2022-05-06, 17:55
Medlem
saganshuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Nej.
Du vet inte vad du pratar om. Sveriges och Rysslands ekonomiska zoner i östersjön gränsar till varandra.
Citera
2022-05-06, 17:55
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saganshus
Ja, stridigheter. Men nu är det fullt storkrig. En annan verklighet.

Storkrig betyder att många länder är inblandade så något storkrig är det inte. Allt sker inom ett lands gränser, precis som skedde 2014. Den som inte har tagit in risken att de som skedde 2014 skulle kunna utvecklas har helt enkelt gjort en urusel analys.
Citera
2022-05-06, 17:57
Medlem
saganshuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skevsosse
Åh så sött, ditt lilla as. Får jag påminna:

"År 2014 kom decemberöverenskommelsen, där valets resultat korrigerades med en kartellöverenskommelse som minimerade inflytande för ett folkvalt parti. Efter detta kom Januariöverenskommelsen 2019 där två partier bytte lojalitet för att vända valresultatet till dess motsats. Detta är helt klart grova brott mot folkstyrets ethos, även om det inte bryter mot lagens bokstav. Och det är en påminnelse om att representativ demokrati innebär att makten inte finns hos folket, utan hos dess representanter."

Så konspirationen är ju verklig. Den är ingen teori. Det är ingen genuin folkvilja alls som leder Sverige rakt in i NATO.
Varför är du så sjukligt oförskämd? Har du inte fått någon uppfostran? Ja, Sverige har en representantiv demokrati precis som alla andra demokratier. Du har ingen poäng.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Du vet inte vad du pratar om. Sveriges och Rysslands ekonomiska zoner i östersjön gränsar till varandra.

Jo jag vet vad jag pratar om, men du verkar hitta på egna gränser.
Citera
Medlem
saganshuss avatar
Citat:
Storkrig betyder att många länder är inblandade så något storkrig är det inte. Allt sker inom ett lands gränser, precis som skedde 2014. Den som inte har tagit in risken att de som skedde 2014 skulle kunna utvecklas har helt enkelt gjort en urusel analys.
Nej, det innebär att två stora länder krigar emot varandra om makten över ett helt land.
Citera
2022-05-06, 17:58
Medlem
saganshuss avatar
Citat:
Det är inte jag som har hittat på ekonomiska zoner.
Citera
2022-05-06, 18:06
Medlem
antoneriks avatar
Citat:

Jag ser ingen landmassa mellan Kaliningrad och Gotland. Det är väl mindre betydelsefullt i operativa sammanhang om man kallar det för en gräns eller inte.
Citera
2022-05-06, 18:13
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Kontentan är att jag inte tror att Sverige löper någon risk.

”Inte någon större risk”.
Handskas du med din hemförsäkring på samma lättvindiga sätt?
Citera
2022-05-06, 18:14
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Nej, det innebär att två stora länder krigar emot varandra om makten över ett helt land.

Citat:
Det är inte jag som har hittat på ekonomiska zoner.

Du blandar och ger från det du läst i Aftonbladet. Storkrig är ingen vedertagen term. Det är ungefär som snösmocka.

Ryssland och Sverige gränsar inte mot varandra. Gränser är landgränser.
Citera
2022-05-06, 18:15
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Jag ser ingen landmassa mellan Kaliningrad och Gotland. Det är väl mindre betydelsefullt i operativa sammanhang om man kallar det för en gräns eller inte.

Vad du ser eller inte ser är tämligen ointressant. Ryssland och Sverige gränsar inte mot varandra.
Citera
2022-05-06, 18:17
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
”Inte någon större risk”.
Handskas du med din hemförsäkring på samma lättvindiga sätt?

Vet inte vad/vem du citerar. Jag skrev inte löper någon risk.

Försäkringsbolaget betalar om det blir en försäkringsskada. De kommer inte hem till mig med trupper och bekämpar påstådda angrepp.
Citera
2022-05-06, 18:24
Medlem
kibokos avatar
Citat:
Sverige gränsar inte till Ryssland.

Gör dig inte dummare än du redan är.

Det går att köra landstignigsbåt från ryskt territorium till exempelvis Gotland utan att passera annat land. Motsvarande kan inte göras till nämnda länder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in