2022-05-07, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Ja, du har EN egen röst, inte alla anhörigas röst! Du gör anspråk på att tala och tolka för ALLA anhöriga och förlöjligar de närstående som har andra åsikter än du. Som om du står över allt och alla. Om var och en talade för sig själv utan att smeta ner sina åsikter på andra personer vore mycket vunnet.

Det räcker inte alltid med att läsa. Ibland behöver man också förstå det man läser.
Citera
2022-05-07, 11:12
Medlem
E.84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Ditt man. Visar han vilja på att söka hjälp och ändra på sig?

Känns ju som att ska vi inte avrätta gäddorna så måste det bästa för samhället ändå vara att de får komma tillbaka in i värmen igen.
Det är inget jag tänker gå in på, allra minst här. Tänker inte bidra något till nån statistik.

Vet inte om jag riktigt är på den planhalvan att den typen av människor ska vara i någon värme i samhället.
Citera
2022-05-07, 11:18
Medlem
Har inte haft så bra koll på tråden nu senast, har Infolina gett en enda bra anledning till varför man publicerade detaljer om övergreppen innefattande en sexleksak? När man visste att barnet väldigt snabbt skulle gå att identifiera? Vilket ansvar tar Dumpen för att pedofiler sannolikt nu tillfredsställer sig själva till det lilla barnets bilder i vetskap om den exakta vidriga sexuella handling som påtvingats det? Som man sålde för swish till sin tragedisnaskande publik?

Nej jag vet att det vanligen inte kommer några vettiga svar på frågor som rör hur Dumpen kränker och exploaterar utsatta barn mot betalning. Ville mest göra en poäng och markera min avsky för hur lågt man är beredda att sjunka.

Men kan väl också passa på att nämna det här med bevisning den misstänkta kan ha röjt undan i den lilla tidsfrist han fick av att Dumpen nödvändigt skulle ha sin sensationella konfrontationen. Ni vet att övergrepp kan lämna mer bevisning än sådant som kan finnas på hårddiskar och i telefoner va? Hur lång tid tar det att förstöra eller på annat sätt göra sig av med t.ex. ett nedsölat litet barnplagg som kunde ha blivit avgörande bevisning?

Egoistiska jävla galningar.
Citera
2022-05-07, 11:18
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.84
Det är inget jag tänker gå in på, allra minst här. Tänker inte bidra något till nån statistik.

Vet inte om jag riktigt är på den planhalvan att den typen av människor ska vara i någon värme i samhället.
Håller med dig att det är ett svårt dilemma. I grund och botten är det mänskor som du och jag men som föds men denna läggning. Hatar dom också som pesten, men vad är bäst för barnen och samhället i det långa loppet. Vi kan ju inte avrätta dom eller spärra in dom på livstid. Så vad är alternativen.
Citera
2022-05-07, 11:23
Medlem
Citat:
Man kan ändå tycka att ni borde haft koll på detta innan ni springer runt.
Därav att det kanske är viktigt att inte hänga ut folk till höger och vänster utan lämna material till polisen och låta polisen sköta sitt jobb. Dom har även koll på vilka hjälpinsatser som finns.

Jag förstår ert syfte och är glad att jag fick veta det jag vet idag pga er,men tvivlar starkt på att det är rätt metoder ni använder er av.

Det där är kritik som de vid dagens slut förmodligen skiter fullständigt i, vilket också kommer bli deras fall. Visst, de utvecklas ständigt men långsamt och utan mycket till egen självkritik. Frågan är hur mycket de vill utvecklas innan det krockar med att underhållningsvärdet går förlorat? Kan Dumpen förbli Dumpen om man utvecklar sig ultimat för allas bästa?

Jag är lite sisådär när det gäller min empatiska förmåga till människor jag inte känner, men det känns att läsa dina inlägg. Kämpa på!
Senast redigerad av Magmunnen 2022-05-07 kl. 11:28.
Citera
2022-05-07, 11:31
Medlem
E.84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Håller med dig att det är ett svårt dilemma. I grund och botten är det mänskor som du och jag men som föds men denna läggning. Hatar dom också som pesten, men vad är bäst för barnen och samhället i det långa loppet. Vi kan ju inte avrätta dom eller spärra in dom på livstid. Så vad är alternativen.

Ja så är det.
Ja det är en bra fråga, finns väl inte så många alternativ egentligen, vilket är tragiskt. Kemisk kastrering? Dock vet jag inte om det heller skulle hjälpa eftersom det ändå sitter i huvudet och man kan ju göra övergrepp på fler sätt än ett.
Citera
2022-05-07, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av malmalin
Har inte haft så bra koll på tråden nu senast, har Infolina gett en enda bra anledning till varför man publicerade detaljer om övergreppen innefattande en sexleksak? När man visste att barnet väldigt snabbt skulle gå att identifiera? Vilket ansvar tar Dumpen för att pedofiler sannolikt nu tillfredsställer sig själva till det lilla barnets bilder i vetskap om den exakta vidriga sexuella handling som påtvingats det? Som man sålde för swish till sin tragedisnaskande publik?

Nej jag vet att det vanligen inte kommer några vettiga svar på frågor som rör hur Dumpen kränker och exploaterar utsatta barn mot betalning. Ville mest göra en poäng och markera min avsky för hur lågt man är beredda att sjunka.

Men kan väl också passa på att nämna det här med bevisning den misstänkta kan ha röjt undan i den lilla tidsfrist han fick av att Dumpen nödvändigt skulle ha sin sensationella konfrontationen. Ni vet att övergrepp kan lämna mer bevisning än sådant som kan finnas på hårddiskar och i telefoner va? Hur lång tid tar det att förstöra eller på annat sätt göra sig av med t.ex. ett nedsölat litet barnplagg som kunde ha blivit avgörande bevisning?

Egoistiska jävla galningar.

Ja, eller all tid de lade på att snuskchatta? Fiskaren inspirerade kanske till övergrepp på barnet? De sitter och chattar och lever sig in i en människa som tydligen inte bara fantiserar om att begå övergrepp på ett barn som han lever med utan som dessutom säger sig ha begått övergrepp mot barnet. Riktigt nasty och farlig lek!
Citera
2022-05-07, 11:39
Medlem
E.84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magmunnen
Det där är kritik som de vid dagens slut förmodligen skiter fullständigt i, vilket också kommer bli deras fall. Visst, de utvecklas ständigt men långsamt och utan mycket till egen självkritik. Frågan är hur mycket de vill utvecklas innan det krockar med att underhållningsvärdet går förlorat? Kan Dumpen förbli Dumpen om man utvecklar sig ultimat för allas bästa?

Jag är lite sisådär när det gäller min empatiska förmåga till människor jag inte känner, men det känns att läsa dina inlägg. Kämpa på!

Ja så må det vara. men om dom inte väljer att ta åt sig kritik så är det upp till dom, sen kan man såklart inte ta åt sig av allt.
Men lite självkritik hade nog inte skadat.
Man kan ju inte gynna alla parter men tycker man borde tagit reda på vissa saker innan man startar upp sånt här.
Tänker lite som att startar jag upp ett företag så tar jag reda på det som ändå tillhör det primära och sekundära, sen kan man alltid utveckla och bli bättre men att det tar 1 år innan man inser att man behöver peka vart dom ska kunna söka hjälp känns lite fel och att man inte bryr sig vad som händer efter, speciellt när man dessutom vet att många blir suicid benägna efter en konfrontation.
Citera
2022-05-07, 11:39
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ja så är det.
Ja det är en bra fråga, finns väl inte så många alternativ egentligen, vilket är tragiskt. Kemisk kastrering? Dock vet jag inte om det heller skulle hjälpa eftersom det ändå sitter i huvudet och man kan ju göra övergrepp på fler sätt än ett.
Det är en komplex fråga och det är lätt att hatet tar över. Saknar LAVA här i tråden. Hon brukar ha bra synpunkter och saklig information som är relevanta enligt mig åtminstone.
Citera
2022-05-07, 11:42
Medlem
E.84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Det är en komplex fråga och det är lätt att hatet tar över. Saknar LAVA här i tråden. Hon brukar ha bra synpunkter och saklig information som är relevanta enligt mig åtminstone.

Ja absolut. Det är ju lätt hänt. Är hon inte kvar? Vet inte om jag stött på henne.
Citera
2022-05-07, 11:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zeroday
Exakt. Vi såg samma argumentationsteknik 2015 vid invandringsströmmarna. Minsta kritik mot att det skulle vara en sån oerhörd vinst för Sverige och ju mer folk man trycker in desto mer rullar pengarna, så spelades rasistkortet ut.
Detsamma gäller NATO, Ukraina, islamisering, miljörörelsen, tuffa tag, våldtäktsdebatten, djursex, religion osv.
Få grundar sina åsikter och beslut på objektiv fakta och vad som är bäst för att uppnå ett visst mål. 9 av 10 är får. Det går inte att resonera men en flock, en sekt eller en affektstyrd publik.

Troligen samtliga på BARrun har egentligen inte någon egen aning om varför de är där mer än att de tycker eller känner så, eller vill visa varandra att de anser så. Pinsamt.
Citera
2022-05-07, 11:44
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ja absolut. Det är ju lätt hänt. Är hon inte kvar? Vet inte om jag stött på henne.
LAVA brukar komma med länkar till vetenskaplig information och forskning. Väldigt intressant och många gånger givande att läsa. Håll ögonen öppna efter hennes inlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in