra.

Shitcoins och skräpbolag går inte att översätta till det tänket, eller till ISK, och för övrigt var det korkat redan då. Men jag har också använt det i min ungdom. Men som sagt det är korkat, sälj och köp tillbaka billigare istället
Alright du tycker man ska sälja nu. När ska man köpa igen då?

Du ser ju om du går bak i tråden att Droidbishop och Madzen123 haft fel i nästan varje trade samt att de är skuldsatta och lever på marginalen. Det gör inte jag. Om du försöker få mig att börja scalpa med hävstång och bli rekt som de två genierna så tror du fel.

Snubbarna vet inte ens vad en market maker är, än mindre hur man tjänar pengar. Vem skryter med 200 usd vinst förra året? Losers for life.
Senast redigerad av Papper1512 2022-05-06 kl. 22:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in