2022-05-06, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag utgår från att du skojar lite - för det där var något av det i särklass dummaste jag sett på print.
Varför tror du själv att både staten och kapitalet är så måna om att jaga ut kvinnor i arbetslivet? Är det för att öka skatteintäkterna och konsumtionen, eller för att de brinner för kvinnans rätt att förverkliga sig genom att jobba på försäkringskassan eller som undersköterska?

Kolla på vad kvinnor faktiskt jobbar med. Klart att kvinnliga jurister, forskare etc kanske faktiskt gör det för att de tycker om det, men det är inte det majoriteten faktiskt jobbar som.
Citera
2022-05-06, 15:29
Bannlyst
Citat:
Nej, jag har inte hamnat i fel tråd.
Vem är jag .. jag är kvinna och jag kan vår historia.
Givetvis har jag mandat att bedöma okunnigt strunt som låtsas tala för kvinnor.

Varför skulle någon med vett i huvudet vilja "rädda" sådana som dig, TS och inläggsskrivaren jag besvarade.
Det är ju sådant som ni står för som vettiga människor vill utrota.

Du är turk mat... Och turkar har visat sig vara allt annat än vettiga. Vettiga kanske för den som tänder på osäkra små hundar som springer runt o fjollar..
Citera
2022-05-06, 15:31
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
Varför tror du själv att både staten och kapitalet är så måna om att jaga ut kvinnor i arbetslivet? Är det för att öka skatteintäkterna och konsumtionen, eller för att de brinner för kvinnans rätt att förverkliga sig genom att jobba på försäkringskassan eller som undersköterska?

Kolla på vad kvinnor faktiskt jobbar med. Klart att kvinnliga jurister, forskare etc kanske faktiskt gör det för att de tycker om det, men det är inte det majoriteten faktiskt jobbar som.
Varför har du inte läst på din historia?
Kvinnor ville ut på arbetsmarknaden, kvinnor ville kunna försörja sig och barnen, kvinnor ville stå självständiga från mannen.

Kolla hur kvinnor faktiskt hade det i fattig-sverige innan industrialismens intåg. Läs på din historia istället för att låtsas att kvinnors kamp för att få arbeta och för att få rättvisa arbetsvillkor inte är något som kommer från dem själva.

Läs på så kommer du dessutom upptäcka att de flesta kvinnor inte i någon tid kunnat trippa runt och putsa naglarna. Att vara kvinna i Sverige var hårt och otacksamt slit, ofta med en karl som söp bort lönen.

Det ni sysslar med är att idiotförklara kvinnor och förvanska historien.
Citera
2022-05-06, 15:34
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BreachMode
Du är turk mat... Och turkar har visat sig vara allt annat än vettiga. Vettiga kanske för den som tänder på osäkra små hundar som springer runt o fjollar..
Du kan möjligen kalla mig kvinnogris och gråta en skvätt för att jag inte fogar mig efter dina korkade ideér - de flesta turkar är muslimer och äter inte gris.

Idiot.
Citera
2022-05-06, 15:44
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BreachMode
"Uttuputtu pöh! Sån jävla Idiot!"

Sån smutsig liten turkburk..
Turkar är mer konservativa i könsrollerna än svenskar - så vore jag turk vore jag närmare din idealkvinna, vore min man turk så vore han närmare den typ av man du själv vill vara.

Nu är vare sig jag eller han turkar och du bör landa i en vettigare argumentering än "turkburk" .....
.. eller det är ju skitsamma egentligen. Det går ju ändå inte att ta dig seriöst på något sätt.
Citera
2022-05-06, 15:46
Bannlyst
Citat:
Turkar är mer konservativa i könsrollerna än svenskar - så vore jag turk vore jag närmare din idealkvinna, vore min man turk så vore han närmare den typ av man du själv vill vara.

Nu är vare sig jag eller han turkar och du bör landa i en vettigare argumentering än "turkburk" .....
.. eller det är ju skitsamma egentligen. Det går ju ändå inte att ta dig seriöst på något sätt.

Turkar är små och meningslösa. Irriterande och våldsamma. Mobbar folk tills dom ger tillbaka, o då springer dom o gömmer sig bakom sin morsa..

Du leker turkmorsa, medans du sitter på nätet och mobbar medborgare bara för att dom är Svenska..

Det såg man, för så fort jag berättade sanningen för dig så började du bli sur som fan och babbla om en massa annat. Precis som turkarna.
Citera
2022-05-06, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Severloh
Förväntas av media kanske, men jag tror att få män hade klagat om du hade slutat jobba efter att ha fött barn. Man kan faktiskt klara sig bra på en lön såvida manen inte är väldigt lågavlönad eller har bolån på 5+ miljoner.

Ok. Vem ska betala min pension om jag går hemma med barnen då?
Citera
2022-05-06, 16:02
Avstängd
Severlohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av myzon
Ok. Vem ska betala min pension om jag går hemma med barnen då?

Pension? Lever du på 90-talet? Vi får ingen pension längre.
Och vad ska du med det till om din man jobbar eller får pension?
Citera
2022-05-06, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Ingen tvingade er till att göra "kArRiÄrrrr".

Okej nej absolut inte. Det är upp till var och en vad man vill göra med sitt liv. Men vem ska betala kvinnors pension om vi är hemma? Samhällsstyrd eller inte. Det fungerar ju inte längre som det gjorde förr. Såg att man är hemma med barnen ex antal år och är den där kvinnan som ni anser då att man ska vara. Och ni hittar en yngre kvinna som har allt de där som ni anser. Snygg, feminin, bra i sängen.. Och lämnar er fru. Då står hon där kanske utan jobb och utan pension. Och vad ska hon då göra om hon förlitar sig på sin man och hans jobb för att vara hemmamorsa?
Citera
2022-05-06, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Severloh
Pension? Lever du på 90-talet? Vi får ingen pension längre.
Och vad ska du med det till om din man jobbar eller får pension?

Jaha jag trodde att man tjänade in sin pension när man arbetar och sparar undan pengar?

Om min man jobbar och jag är hemma med barnen o han lämnar mig för en yngre mutta när han känner för det så ska jag leva på soc istället då eftersom jag inte skulle ha någon utbildning och svårt att få jobb, vara varannan veckamamma osv. är det vad du menar eller?
Citera
2022-05-06, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjaelploskille
Vad är egentligen alternativet till kvinnans frihet och rättigheter idag? Att begränsa dem? Jag fattar verkligen inte vad alternativet skulle vara. Inte i praktiken i alla fall. Hur ska man, i praktiken, ändra på det och få till den där, för högernmän och incels, perfekta kvinnan?

Sen är ju detta lite roligt

Varför "offrar" en kvinna sin heder för utländsk fallos, men du offrar inte din heder när du drar hit en thaikvinna?

Inte dra in rättigheter men alla icke förtjänta privelgier borde dragits in för 40 år sedan. Jag har inga problem med fria eller självständiga kvinnor utan det är att de kan glida räkmacka på mäns arbete via skattesedeln.

Givetvis ska kvinnor ha samma möjlighet att förvärvsarbeta osv men om vi hade ett riktigt fritt (libertarianskt eller statslöst) så hade kvinnan funnit sin rätta plats. Om detta är i hemmet eller en karriär i näringslivet är vare sig upp till dig eller mig att bestämma.
Citera
2022-05-06, 16:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av myzon
Jaha jag trodde att man tjänade in sin pension när man arbetar och sparar undan pengar?

Om min man jobbar och jag är hemma med barnen o han lämnar mig för en yngre mutta när han känner för det så ska jag leva på soc istället då eftersom jag inte skulle ha någon utbildning och svårt att få jobb, vara varannan veckamamma osv. är det vad du menar eller?

Men vaddå? Kom inte hela det där systemet i bruk för att varenda kvinna började skandera #Inteerkvinna?

Typ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in