2022-05-05, 01:40
Medlem
HushHoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xbaser
Det står så. Läs kommentarerna till Kostymgäddan. Otroligt oproffsigt hot. Verkar vara snubben själv som skriver det.

Jaha. Mitt inlägg var inte kopplat till det i alla fall.
Citera
2022-05-05, 01:42
Medlem
HushHoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knudson
I väldigt många videos säger Sara att dom ska ringa polisen. Har polisen i något fall startat en utredning om misstänkt brott? Vad är polisens inställning till dumpen?

Polisen grep en senast idag.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/nW6vBJ/misstankt-pedofil-gripen-i-stockholm?fbclid=IwAR3HBW8u-O3e-jIrRCr-JLEZx9vyIHiYjjni-8-5idGH1F7Sjd8xZS D48AI
Citera
2022-05-05, 01:53
Medlem
Knudsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HushHoney
Polisen grep en senast idag.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/nW6vBJ/misstankt-pedofil-gripen-i-stockholm?fbclid=IwAR3HBW8u-O3e-jIrRCr-JLEZx9vyIHiYjjni-8-5idGH1F7Sjd8xZS D48AI

Var det via dumpen? Bra jobbat isf! Får se om det leder till åtal då.
Citera
2022-05-05, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xbaser
Det står så. Läs kommentarerna till Kostymgäddan. Otroligt oproffsigt hot. Verkar vara snubben själv som skriver det.
Haha… Det var ju nästan lite skrattretande… Måste vara han själv.
Citera
2022-05-05, 01:58
Medlem
Kan ingen dra iväg namn på kostymgäddan till mig?
Citera
2022-05-05, 02:08
Medlem
HushHoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knudson
Var det via dumpen? Bra jobbat isf! Får se om det leder till åtal då.

Ja det var via dumpen men det "glömde" Aftonbladet nämna. Finns ett inlägg på Facebook om det. Håll utkik under morgondagen som sagt
Citera
2022-05-05, 02:14
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ja det var via dumpen men det "glömde" Aftonbladet nämna. Finns ett inlägg på Facebook om det. Håll utkik under morgondagen som sagt

Vaknade till... Tillhör jag "kär fiende"?

Ja... Blir spännande... Vulkanen eller gripandet som kommer imorgon? Eller både och?

Fast har Sara och Patrik varit i Stockholm på sistone.. Var inte de i Malmö? Hemsk stad. Pedofiler överallt.
Citera
2022-05-05, 03:02
Medlem
Citat:

Njaaaa dom skrev ju att det hade koppling med en sajt!! Bättre än inget!
Citera
2022-05-05, 03:10
Medlem
rikastistorstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankthetank666
Kan ingen dra iväg namn på kostymgäddan till mig?

Samma namn som fotbollsspelaren som tog Sverige till fotbolls-VM 2018. Han som la av förra sommaren pga skador.

Om du inte vet något om fotboll så förnamnet samma som skådespelaren Eklund från Johan falk-filmerna. Efternamnet Sveriges vanligaste.
Citera
2022-05-05, 03:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maximusen12
Jag bor inte kvar på orten där han bodde när förra brottet begavs så känner till väldigt lite om åren därefter. Han kom fram och pratade med mig för ett par år sedan i grannkommunen. Bor numera i Vålberg och heter förmodligen fortsatt T*mas P*lström om han inte bytt namn. Verkar inte så när man söker.
Vid förra brottet han dömdes för hade han bjudit in minderåriga och bjudit på sprit, våldtagit samt haft grov barnporr i sin dator. Minns inte i detalj.

Är det någon som sitter på hans gamla dom från 2010-2011? (Finns fler?)
Tingsrätten var så lagom hjälpsamma då domen är över x antal år och jag saknar målnummer, trots personnummer.

Onödiga kommentarer undanbedes...
Citera
2022-05-05, 03:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.R.
Haha… Det var ju nästan lite skrattretande… Måste vara han själv.

Ja, det är ju den första hårt slående tanken man får.

Men det kan ju även vara någon som hyser agg mot honom sedan tidigare, sedan senare, eller mot hans strumpor och vill få honom att framstå som än mer korkad än vad han redan fastslagit att han är.
Citera
2022-05-05, 04:00
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunessensommar
Om han gjort det vidriga han nu är misstänkt för är det jättebra jobbat av Dumpen som, i stället för att bara anmäla/tipsa om det han skrev och låtit rättsväsendet sköta resten:
- Konfronterat mannen i fråga utan att ha en aning om vem han är, vilka personer som finns i hans omgivning och inte, liksom vad han har gjort och inte,
- gett mannen i fråga all tid i världen att undanröja eventuella bevis
- gett mannen i fråga all tid i världen att hitta på förklaringar till eventuella besvärande omständigheter,
- begått ytterligare övegrepp mot ett underårigt potentiellt brottsoffer genom att till en början sprida grafiska skildringar i textform av ett eventuellt övergrepp detta barn har utsatts för,
- fortsatt begå övergrepp mot ett underårigt potentiellt brottsoffer genom att sprida den konfrontationsvideo där man låter redogöra för en hel del av dessa grafiska skildringar,
- och sammantaget, genom det ovan nämnda, därmed se till att sannolikheten för att den aktuelle mannen åtalas och döms för dessa gärningar minskat betänkligt, precis som det eventuellt utsatta barnets möjlighet till fullständig upprättelse gjort.

Jättebra jobbat, verkligen. Detta är exakt varför Dumpen är så vidrigt genomkorkat något alls kan vara. Ett gäng usla amatörer som leker privatspanare och tänker använda sitt material till fnissiga företagsevent lyckas alltså förvärra en redan genomvidrig situation för ett skyddsvärt barn. Fy fan, jag saknar ord för mitt förakt. För den aktuelle mannen om han gjort det han nu misstänks för, liksom för Dumpen för vad de har gjort. Allt, precis allt, med detta äcklar mig.

Ja du sammanfattar det väl, men det funkar inte med dumpens idé om att dra in swishpengar.
Då måste allt ut för att stimulera pöbeln att swisha ner, att ett barn får lida extra mycket är inte dumpens problem enligt deras policy.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in