2022-05-06, 13:36
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Vilket är på tok för sent.
Varför har Dumpen inte gjort en orosanmälan sedan tidigare då dom bevisligen visste vad mannen hette och visste om hans adress kan man allt undra. Var det där scoopet viktigare än flickans säkerhet och integritet?

Precis, den där anmälan skulle kommit in direkt när det pratades om att hålla i flickan när hon sprattlade.

Dumpen....Ni är hycklare som inte direkt skyddar barnet utan ser en uthängning som det primära målet.
Citera
2022-05-06, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Sätter en röding på att han är på Filippinerna och håller på med snusk och otukt med barn.

Eller i Nepal. En annan guldgruva för perversa narcissister som Jonatan. Jag är nog villig att satsa minst två rödingar på att det finns ett jävla mörker där nånstans.
Citera
2022-05-06, 13:41
Medlem
BeachBobs avatar
När man läser chatten och hör hur han pratar med ett väldigt grovt språk. Blir jag väldigt förvånad att han jobbar med personaluthyrning. Att han sen ser ut som en pundare på plattan gör ju inte saken bättre. Här är en bild från Dumpen. Är det fler än jag som tycker han ser ut som en pundare.
https://i.imgur.com/UAZOETf.png
Citera
2022-05-06, 13:50
Medlem
Kongruensbojds avatar
Nu kan ju inte sitta och döma ut lägenhetsinnehavaren på så lösa boliner heller. Mest troligtvis är det som han själv säger i tråden, att han hyrt ut till ett par som svarat på hans facebookinlägg.

Vad avser filippinskor som av en eller annan anledning befinner sig i utlandet är fördomen min att de är undergivna och främst ingår äktenskap för att säkra levnadsstandarden för familjen i hemlandet. Tjatig svensk finner filippinska på en tveksam webbsajt, det talas giftermål och medborgarskap i Sverige och huxflux befinner hon sig i en Stockholmsförort och snart är hon även på smällen.

Många äktenskap mellan svensk man och sydostasiatisk kvinna torde vara ren geschäft.
Citera
2022-05-06, 13:51
Medlem
linn_rosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
När man läser chatten och hör hur han pratar med ett väldigt grovt språk. Blir jag väldigt förvånad att han jobbar med personaluthyrning. Att han sen ser ut som en pundare på plattan gör ju inte saken bättre. Här är en bild från Dumpen. Är det fler än jag som tycker han ser ut som en pundare.
https://i.imgur.com/UAZOETf.png

Ser ut att gå på tjack med det tuggandet.
Dessutom tycker jag han ser mkt smalare ut nu jämfört med bilderna på hans facebook
Citera
2022-05-06, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linn_ross
Ser ut att gå på tjack med det tuggandet.
Dessutom tycker jag han ser mkt smalare ut nu jämfört med bilderna på hans facebook

Går på tjack? Ganska tydligt att han inte gör det under konfrontationen i alla fall. Han hade inte varit lika hämmad då.
Citera
2022-05-06, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonatanalfven
Jag vet inte om det var sambo eller fru. Men att hon skulle bo i lägenheten med mannen visste jag. Mannen var inte dömd sedan tidigare och kvinnan var från Filippinerna. Jag har kontaktat både polisen och bostadsrättsföreningen idag och jag kommer givetvis upphöra uthyrningen snarast.

Varför valde du att hyra ut till just honom? Antar att det fanns fler som ville hyra. Hade det något med hans livssituation med barnet och den så kallade sambo att göra? Du ville vara altruistisk? Eller nåt annat?
Citera
2022-05-06, 14:05
Medlem
Citat:
Du vet uppenbarligen inte vad en pedofil är då Dumpen inte bara hänger ut pedofiler, det blir urvattnat när man kallar män som attraheras av 13-14 åringar för pedofiler. Då vet du inte vad pedofili är. Och ja, det är ett groteskt beteende att ragga på 13-14 åringar.

Jag skiter fullständigt i pedofilers rättsäkerhet, jag bryr mig om samhällets rättsäkerhet. Männen som hängs ut skiter jag ärligt talat i men det har framkommit att anhöriga har drabbats och ett pöbelsamhälle leder aldrig till något gott oavsett hur hemska brotten är. Arvsskuld hör inte hemma i Sverige, vi bor inte i Mogadishu.

Och rättsäkerhet berör även flickan i det här fallet och även fallet i sig, det är inte rättsäkert att information och detaljer läcker ut på nätet innan polisen och socialtjänsten hinner göra en förundersökning. Nu har en liten flicka fått sin identitet röjd, trots att brottsoffers identiteter alltid sekretessbelags i domstol och pappan har haft tid att röja eventuellt bevismaterial för att några självgoda vigilanter ville få uppmärksamhet.

Jag tar det igen, då du inte svarade på frågorna:

Är du även emot Dumpens arbete i stort? Alltså även i de fall där det inte finns ett faktiskt brottsoffer. Ska en hemsida alls få hänga ut pedofiler enligt dig?
Citera
2022-05-06, 14:05
Avstängd
granny-pantiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeBidenLuktarBajs
Baskermongots fru har varit inne i tråden och förklarat en del om deras situation. I det fallet har tydligen soc gjort någon slags utredning där man kommit fram till att det troligen bara rörde sig om sjuka fantasier. Inga övergrepp ska ha begåtts. I Dildomongots fall ser det värre ut. Han har ju faktiskt erbjudit sig att ta med barnet för en träff. Det i sig borde ju utgöra grund för arrestering.

Bara sjuka fantasier?

En man som söker upp andra incestmonster för kontakt och samtidigt skriver vad han utsatt sitt barn för skulle aldrig få vara i närheten av mitt barn.

Har någon så sjuka fantasier så bör vederbörande inte vara i närheten av barn.

En medberoende moder kanske?

Kanske inte var den mamman som skrev För jag tror inte att en utredning går så snabbt.

Mysko
Citera
2022-05-06, 14:11
Avstängd
granny-pantiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mineralvatten91
Varför inte vara skydda dom som verkligen behöver bli skyddade? Riktiga barn.

En tonårs tjej skulle aldrig gå med på att träffa dessa män. Om hon över någon förmodan skulle vilja träffa en äldre man så rör de sig om någon på Brad Pitts nivå vilket dessa män som hängs ut är långt ifrån. Tjejer i den åldern vet direkt vilka de har en attraktion till.

Skydda riktiga barn istället. Dem behöver de mest, spelar de för roll om en två personer fattar tycke för varandra. Låt folk va.

Är du inte riktigt klok?

Det finns inte 14-åringar som inte tar skada av att bli sexuellt utnyttjade/våldtagna av vuxna.

Är det ditt egenintresse du argumenterar för?
Citera
2022-05-06, 14:22
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Du vet uppenbarligen inte vad en pedofil är då Dumpen inte bara hänger ut pedofiler, det blir urvattnat när man kallar män som attraheras av 13-14 åringar för pedofiler. Då vet du inte vad pedofili är. Och ja, det är ett groteskt beteende att ragga på 13-14 åringar.

Jag skiter fullständigt i pedofilers rättsäkerhet, jag bryr mig om samhällets rättsäkerhet. Männen som hängs ut skiter jag ärligt talat i men det har framkommit att anhöriga har drabbats och ett pöbelsamhälle leder aldrig till något gott oavsett hur hemska brotten är. Arvsskuld hör inte hemma i Sverige, vi bor inte i Mogadishu.

Och rättsäkerhet berör även flickan i det här fallet och även fallet i sig, det är inte rättsäkert att information och detaljer läcker ut på nätet innan polisen och socialtjänsten hinner göra en förundersökning. Nu har en liten flicka fått sin identitet röjd, trots att brottsoffers identiteter alltid sekretessbelags i domstol och pappan har haft tid att röja eventuellt bevismaterial för att några självgoda vigilanter ville få uppmärksamhet.

Även 13-14 åringar behöver skydd och stöd.
13-åriga Linn tog sitt liv efter utpressning av 46-årig nätpedofil. Tråd finns under Aktuella Brott.
Senast redigerad av MeggieCleary 2022-05-06 kl. 14:29.
Citera
2022-05-06, 14:25
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granny-panties
Är du inte riktigt klok?

Det finns inte 14-åringar som inte tar skada av att bli sexuellt utnyttjade/våldtagna av vuxna.

Är det ditt egenintresse du argumenterar för?

Ja det är tydligt.
Dom avslöjar sej, en efter en.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in