2022-05-06, 18:42
Bannlyst
Jag lägger bara till: svenskarna hör till det hjärntvättade folket. Främst de äldre tittar på TV varje dag och läser DN eller SvD varje dag. Regim-lojal dynga, som de här svenskarna inte ifrågasätter.

Om yngre, de yngre än 30 år, är för NATO vet jag inte varför. Kan bero på hjärntvätt från "nyhetsflödet" på deras telefoner. Det är som vanligt med andra ord. Det är en ny fråga men folket styrs på samma sätt som alltid annars.
Citera
2022-05-06, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saganshus
Det där är ju inga argument överhuvudtaget, utan bara löst skvaller helt utan mening. Har du verkligen inget bättre att skriva?

Löst skvaller? Bidéns son är ett känsligt ämne i USA som både Trump, Elon och andra ifrågasatt under en längre tid men precis som i Chile fråga så nekar man tills de ej går att neka mer. Du får nog sätta dig in i politiska läget lite bättre.
Citera
2022-05-06, 18:50
Medlem
VI + Finland går med i NATO på bekostnad av att hela Ukraina blir Ryskt tro inget annat.
Senast redigerad av Bajsolle2 2022-05-06 kl. 18:56.
Citera
2022-05-06, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skevsosse
Jag lägger bara till: svenskarna hör till det hjärntvättade folket. Främst de äldre tittar på TV varje dag och läser DN eller SvD varje dag. Regim-lojal dynga, som de här svenskarna inte ifrågasätter.

Om yngre, de yngre än 30 år, är för NATO vet jag inte varför. Kan bero på hjärntvätt från "nyhetsflödet" på deras telefoner. Det är som vanligt med andra ord. Det är en ny fråga men folket styrs på samma sätt som alltid annars.
Du är en av dom flitigaste på FB, speciellt i ämnen att hylla Putin/Ryssland.
Varför flyttar du inte till Sibirien och din idols hemtrakter?
Då slipper du reta dig på glädjen i Sverige om 2 veckor när vi är medlemmar i NATO.
Där i ditt förlovade land kan du ägna dig åt att spöa oliktänkande och dricka rödbetssoppa.
Citera
2022-05-06, 18:53
Medlem
TheFlyingFarangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiboko
Gör dig inte dummare än du redan är.

Det går att köra landstignigsbåt från ryskt territorium till exempelvis Gotland utan att passera annat land. Motsvarande kan inte göras till nämnda länder.

Nu är landstigningsbåtar inte speciellt snabba farkoster, det är gråmålade bilfärjor med lätt beväpning som inte har någon stealth teknik, Roucha klassen som de har 3-4 av i den baltiska flottan gör 18 knop om man ger järnet och åker rakt mot Gotland - vilket ger cirka 8-10 timmars på havet innan man når Gotlan.

Gott om tid att värma upp ryssgrillarna på...
Citera
2022-05-06, 18:54
Medlem
VI + Finland går med i NATO på bekostnad av att hela Ukraina blir Ryskt tro inget annat.
Ett missnöjesanfall på Gotland som tack för kaffet från Putin kan göra hela Ryssland till en Parkeringsplats , Jänkarna räknar på Oddsen och dom är goda Ryssarnas vedergällning blir högst 15-25% utdelning.
Senast redigerad av Bajsolle2 2022-05-06 kl. 18:57.
Citera
2022-05-06, 18:56
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsolle2
Ett missnöjesanfall på Gotland som tack för kaffet från Putin kan göra hela Ryssland till en Parkeringsplats , Jänkarna räknar på Oddsen och dom är goda.
Då blir Ryssland parkeringsplats till Ukraina, det är bra.
Citera
2022-05-06, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Då blir Ryssland parkeringsplats till Ukraina, det är bra.
möjligen en rysk begravningsplats för den sista röda Amén 3.0
Citera
2022-05-06, 19:01
Medlem
Massmedias avatar
Citat:
Varför är du så sjukligt oförskämd? Har du inte fått någon uppfostran? Ja, Sverige har en representantiv demokrati precis som alla andra demokratier. Du har ingen poäng.

Så här håller alla rysstroll och högerextrema på. De skriver som bråkiga Benny i mellanstadiet. Troligtvis har de ingen utbildning och har gått "livets hårda skola", det är därför de inte kan uttrycka sig som folk.

Ja, till din poäng, Sverige har representativ demokrati. I dagsläget vad gäller NATO-frågan fungerar den väldigt väl, för en kvalificerad majoritet av partierna kommer stödja en NATO-ansökan och en överväldigande majoritet av svenska folket vill ha en.

Så fungerar demokrati när den är som bäst!
Citera
2022-05-06, 19:29
Avstängd
För S-kvinnor är det tydligen en fråga om något som heter idéövertygelser. Det är tydligen Nato som leder till krig, upprustning och vapenskrammel. Putin och det ryska anfallet på Ukraina verkar knappt vara värt att nämna i sammanhanget. Jag hoppas att det finns vett och mod på annat håll inom S för annars slutar detta inte lyckligt. Om Sverige och Finland inte följs åt in i Nato så kommer Sveriges läge att bli väldigt osäkert för en lång tid framåt.

https://nsd.se/nyheter/lulea/artikel/s-kvinnor-sager-nej-till-nato-krig-och-upprustning-skrammer-mig/jnk2dgnj
Utifrån mina idéövertygelser får vi ingen fred genom att skramla med vapen, säger Elisabeth Lindberg, ordförande för Norrbottens S-kvinnor.

Dessutom menar hon att det hade behövts en längre process för att få svar på alla farhågor kring vad ett Nato-medlemskap innebär, i stället för den snabba utvecklingen nu när partisekreterare Tobias Baudin öppnar för ett S-besked redan den 15 maj.

– Det finns många frågor kvar kring kärnvapen och annat. Krig och upprustning skrämmer mig, säger Lindberg.

Samtidigt har tongångarna bland S-kvinnor i länet varierat, menar hon.

– De allra flesta är väldigt osäkra och har inte hunnit sätta sig in i frågorna. Innan kriget i Ukraina hade vi aldrig pratat om detta inom S-kvinnor.
Det gamla talesättet som säger att alla länder har en armé, antingen sin egen eller någon annans har aldrig passat bättre in i sammanhanget. Valet står mellan Rysslands eller Natos armé nu.

Sverige tillhör en unik skara länder som först saknade försvar inför WW2, sedan byggde upp en av världens bästa arméer och av någon märklig anledning avvecklade den i god tid inför nästa krig i Europa. Det är verkligen tragiskt, men jag misstänker att S-kvinnor hade del även i det beslutet.
Citera
2022-05-06, 19:38
Bannlyst
Citat:
Varför är du så sjukligt oförskämd?

Du tillhör ju packet. Packet som kuppar in Sverige i NATO med hjälp av kontrollerad massmedia. Du står på Zelensky-regimens sida, den regering som struntar i Minsk-avtalet och bedrivit krig i östra Ukraina sedan 2014. Du går med på det mesta, gärna storkrig mot Ryssland eller iallafall så många provokationer ditåt att de svarar med att förstöra svensk infrastruktur. Värst är nog krigshetsen eller att skita i den civila rysktalande befolkningen i östra Ukraina. Så det är inte jag som är den otrevlige. Jag är ej heller den sjuka.
Citera
2022-05-06, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massmedia
Så här håller alla rysstroll och högerextrema på. De skriver som bråkiga Benny i mellanstadiet. Troligtvis har de ingen utbildning och har gått "livets hårda skola", det är därför de inte kan uttrycka sig som folk.

Ja, till din poäng, Sverige har representativ demokrati. I dagsläget vad gäller NATO-frågan fungerar den väldigt väl, för en kvalificerad majoritet av partierna kommer stödja en NATO-ansökan och en överväldigande majoritet av svenska folket vill ha en.

Så fungerar demokrati när den är som bäst!
Japp, det stämmer.
Om några veckor är Sverige och Finland medlemmar i NATO.
Inget som svenskarna eller finländarna jobbat för eller önskat för bara några månader sen.
Men den lille ondsinte diktatorn mer eller mindre tvingade Sverige och Finland att gå med i NATO.
Vem vågar ha en oberäknelig galen granne utan ha backup?
Sen finns det ju alltid en handfull rättshaverister eller bottenskrap i Sverige som stöder Putin.
Men som tur är är dom så blåsta att det är rena lyteskomiken att debattera med dom.
Senast redigerad av LazyLife 2022-05-06 kl. 19:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in